EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Zákazníci stále viac dôverujú e-shopom
Zo štatistík Zásielkovňa.sk, SAEC a ďalších renomovaných spoločností vyplýva, že zákazníci na Slovensku stále väčšmi dôverujú on-line nakupovaniu. Oceňujú široký výber, pohodlné prezeranie z domu, alebo smartfónu a tiež lepšie ceny, ako v kamenných obchodoch. Stúpa tiež využívanie služieb komfortného doručenia a vyzdvihnutia v blízkosti bydliska. „Z obrovskej konkurencie vyše 11 000 e-shopov pôsobiacich na slovenskom trhu profituje zákazník. Navyše dnes už do on-line retailu vstúpili takmer všetky kamenné siete, ktoré musia prispôsobovať svoj biznis model dravému trhu e-commerce. Darí sa tým, ktorí dodržiavajú sľuby dané zákazníkom. Samozrejmosťou pri úspešných e-shopoch sú užívateľsky prívetivý dizajn, viac spôsobov platby a dopravy a kvalitná zákaznícka podpora,“ uvádza Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa.sk. Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40% platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá. Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok. „Zákazníci vo veľkých mestách využívajú oproti slovenskému priemeru trojnásobne viac osobný odber a dvojnásobne viac služby Zásielkovne. V súčasnosti pracujeme na tom, aby mohli pri vyzdvihnutí zásielok v odbernom mieste Zásielkovne.sk platiť kartou. Stanovili sme si ambiciózny termín zapojenia terminálov, a to koniec tohto roka,“ uvádza Alexander Jančo.
Zobraziť článok >
 
Dovolenkárov trápi trávenie a úrazy
Od začiatku júna, kedy Slováci najviac dovolenkujú v zahraničí, nahlásili klienti Allianz – Slovenskej  poisťovni už 1664 poistných udalostí. Najviac hlásení prichádza z Turecka, Egypta a Grécka, ale pomerne veľa hlásení je aj zo Slovenska. „Dovolenkári nám najčastejšie hlásia tráviace a žalúdočné ťažkosti a drobné a stredné úrazy, ktoré vzniknú pri športových aktivitách alebo pri kúpaní a evidujeme aj viacero zlomenín končatín, najmä u detí. Riešili sme aj niekoľko seknutí v krížoch a krku, ktoré boli spôsobené nielen športovými aktivitami, ale najmä častým striedaním horúceho podnebia s vychladenými klimatizovanými priestormi.  Túto dovolenkovú sezónu evidujeme aj zvýšený počet žalúdočných a tráviacich problémov z exotickejších arabských krajín, najmä z Ománu,“ konštatuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová. Poisťovňa riešila aj dva infarkty Slovákov dovolenkujúcich v Grécku a v Thajsku. V oboch prípadoch išlo o ľudí po šesťdesiatke. „Odporúčame, aby zvlášť opatrní boli starší ľudia dovolenkujúci v horúcich prímorských krajinách, a nevystavovali sa priamemu slnečnému žiareniu, dodržiavali pravidelný pitný režim, nezabúdali na užívanie liekov, ktoré majú predpísané, prípadne aby sa pred vycestovaním poradili so svojím ošetrujúcim lekárom,“ upozorňuje L. Muthová.
Zobraziť článok >
 
V eshopoch je nakupovanie bezpečné
Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere (realizovaný bol v období 28.5.2017 – 4.6.2018) až 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru (služby), 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a dobu dodania. „Dôležitým atribútom, ktorý zákazník zohľadňuje pri výbere on-line predajcu, je možnosť osobného vyzdvihnutia zásielky, napríklad cestou z práce, alebo v blízkosti svojho bydliska. V súčasnosti sú on-line zákazníkom k dispozícii naše výdajne v každom meste na Slovensku s viac ako 5000 obyvateľmi,“ komentuje prieskum Alexander Jančo.zo spolčnosti Zasielkovna.sk Dôkazom stúpajúcej dôvery v e-commerce, je výška útraty. Tí, ktorí nakúpili za tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201-500€, ale až 25 % respondentov tam minulo viac ako 500€ (v minulom roku to bolo 21 %). Kvalifikovaný odhad vychádzajúci z údajov cenových porovnávačov hovorí, že celkové tržby on-line za rok 2017 atakovali hranicu jednej miliardy eur. Ak sa pozrieme na presné dôvody nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o vadách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne. Dve tretiny opýtaných (67 %) uviedli, že poznajú, že je internetový obchod seriózny a dôveryhodný podľa skúseností a odporúčaní iných používateľov. Vplyv na zvýšenie dôveryhodnosti určite bude mať aj nová legislatíva o ochrane osobných údajov známa pod skratkou GDPR, rôzne certifikáty a pečate kvality od nezávislých autorít. Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia.
Zobraziť článok >
 
