Tyto webové stránky přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty a také analyzujeme vaše chování na webu, abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové. Toho docilujeme užíváním souborů cookies a dalších síťových identifikátorů, které mohou obsahovat osobní údaje. My a partneři máme k těmto údajům na vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte svůj souhlas s užitím souborů cookies a s užitím a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech našich partnerů. Nastavení cookies, personalizace a reklamy si můžete změnit kliknutím na tlačítko „Upravit“. Více informací o zpracování údajů a našich partnerech naleznete na této stránce.
EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Takto sa baby balia najľahšie
Traduje sa, že prvý dojem sa nedá robiť na druhý pokus. Preto to nie je ako v škole, kde si môžete zlý výsledok opraviť. Ak chcete upútať ženu, alebo obchodného partnera, prvý dojem je presne to, čo musí byť na jednotku. A okamžite. Preto je vhodné venovať tomu dostatok pozornosti. Využite všetko   Hmat, čuch, sluch, zrak, všetky zmysly zapojte na to, aby ste si preskenovali zákazníka, alebo objekt. A okamžite sa snažte s ním zladiť. Pohybom, tónom reči aj rýchlosťou rozprávania. To je cesta k prvému dobrému dojmu. Pretože ak je náprotivok pokojný, ale vy ste ako strela po troch kávach, dobrý dojem neurobíte. Nebuďte ako kamaráti zo základky Niektorí ľudia majú tendenciu sa okamžite správať priateľsky, akoby ste sa poznali od detstva. Pozor. Priateľský prístup nie je niečo, čo treba preháňať. Predsa len, kamaráti nie ste a ak sa tak budete správať, budú to podozrenie. Budete príjemný, ústretový, ale kamarátstvo nechávajte vyvíjať, nie hop, alebo trop. Počúvajte nielen hovorte Aj keď potrebujete mnoho vecí povedať, netreba to preháňať. Aj druhá strana musí mať pocit, že je vypočutá. Pretože ak nie je, ako chcete odhaliť jeho potreby a teda nadviazať dobrý dojem. Opiť niekoho peknými rečami je fajn, ale na dobrý dojem to nestačí. Budete pôsobiť, akoby ste sa prišli vyrozprávať a nie viesť rozhovor. Patričné oblečenie Je vhodné sa na stretnutie pripraviť aj oblečením. Ak sa niekde vyžaduje oblek, je fajn si ho dať. No ak máte napríklad stretnutie niekde na futbale, alebo v krčme, tak by ste v obleku vyzerali ako predajca teplej vody. Oblečte sa príhodne k situácii. Naučte sa rozumeiť žene pomocou kníh, ktoré nájdete TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Nakupujte školské pomôcky výhodne
„Keďže deti dostávajú zoznam potrieb na konci predchádzajúceho školského roka, sú rodičia, ktorí robia nákup v predstihu na niekoľkokrát. Väčšina si to ale necháva na poslednú chvíľu,“ vysvetľuje. V predstihu sa podľa jej slov nakupujú skôr školské tašky a peračníky, prípadne boxy na zošity. V auguste si rodičia zvyknú spomenúť predovšetkým na vrecká na prezuvky, zošity, perá a pastelky. V septembri zas dokupujú „drobnosti“ ako obaly na učebnice a zošity. Platí pritom, že školské potreby viac nakupujú ženy ako muži. Do obchodu často prídu spolu s deťmi a nechajú ich, aby si vybrali pomôcky podľa svojho vkusu.  Aj podľa údajov Poštovej banky do papiernictiev zavíta trikrát toľko žien ako mužov. Na školské pomôcky pre deti však nemyslia iba rodičia, ale aj ich dedkovia a babky. V papiernictvách sa realizujú najmä počas predvianočných nákupov. V tomto mesiaci sa počet kartových transakcií v týchto predajniach, realizovaných z účtov seniorov, dokáže oproti bežným mesiacom roka aj strojnásobiť. Podobné je to aj so sumou minutých peňazí.  Významný nárast je cez Vianoce badateľný aj z klasických bežných účtov, nie je však taký výrazný ako pri senioroch. Zákazníci Poštovej banky v decembri 2018 zaplatili kartou v papiernictvách za tovar viac ako 50 miliónov eur, v apríli toho istého roku to bolo necelých 20 miliónov.  
