Porsche – splnený sen (nielen) štyroch kolies
Ferdinand Porsche začínal ako každý. Za stolom, s hlavou plnou snov, ceruzkou a papierom. Tvoril prvé modely automobilov, ktoré niekde vo svojej vízii videl brázdiť autostrády. Svojho sna sa nevzdal, ani keď jeho podvozky niesli nemecké tanky. Nakoniec brány garáže opustilo prvé auto s typickým rukopisom značky a stuttgartským vraníkom v logu. Ferdinand žiaril radosťou rovnako, ako keď toto prémiové auto dnes zastaví pred garážou šťastný majiteľ.
Mladík s tradíciou
Rodokmeň Porsche sa začína vynárať približne šesťdesiatpäť rokov dozadu, hoci samotný Ferdinand Porsche sa narodil v roku 1875. Povedať, že mal slabosť pre automobily je veľmi skromné konštatovanie, keďže jeho stopy nájdete v tých najznámejších vozidlách sveta a ideovo, alebo konštrukčne sa podieľal na Austin-Daimler, Prinz Heinrich, Mercedes-Benz, slávnom Volkswagene beetle. To bolo v roku 1934, keď sa stretol s Adolfom Hitlerom a pripravil pre neho ľudový voz, ktorý zaplnil nemecké cesty. Práve spojenie s diktátorom tvorí jednu kapitolu dejín rodiny Porsche a wehrmacht sa vozil na vozidlách navrhnutých podľa línie Ferdinanda Porsche. Počas Druhej svetovej vojny sa podieľal na konštrukcii tankov Tiger. Po vojne odchádza do vyhnanstva vo Francúzsku. Jeho sen to však neuspalo a hneď ako mohol, odchádza do Rakúska a zakladá spoločnosť Dr. Ing. h. c. F. Porsche, odkiaľ v roku 1947, kedy začína svoju kariéru aj najväčší konkurent Ferrari, vychádza vozidlo Porsche 356. Vznikalo za významnej pomoci jeho syna, pretekára Ferryho a sériová výroba sa začala presne 8. júna 1948. Najlepšie čo si odniesol z Volkswagenu a skúseností z minulosti, vsadil pod logo koňa nápadné pripomínajúceho vraníka od „červenej“ automobilky. Aj to nastavilo typický, charakteristický vzhľad a výkon a po vozidlách sa naštartoval dopyt presahujúci produkciu.
Auto s modrou krvou
Produkcia automobilov enormne rástla. Zrazu bolo výrobe v rakúskom meste Gmunde úzko. V roku 1949 za začína písať stuttgartská história dielne a s ňou aj veľkolepé obdobie značky. Posádka s modelom Porsche 356 boduje na automobilových pretekoch a keďže muži majú radi predovšetkým adrenalín zovretý medzi valce, predaj enormne stúpal, no v roku 1951 umiera otec značky Ferdinand a štafetu preberá syn, ktorý dva roky po smrti otca predstavuje cestný fenomén Porsche 550 Spyder. Táto šťuka mala štyri valce umiestnené proti sebe, výkon 110 koní a preháňala sa rýchlosťou 220 kilometrov za hodinu. Syn dokončil sen otca o aute, ktoré bude stelesňovať muža. Silný, gentleman a pritom moderný, no zároveň vysoko praktický. Prišiel model 911, predstavujúci vlajkovú loď značky, ktorú nedokážu dnes prekonať ani moderné koncepty Cayenne, či Panamera.
Šport na každý deň
Porsche nie je len kult postavený na základoch rodinnej firmy. Je to jediný automobil na svete, ktorý v sebe tak dokonale snúbi čaro pretekárskych okruhov s prevádzkou na bežnej vozovke. Porsche na rozdiel od iných, výsostne športových vozidiel, vždy stavalo aj na koncepte praktického použitia. To z neho robí rodinné auto, ktoré uspokojí potreby ženy, ale nechá priestor partnerovi, aby za volantom prebudil svoje detské sny. Zároveň podčiarkuje luxus a eleganciu. Preto sa v roku 2006 značka ocitla na prvom mieste spomedzi najprestížnejších výrobcov automobilov v rebríčku Inštitútu luxusu v New Yorku. Od roku 2009 sa však Porsche vracia do svojej kolísky. Vo svojich začiatkoch si požičalo nápady z Volkswagenu a pred tromi rokmi sa začlenilo do portfólia tohto automobilového koncernu.
Vstúpte do rodiny Porsche krásnymi vôňami pod ich značkou na: http://parfumy.eiffeloptic.sk