Slovnesko je siedmou najlacnejšou krajinou EÚ
Takmer každého z nás zaujímajú ceny tovarov v obchodoch, či ceny služieb. Tie totižto zvykneme porovnávať s cenami v iných krajinách, kam cestujeme na dovolenky, výlety, resp. so susednými krajinami, kde často vyrážame za nákupmi. Práve preto sme sa pozreli na to, aká je celková cenová hladina u nás a v ostatných európskych krajinách.  Ako hovorí Lucia Dovallová z Poštovej banky: "Vychádzali sme z najnovších údajov Eurostatu za rok 2017. V rámci celej Európy je najlacnejšou krajinou Macedónsko a v Európskej únii je najlacnejšie Bulharsko." V Macedónsku je celková priemerná cenová hladina nižšia až o - 32 % v porovnaní s tou našou a v Bulharsku sú priemerné ceny o -30 % nižšie ako u nás. Aj napriek tomu sa aj Slovensko zaraďuje medzi najlacnejšie krajiny EÚ. Len v šiestich krajinách únie je totiž lacnejšie ako u nás. Nižšie ceny tovarov a služieb v porovnaní s tými našimi nájdeme v už spomínanom Bulharsku, ďalej v Rumunsku, v krajinách V4, v Litve a v Chorvátsku.  Spomedzi susedných krajín je najvýraznejší rozdiel medzi nami a Poľskom. V Poľsku sú priemerné ceny tovarov a služieb o -19 % nižšie ako u nás. Menej zaplatíme aj u našich južných susedov v Maďarsku, a to o -10 %. A naši českí bratia majú už porovnateľnú cenovú hladinu s tou našou. V EÚ sú celkovo ceny tovarov a služieb vyššie približne o 45% vyšie ako na Slovnesku.
Zobraziť článok >
 
Dva štýly jazdy, ktoré vám odpália motor na aute
Autu škodia extrémy. Tak, ako samozrejme nepotešíte motor, ak budete autu šliapať na krk a vytáčať motor do vysokých otáčok, tak aj systéme jazdy, kde auto dusíte na hranici prežitia. Problémom môže byť aj brzdenie motorom. Nepotrebujete brzdy, ale  motor Odporúča sa kvôli šetreniu palivom brzdiť motorom, ale rozhodne nie extrémne. Jasné, ušetríte brzdové obloženie, ale otázku je potrebné postaviť tak, že čo je drahšie motor, alebo brzdy? Extrémnym zaťažením, ktoré doslova likviduje motor je jazda, ak napríklad spomaľujete pred jazdu na križovatku v nízkych otáčkach a ešte pribrzdíte bez stlačenia spojky. Vtedy vibrácie motora priam počuť a to motor plače. Trpí spojka, prevodovka aj motor. Znižujete im životnosť a oprava je skutočne drahšia ako pol litra benzínu, ktorý ušetríte na 100 kilometroch.  Pozor na brzdenie motorom Ďalším častým neduhom je extrémne brzdenie motorom. Tento spôsob brzdenia často odporúčame, najmä pri jazde z kopca, no aj tu môže nastať nežiaduci extrém. Keď sú vibrácie od motora tak veľké, že ich vodič cíti aj počujem to škodí nielen zotrvačníku, ale zabrať dostávajú aj spojka a prevodovka. A tieto tri spomínané súčiastky patria k tým najdrahším, ktoré vo vozidle máte. Šetriť Aj moderné vozidlá, ktoré sú konštruované, aby dokázali fungovať aj pri nízkych otáčkach, ale to neznamená, že im prospievajú. V princípe platí, že extrémnym šetrením môžete prerobiť. Auto vydrží najdlhšie, ak budete jazdiť v stredných otáčkach, nebudete tlačiť nohu na podlahu za studena, ale občas na diaľnici poriadne zakúrite v piestoch. Tak vám auto vydrží najdlhšie.
Zobraziť článok >