Zobraziť článok >
 
7 trikov, vďaka ktorým budú vaše fotografie vyzerať neodolateľne
Ak je fotografovanie vašou záľubou, určite viete, že zachytiť objekt v tej správnej kompozícii nie je vôbec jednoduché. Tieto triky vám však môžu pomôcť. Pohyb Ak je objekt, ktorý práve fotografujete v pohybu, nechajte všade okolo neho dostatok priestoru - vaša fotografia sa tak stane dynamickejšou. Umiestnenie Náš mozog spracováva všetky informácie „v smere“ zľava doprava, preto najlepšie umiestnenie pre tie najdôležitejšie objekty je na pravej strane fotografie. Uhol Nebojte sa experimentovať s uhlami. Jednu fotografiu zosnímajte aj z viacerých a uvidíte, ktorý výsledný efekt bude najpôsobivejší. Negatívny priestor Ide vlastne o pozadie. Nezabudnite na to, že je veľmi dôležité a nemalo by sa „biť“ s hlavným objektom, ktorý fotografujete. Popredie Ak pridáte niečo do popredia svojej fotografie, môže tým získať nápaditú myšlienku. Môže to by napríklad osoba otočená chrbtom, alebo pokojne aj vaše nohy. Tiene a odrazy Ak ich dokážete zachytiť dobre a v správnej chvíli, vašej fotografii dokážu dodať potrebnú dramatickosť. „Zlatá“ a „modrá“ hodina Zlatá hodina je čas tesne po východe slnka alebo tesne pred jeho západom, keď sa kontrast prirodzene redukuje a svetlo má „teplejší“ odtieň. Modrá hodina nastáva každý deň pri svitaní a za súmraku a trvá asi 20-30 minút. Svetlo má vtedy prirodzený modrý odtieň. Na internete si dokonca dokážete nájsť stránky, ktoré vám vypočítajú „zlatú“ a „modrú“ hodinu kdekoľvek na svete. Ďalšie zaujímavosti sa dočítate v knihách z nášho eshopu knihy.eiffeloptic.sk. 
Zobraziť článok >
 
Blatnícky hrad – perla Gaderskej doliny
Je zaujímavý, starý a dokonalý na víkendový výlet. Nachádza sa v Gaderskej doline a navštíviť ho je zážitkom. Dostanete sa naň priamo z dedinky Blatnica a táto perla medzi zrúcaninami si určite zaslúži pozornosť. Navyše pomôcť k jej obnove môžete aj vy. Čo vieme o hrade? Hoci nepatrí k najznámejším slovenským hradom, má potenciál očariť vás svojou krásou. A najmä miestom. Ak sa vydáte priamo z Blatnice, výstup naň je nenáročný, zaberie asi tridsať minút, zvládnu ho aj deti. Je z neho úžasný výhľad, na polia hory, na celú Fatru a ešte ďalej. Hrad pochádza z 13. storočia a jeho prvým majiteľom bol Peter z Brezovice a neskôr sa hrad stal majetkom kráľa. Problémom bolo, že sa hlavné cesty presunuli z okolia hradu a panovníci preto oň prestali mať záujem, čo vlastne vyústilo do chátrania. Prechádzal rukami rôznych majiteľov, ktorí ho príliš neudržiavali. V 17. storočí však prešiel obnovou, dobudovaním ďalších častí a získali ho povstalci Imricha Tököliho. Od roku 1790 potom Blatnický hrad už len chátral a dnes to je na ňom vidieť. No nie je všetko stratené. Záchrana hradu Možno nevyzerá dnes v najlepšej kondícii, ale okolie vynahradí námahu, ktorú investujete do prechádzky. Tá je koniec koncov sama príjemným potešením. Hrad dnes prechádza rekonštrukciou a výrazne sa mení vďaka dobrovoľníkom a nezamestnaným, ktorí v rámci projektu investujú svoje sily do oprášenia jeho niekdajšej slávy. Hoci už navždy zostane zrúcaninou, je príjemné posedieť si na týchto miestach, poprechádzať sa po okolí a načrieť do slovenskej histórie. Prípadne prispieť k jeho obnove. Každý priložený kameň sa počíta. O krásach a hradoch Slovenska sa dočítate na: http://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Barelové bomby. Vyhrávajú vojnu v Sýrii. Ako fungujú?
Fascinácia mužov zbraňami funguje prakticky od prvého praku. Na svete sú inteligentné pušky, šperky armády a unikátne technologické novinky so smrtiacim účinkom. A na druhej strane stoja v zákopoch ľudové zbrane, ktoré sa nehrajú na slušné a ničia všetko, čo sa im postaví do cesty. Práve touto skupinou sú barelové zbrane. Dôvod, pre ktorý je v Sýrii ťažké spraviť poriadky. Ničivý účinok O barelových zbraniach sa začalo intenzívnejšie hovoriť s postupom ISIS naprieč Sýriou. Ich účinok je extrémne ničivý a nehľadí na civilistov ani náhodné obete. Ide o nenápadné sudy, ktoré sa v okamihu premenia na nástroj pekla. Aj preto je dnes vo vojnovej krajine nebezpečné všetko, čo sa na sud aspoň podobá. Dva druhy bômb Barelové bomby možno rozdeliť na dva typy. Prvým je veľký kovový sud, ktorý je naplnený železom a trhavinami. Ide o klasickú zbraň, ktorá po odpálení disponuje extrémnym trhacím účinkom, ale zároveň vymrští aj črepiny, skrutky a všetko živé v okolí obvykle vydýchne. Druhým typom je novšia bomba, teda termobarická. Jej účinok je hlavne spaľujúci a ničí tlakovou vlnou. Využíva kyslík ako svojho spojenca a po odpálení premení na oheň a popol rozsiahle územie a zahubí všetko živé. Ak vás zaujímajú zbrane, navštívte aj sekciu http://knihy.eiffeloptic.sk/, kde sa o nich dočítate viac.
Zobraziť článok >
 
Na dôchodok si sporí čoraz viac Slovákov. Vedia prečo
Spoliehať sa na dôchodok od štátu je v princípe naivita. Preto čoraz viac Slovákov investuje do dôchodku. Robia dobre. So zvyšovaním priemerného veku obyvateľstva a klesajúcou pôrodnosťou na Slovensku rastie počet ľudí v post produktívnom veku. Zároveň sa Slováci čoraz menej spoliehajú len na dôchodok od štátu a začínajú si vo väčšej miere sporiť na spokojnú starobu.   Slováci starnú V roku 2017 dosiahol priemerný vek obyvateľov Slovenska 40,59 roka. Zároveň sa postupne znižuje počet narodených detí, pretože žien vo veku 15 až 49 rokov je z roka na rok stále menej. Píše sa to v publikácii Perspektívy, riziká a výzvy demografického vývoja najväčších miest Slovenska z dielne Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Výskumného demografického centra.  Hroziaca demografická kríza postupne mení zmýšľanie Slovákov, pokiaľ ide o ich budúce príjmy v dôchodkovom veku. Správajú sa zodpovednejšie a viac využívajú možnosť vytvárať si, okrem povinných platieb do priebežne financovaného systému dôchodkového zabezpečenia, aj vlastné rezervy prostredníctvom dobrovoľného sporenia na dôchodok. To, že záujem o III. pilier stúpa dokazuje i fakt, že počet nových zmlúv na slovenskom trhu vzrástol o 24 %, ak porovnávame 1. kvartál 2017 a 2018. II. alebo III. pilier? Zvýšiť si životnú úroveň v penzijnom veku je možné dobrovoľným vstupom do II., ako aj III. piliera. Vstupom do II. piliera sa povinné odvody na dôchodkové sporenie v celkovej výške 18 % rozdelia na dve časti a sporiteľ si do vybranej dôchodkovej správcovskej spoločnosti (DSS) odvádza v súčasnosti 4,5 % z odvedených prostriedkov.  „Nárast účastníkov v III. pilieri evidujeme rovnako u nás v NN Tatry – Sympatia, ako aj na celom slovenskom trhu. Záujem o doplnkové dôchodkové sporenie vnímame zo strany zamestnancov aj zamestnávateľov, pretože DDS je v súčasnosti jedným z kľúčových benefitov najmä u zamestnávateľov so zahraničným kapitálom a atraktívny je predovšetkým pre  vekovú skupinu nad 30 rokov,“ hovorí Martin Višňovský, prezident ADDS a člen predstavenstva NN Tatry – Sympatia. Napriek tomu je na Slovensku je však podľa M. Višňovského stále potrebné zvyšovať finančnú gramotnosť obyvateľstva a začať so vzdelávaním ideálne už od základnej školy. „Mladý človek by mal do produktívneho veku vstupovať s presvedčením, že je dôležité myslieť na svoju budúcnosť a mať ju vo svojich rukách,“ dodáva M. Višňovský.  Viac informácií o možnosti investovať nájdete TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/ 
Zobraziť článok >
 
Letenka na Nový Zéland za 22 eur (mesačne)
Vysoké ceny leteniek často odrádzajú od cestovania. Letecká spoločnosť Etihad, ktorá patrí k najluxusnejším na svete však prišla s riešením. Letenku napríklad na Nový Zéland ponúka za 22 eur. Ale mesačne. Prakticky na splátky a ponuka platí len cez ich web stránky. Zaujímavá možnosť lietania Kúpiť si letenky v predstihu znamená získať výhodnú cenu. Kúpiť si ich zároveň na splátky znamená, že sa dostanete takmer kamkoľvek na svete a leteckej spoločnosti budete letenku splácať v rozmedzí 3 – 60 mesiacov. Tento koncept má aj flotilu Etihad priblížiť aj cestovateľom, ktorí nemajú veľké sumy peňazí. Letenka z Viedne na Nový Zéland by tak pri splatnosti 60 mesiacov vyšla cestovateľa len 22 eur mesačne. Stojí totiž niečo cez 1320 eur. Etihad je leteckou spoločnosťou Spojených arabských emirátov a obsluhuje 70 destinácií v 46 štátoch sveta. Spoločnosť už dnes ponúka viac ako 20 platobných metóda, takže prakticky splátkový predaj sa naplno rozbehol. Spoločnosť si od tohto kroku sľubuje nielen zatraktívnenie letov, ale aj vyšší záujem o prvú triedu, keďže klient platí malé čiastky dlhší čas. A najluxusnejšia trieda je v Etihad skutočne bombastická. Obsahuje sprchu, spálňu, letušky nosia kaviár, šampanské a prídu aj na kus reči. Nazrite s nami do tohto sveta. Už uvažujete kam poletíte? Ak hľadáte tých správnych sprievodcov po svete navštívte: http://knihy.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
Zaujímvosti o čokoláde, ktoré ste ani netušili
Čokoládu obvykle zaradíme k cukrovinkám, lenže nie je to len sladké potešenie na jazyku. Možno ste dodnes ani netušili, čím čokoláda v skutočnosti pre ľudský organizmus je. Čokoláda je len jeden Je mnoho druhov čokolád, ale v princípe existuje len jedna. Závislá na množstva kakaa. Na druhej strane, ak budete chcieť o čokoláde v súvislosti s bielou čokoládou, ide len o prázdne slová. Biela čokoláda nie je v skutočnosti čokoláda, skôr cukor. Nemá ani jednu pozitívnu vlastnosť čokolády o ktorej si povieme ďalej, takže si dobre rozmyslite, či si ju vložíte na jazyk. Čokoláda je ovocie Čokoláda sa vyrába z kakaových bôbov a tie rastú na kakaovníku a teda jej plod môžeme zaradiť presne do tej kategórie ako napríklad ibištek a zaraďuje sa do kategórie ovocie. Takže ak vám niekto povie, že by ste mali jesť viac ovocia, môžete siahnuť aj po čokoláde. Cenná ako zlato Čokoláda bola v minulosti hojne používaná aj ako platidlo. Najmä v začiatkoch, keď sa z Južnej Ameriky ešte nedostávala k nám tak hojne, mnohí dokonca uprednostnili čokoládu pred peniazmi. Zlepšuje srdce Pravidelnou konzumáciou čokolády sa zlepšuje zdravie. Predpoklad, že sa u vás rozvinie srdcovocievne ochorenie sa zníži na tretinu. Ak si doprajete tú pravú, kvalitnú a vysoko percentnú čokoládu.  Chráni zuby Čokoláda rozhodne zuby nekazí, naopak, dokáže chrániť zuby od zárodkov kazu. Relaxuje Už samotnú vôňa čokolády v mozgu spúšťa reakcie, ktoré telo zrelaxujú. Aj jej rozplývanie sa na jazyku vyplavuje látky, vďaka ktorým sa budete cítiť šťastnejší. Takže smelo do nej.  Zlepšite svoje zdravie pomocov výživových doplnkov, ktoré nájdete TU: https://zdravie.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Poznáte skutočný symbol Halloweenu? Je to Výkrik plný depresie!
Obrazy s názvom Výkrik maľoval Edvard Munch  od roku  1893 do roku 1910 a vznikli štyri originálny s jediným menovateľom. Des, úzkosť, depresia a s obrazom sa skutočne spája aj dosť mrazivý príbeh. Preto sa tvár z plátna stala symbolom Halloweenu aj mnohých hororových filmov začínajúcich Vreskotom a končiac Hannibalom. Najdrahší obraz v dejinách V roku 2012 bol jeden zo štvorice obrazov Výkrik vydražený v Londýne za bezmála 200 miliónov dolárov zberateľom z New Yorku. Ide najvyššiu sumu, akú niekto za obraz dodnes zaplatil. Čo je na ňom teda tak magické? Temný autorov príbeh O vzniku diela a jeho myšlienke hovoril samotný autor, takže si nič nemusíme domýšľať. Podľa jeho slov obraz uvidel v mysli, keď kráčal s kamarátmi okolo nórskych fjordov. Zrazu sa nebo zafarbilo do krvava. Zastavil sa, obzrel, priatelia odchádzali a on cítil úzkosť, bolesť, únavu a skľučujúci strach. Všetko akoby temnelo, farbilo sa do krvi a okolie kričalo v panike. Zúfalstvo ktoré zažil v tej chvíli sa rozhodol pretaviť do niekoľkých obrazových mutácií, z ktorých každý vyzerá desivo. Je na obraze muž, alebo žena? Samotný autor podáva vysvetlenie. Ide o bezpohlavnú bytosť. Strach, bolesť a depresia totiž nemajú pohlavie. Existenciálna neistota aj úzkosť sú totiž pre každého blízke, dokonca sú v každom z nás. Pri pohľade na obraz teda môžeme vidieť samých seba v tej najvnútornejšej desivej podstate, keď chceme kričať zúfalstvom. Výkrik ako desivý symbol Halloweenu Po tom, ako nemenej známy umelec Andy Warhol reprodukoval Munchove kolekcie obrazov sa stal Výkrik tak známy, že dokonca účinkoval v Simpsonovcoch. Tvár z plátna sa stala archetypom hororových filmov a záberov. Stal sa oficiálnym maskotom Halloweenu. Jednu z jeho verzií si môžete pozrieť v Národnom múzeu v Oslo. Údajne na divákov prenáša silné emócie a negatívne energie. Mnoho umeleckých diel sa spája so zaujímavými príbehmi. Objavte ich v knihách o umení. Ak ste dones premýšľali, ako si ozvláštniť Halloween, určite stavte na tento obraz, alebo aspoň jeho plagát. K tomu pár sviečok a atmosféra je ako lusk. foto: wikimedia.org
Zobraziť článok >
 
Regiónale rozdiely v EÚ sú stále dosť výrazné
Eurostat zverejnil štatistiku o tom, ako sa hospodársky darilo jednotlivým regiónom v EÚ za rok 2017. Použil na to ukazovateľ HDP na obyvateľa meranom v parite kúpnej sily (PPS), ktorý berie do úvahy rozdielne úrovne kúpnej sily a mal by tak umožniť lepšie porovnania medzi krajinami.  Celkovo ostali v roku 2017 regionálne rozdiely v EÚ výrazné, podobne ako aj v predchádzajúcich rokoch – od bulharského regiónu Severozapaden, ktorý v roku 2017 mierne  vzrástol na 31 % priemeru EÚ, až po centrálny Londýn (západ), kde HDP na obyvateľa vzrástol na 626 % priemeru EÚ. Rozdiel medzi produkčne najchudobnejším a najbohatším regiónom sa oproti roku 2016 jemne zmenšil. Región slovenského hlavného mesta sa umiestnil na 8. mieste, s HDP na obyvateľa vo výške 179 % priemeru EÚ (mierny pokles oproti 185 % v predchádzajúcom roku). Bratislava preskočila francúzsky región hlavného mesta Île de France – Paríž (176 %), avšak prekonala ju Praha, ktorá sa v rebríčku  posunula na 7. miesto (so 187 %). Okrem Bratislavy však zvyšné regióny na Slovensku boli pod priemerom EÚ a s výnimkou Východného Slovenska si oproti roku 2016 nepolepšili. Stále sa však najnižšie v rámci Slovenska nachádzal región Východného Slovenska, s HDP na obyvateľa iba 54 % priemeru EÚ (rast o 1 percentuálny bod oproti roku 2016). Od vstupu Slovenska do EÚ sa  HDP na obyvateľa zvýšil vo všetkých slovenských regiónoch, avšak nie rovnomerne a regionálne rozdiely pretrvali, dokonca sa rozšírili. Najmä rozdiel medzi Bratislavským krajom a Východným Slovenskom sa od roku 2004 zväčšil, aj keď samotný rok 2017 priniesol isté zmiernenie rozdielu (oproti 2016). Pri vstupe Slovenska do EÚ mal Bratislavský kraj 3,1-násobne vyšší HDP na obyvateľa oproti Východnému Slovensku, pričom v roku 2017 bol tento rozdiel 3,3-násobný.  
Zobraziť článok >
 
Tri kroky k luxusnejšiemu príbytku bez veľkých výdavkov!
Každý si chce vo svojom byte, dome, alebo študentskej izbe zariadiť priestor útulne aj luxusne. K tomu netreba až tak veľa vecí ani peňazí. Stačí len niektoré obyčajné veci trochu zneobyčajniť. Sviece Musia byť. Jasné, ako chlapom nám omnoho viac hovorí výkon LED žiarovky, ale o tom luxus nie je. Ten je postavený na krásne vecí, ktoré spájajú históriu so súčasnosťou. Sviečky sú jasným reprezentantom. Pritom ich rozhodne nedajte len tak kdesi do plechovky od piva. Krásny svietnik spraví presne ten dojem, ktorý ste chceli. Luxusu, krásy a dobrej atmosféry. Hrnčeky Ženy ich milujú a muži by sa o ne mali vedieť postarať. Hrnčeky na rožne príležitosti sú výsadou luxusného životného štýlu. Pretože nápoj sa dá vypiť aj z plastového pohára, ale hrnček je presne to, čo chytíte s radosťou do ruky, alebo s úsmevom podáte. Dávate tak nielen nápoj, ale aj kus estetiky. Zaobstarajte si viacero druhov hrnčekov a frajerku budete hostiť luxusne. Bežné veci inak V kúpeľni môžete mať kus mydla položený na okraji umývadla. Alebo mať tekuté mydlo v plastovom balení aj reklamou nejakej firmy. No to nie je práve to, čo robí byt krásnym. Ak sa pýtate, ako tento vizuál zmeniť, tak siahnite po pekných a lacných keramických nádobkách na tekuté mydlo. Okamžite klasickú kúpeľňu zmenia na luxusnú a pritom nepotrebujete investovať veľa. Mať krajší a luxusnejší byt totiž často nie je otázka peňazí, ale snahy. Chcete viac doplnkov, ktoré vám skrášlia byt? Navštívte sekciu http://bytove-doplnky.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
Na čo si dať pozor cez Vianoce?
„Netreba zabúdať na to, že v období Vianoc komplikuje situáciu fakt, že cez sviatky funguje zdravotníctvo na pol plynu, máme viac dní pracovného voľna a takmer všetko sa rieši na pohotovosti,“ upozorňuje lekár. Veľkou pomocou preto môže byť nonstop asistenčná služba dostupná cez telefón, video hovor alebo e-mail 365 dní v roku. V rámci nej máte možnosť konzultovať aktuálny zdravotný stav až 4-člennej rodiny, taktiež výsledky vyšetrení, predpísaných liekov, prípadne vás lekár na telefóne objedná k odborníkovi kdekoľvek a kedykoľvek vám to vyhovuje. Služba NN Rodinný lekár je pre klientov dostupná i v zahraničí. „S touto službou nemusíte nikam chodiť, a pritom máte vy i vaša rodina istotu, že lekára máte vždy poruke. Užitočná je najmä pre rodiny s deťmi, kde často návšteva lekára nepočká. Jej výhodu určite pocítia aj dospelí, a to najmä vo sviatočnom období, kedy je mnoho ambulancií zatvorených a na pohotovosti môžu stráviť celé hodiny,“ hovorí Daniela Tomášková, hovorkyňa NN Životnej poisťovne. Vhod príde (nielen) počas vianočného obdobia i životné poistenie. V rámci neho si môžete pripoistiť krátkodobé výpadky príjmu spôsobené práceneschopnosťou, ktorej nevyhnutnosť potvrdí lekár. Užitočné môže byť aj Pripoistenie hospitalizácie, ak pobyt v nemocnici trvá minimálne a nepretržite 24 hodín. „V rámci Pripoistenia pre prípad pracovnej neschopnosti či Pripoistenia hospitalizácie má klient nárok na denné dávky, prostredníctvom ktorých si môže zabezpečiť napríklad nadštandardnú zdravotnú starostlivosť alebo si dohodnúť pomoc v domácnosti počas obdobia výpadku príjmu,“ dodáva D. Tomášková z NN.        
Zobraziť článok >
 
Školáci sa viac vzdelávajú
Posúdiť výhodnosť účtu alebo sporenia, osvojiť si finančné pojmy ako úrok, debetná či kreditná karta, schopnosť vytvoriť si rezervu a správne nakladať so svojimi financiami by mali patriť medzi základné znalosti každého z nás, ale nie je tomu tak. Poštová banka preto v polovici októbra minulého roku vyhlásila grant Nápad pre školy. Uchádzať sa oň mohli základné a stredné školy, pedagógovia a žiaci s projektom na zlepšenie výučby finančnej gramotnosti, ktorá patrí medzi základné zručnosti, potrebné na prežitie v modernom svete. Počas troch mesiacov sa doň prihlásilo takmer 80 škôl. Zo stredných škôl boli najúspešnejšie Stredná odborná škola v Košiciach, Stredná odborná škola masmediálnych a informačných štúdií v Bratislave a Spojená škola internátna pre žiakov zo zrakovým postihnutím v Levoči. Spomedzi základných škôl uspeli ZŠ Holubyho v Piešťanoch, ZŠ v Pečovskej Novej Vsi a ZŠ v Partizánskom. Ďalšie dve školy, základná v Pribete a obchodná v Žiline, zase získali najviac hlasov verejnosti a takisto si podelia niekoľko tisíc eur.  Zapojené školy navrhli vyučovanie finančnej gramotnosti prostredníctvom divadelných scénok, rozprávkových postáv, ale aj interaktívnych hier, ktoré budú žiakov sprevádzať svetom peňazí. Inšpiratívna bola i myšlienka založenia podniku v podobe školského klubu a kaviarne v jednom, ktorý by si študenti viedli sami. Zmenu v systéme vzdelávania v našich školách by mohol vyvolať aj projekt interaktívnej peňaženky, ktorú by žiaci spravovali prostredníctvom mobilnej aplikácie a okrem riadenia vlastných financií by sa tak priučili aj základom programovania.
Zobraziť článok >
 
Rok Google Pay na Slovensku: používame ho dvakrát častejšie ako platobnú kartu
Presne pred rokom prišli na Slovensko moderné platby prostredníctvom mobilnej aplikácie Google Pay. Prvou veľkou bankou, ktorá službu priniesla, bola Slovenská sporiteľňa. Využívanie Google Pay výrazne prekročilo očakávania, najväčšia banka eviduje neustály nárast počtu klientov aj platieb. Za posledný štvrťrok 2018 narástol objem platieb o takmer 40 %. Užívatelia Google Pay urobia v priemere dvakrát viac platieb ako tí, čo platia priamo platobnou kartou. Služba sa teší veľkej popularite, reakcie klientov sú v drvivej väčšine pozitívne, čo potvrdzuje aj hodnotenie aplikácie v obchode Google Play.  „Rozdiely vo využívaní Google Pay a platobných kariet sú aj v sumách, ktoré aplikáciou ľudia platia. Pri vyšších čiastkach používajú Google Pay porovnateľne s platobnými kartami. Pri nižších platbách však aplikácia výrazne vedie. Znamená to, že mobilom platíme aj také drobnosti, na ktoré sme doteraz nevyberali platobnú kartu z peňaženky ale radšej zaplatili mincami,“ vysvetľuje Milan Bednár, vedúci oddelenia denného bankovníctva Slovenskej sporiteľne.   Google Pay je jednoduchý, rýchly  a bezpečný spôsob platby mobilným telefónom bez použitia peňaženky v obchodoch aj na internete. Používať ho je možné na zariadeniach so systémom Android 4.4 alebo vyšším, ktoré podporujú technológiu NFC.  
Zobraziť článok >
 
Rakovina je druhou najčastejšou príčinou úmrtí v únii
Štatistiky sú v tomto prípade neúprosné. Podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat je práve rakovina druhou najčastejšou príčinou úmrtí v Európskej únii. V roku 2016 išlo o 1,3 milióna ľudí.  „Až štvrtina úmrtí Európanov je spôsobená práve rakovinou. Na prvom mieste sú ochorenia obehového systému (37 %) ako je napríklad infarkt či mŕtvica. Krajiny, kde najviac ľudí umiera na rakovinu sú Holandsko (31 % zo všetkých úmrtí), Dánsko (29 %) Veľká Británia (28 %) a Francúzsko (27 %),“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.  Viac ako 50 % žien, ktoré podľahnú rakovine (prevažne rakovine prsníka) sú mladšie ako 65 rokov. Najviac v Slovinsku (58 %), Taliansku (57 %), Holandsku (56 %), Španielsku (54 %), Chorvátsku (53 %), Grécku a Malte (obe 51 %).  Ženy najčastejšie ochorejú na rakovinu prsníkov (16 %) a muži na rakovinu prostaty (10 %).  Až za štvrtinou všetkých úmrtí na Slovensku stojí rakovina. Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré majú najvyššiu mieru úmrtnosti. Za rok 2016 bola najvyššie zaznamenaná práve na Slovensku, ale aj v Maďarsku a Chorvátsku. „V rámci krajín EÚ je hlavnou príčinou úmrtia ľudí na rakovinu práve rakovina pľúc (21 % zo všetkých úmrtí na rakovinu), ďalej rakovina prsníka (16 %), rakovina hrubého čreva (12 %) či rakovina prostaty (10 %) a pankreasu (6 %),“ doplnila Buchláková.  
Zobraziť článok >
 
Aston Martin – auto s tlkotom úspechu
Predstavuje tradíciu britského džentlmena, pritom sa na cestách prejavuje ako dravý bonviván. Dve mená pre jedno auto. Ako Dr. Jekyll a pán Hyde, vie byť štýlovo jemné a divoko drsné. Dýcha históriou a vziať do rúk volant tohto tátoša znamená spojiť sa s tradíciou a zošliapnuť plynový pedál na maximum. Symbol, ktorý spojil úspech Nie nadarmo sa radí luxusné vozidlo Aston Martin k jasným ukazovateľom úspechu. Prvé auto tejto značky vyšlo z garáže v roku 1914, v úplne malej dielni v meste Kensingtone. Bolo prototypom a splneným snom dvoch mužov Lionela Martina a Roberta Bramforda. Obvykle sa automobily pomenovávajú po tvorcoch, no v tomto prípade je to pravda len z polovice. Aston Martin nesie síce meno zakladateľa, ale zároveň aj meno preteku v Aston Clintone, kde Martin rok pred uvedením ich automobilu na trh žal vavríny. Šesť rokov trvalo dvom mladým nadšencom a milovníkom rýchlostí, kým dozrel čas, aby sa automobil dostal do sériovej výroby. Obaja boli presvedčení, že aj vysoko športové vozidlo môže byť klasických tvarov a určené aj ľuďom, ktorí nebrázdia závodné okruhy, ale bulváre hlavných miest po celom svete. Aston Martin sa tak stalo pravým vozidlom britskej aristokracie a malo namierené do sveta. Unikátny koncept Auto Aston Martin malo byť od kolesa až po výfuk postavené na atraktívnej platforme. V prvých automobiloch bol vodič nízko pri zemi a okoloidúci videli len hlavu. Často usmiatu, pretože veľmi skoro po rozprúdení výroby sa podarilo dosiahnuť vytúženú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Ako to už v živote chodí, nie vždy svieti slnko a pre finančné problémy nakoniec automobilku kúpil W.S. Renvisk, ale nadviazal na dielo automobilových majstrov a pod jeho hlavičkou sa vyrábali vozidlá až do roku 1957 a 1,5 l motor, ktorý patril k srdcu celého konceptu, začal nachádzať svoje atraktívnejšie uplatnenie. Kvalitná hlava valcov, premyslená aerodynamika, to všetko dávalo nádej, že v stajni Aston Martin sa bude konať automobilový prevrat. V znamení Bonda Nová etapa nastala v roku 1947, keď sa o značku začala starať automobilka Davida Browna. Práve on dokázal uviesť na trh fenomenálne vozidlo DB1. Nasledoval Aston Martin DB3 a ďalšie modely, ktoré sú nesmierne obľúbenými vo verejnosti a nahrávali mu aj víťazstvá v športových pretekoch. Najslávnejší model predstavoval DB5, ktorý sa stal kultovým autom anglického agenta Jamesa Bonda, no rozhodne nebolo posledným typom, ktorý tento stelesnený muž elegancie, šarmu a úspechu ovládal. Vo verzii DB4 GT motor ustajnil 300 koní a tie rozdúchali pneumatiky na 270 kilometrov za hodinu. V roku 1984 však úspešná línia DB končí, aby ju mohla nahradiť fenomenálna Vantage. Počet koní stúpa na 557 a auto vstupuje do zlatého veku. Zrodenie dravca V roku 1994 prichádza absolútne nový model DB 7, nasledujú kalibre V12 Vanquish a Vanquish S excelovalo vďaka filmu Dnes neumieraj. 330 kilometrov z hodinu rozhodí účes nejednému plážovému frajerovi a tento automobil si vyžaduje skutočného chlapa. Aj vďaka bondovkám sa kult Aston Martin rozšíril prakticky do celého sveta a dnes predstavuje prototypy, ktoré si doprajú len skutoční znalci automobilizmu. Tomu prispieva aj štýl, ktorý razí samotná automobilka a ku každému jednotlivému vozidlu pristupuje osobitne. Je malým originálom v rukách skutočne svojských mužov. Aston Martin, nie je lacné vozidlo, ale ak chcete siahnuť na skutočné hviezdy, automobilka vyrobila One-77, model predstavujúci najdrahšie vozidlo so znakom AM a cenovkou 1 150 000.
Zobraziť článok >