EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Máme super rýchlosť dorurčenia. Je to výhoda pre vás
Zlaté pravidlo obchodu znie: ak neobslúžite zákazníka vy, urobí to vaša konkurencia. Obchodníci, najmä v on-line, kde vládne tvrdý boj o každé kliknutie, sa preto profilujú okrem šírky sortimentu, špecializácie aj rýchlosťou dodania. Nákupy a náááááááááááákpy Podľa veľkého prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere je pre zákazníkov e-shopov dôležitá okrem ceny a kvality aj rýchlosť a doba doručenia (15 %). Medziročne sa tiež zvyšuje podiel nákupov zrealizovaných prostredníctvom mobilného telefónu (41 %). Možno povedať, že ide o spontánne nákupy a nákupy, pri ktorých zákazník očakáva aj expresné dodanie tovaru. Inak povedané, rýchla a intuitívna objednávka má korešpondovať s rýchlym doručením. Na spôsob telefonického objednania pizze. Neprekvapuje, že mobilný telefón k nákupu na internete používajú najviac respondenti vo vekovej skupine 15- 24 rokov. To sú terajší, ale aj budúci zákazníci e-shopov, ktorí budú navyše ekonomicky činní. Mladí, rýchli, dynamickí, spontánni a užívajúci si okamihy. Inšpirácie vo svete Motorom zmien je najväčší maloobchodník na svete, Amazon, ktorý službu „same-day delivery“, teda doručenie v deň vzniku objednávky, ponúka v niekoľkých miestach v zahraničí. Zatiaľ je len pre členov Amazon Prime a zákazníkov on-line potravinového supermarketu AmazonFresh. Práve s rozvojom doručovania potravín objednaných on-line bude stále rásť aj požiadavka na doručovanie objednávok ešte v deň objednania. Podobné služby na Slovensku ponúkajú Tesco Potraviny domov alebo eDelia. Stále je však potrebné objednať si do určitého časového limitu (napr. do 10.00, do 12.00), inak budú objednávky vybavené až v nasledujúci deň. Najviac v obľube vedú obchody, kde je možné objednanie kedykoľvek a expresne rýchle doručenie. Napríklad aj cez vlastnú pobočkovú sieť ZADARMO.    
Zobraziť článok >
 
Kvalitné a lacné hodinky nájdete TU
Hodinky patria k pánskym funkčným šperkom. Preto sa netreba uspokojiť s tým, že vám stačia jedny. Pretože rozhodne nie je jedno, či nosíte na šport aj do spoločnosti jedny digitálky. A to je len vrchoľ ľadovca. Do spoločnosti Klasika, po ktorej sa oplatí siahnuť je v tomto prípade ideálne použiť ručičkové hodinky. Sú elegantné do spoločnosti a obvykle ukazujú aj viac funkcií ako čas. Ale ten je v tomto prípade najdôležitejší. Navyše nie sú ani príliš veľké, takže správne elegantné. Na výlety Netreba toho investovať mnoho. Ideálne sú také, ktoré majú napríklad kompas, aby ste sa nestratili, môžu mať aj športové funkcie ale vyššiu odolnosť. Či už proti prachu, alebo dažďu. Viac ako ručičkové oceníte v prírode hodinky digitálne. Na športové vyžitie Ideálne je zamerať sa na to najlepšie, čo vám športové hodinky. Teda s funkciami, ktoré podporia váš rast aj spaľovanie tukov. Preto je vhodné, aby boli vybavené meračom pulzu, krokomerom, meraním výšky, aj spálených kalórií. Spárovanie s mobilom je základom, ktorý vám umožní sledovať svoj rast a napredovanie. Univerzálny model Je vhodné mať v zásobe aj hodinky, ktoré sú tak povediac univerzálny. Nie sú príliš veľké, ani nápadné a majú základné funkcie ako čas, alebo napríklad krokomer. Také sa hodia vtedy, ak potrebujete mať správny čas, ale napríklad si chcete.
Zobraziť článok >
 
Ochráňte si úspory pomocou kamery
Takmer jeden z piatich Slovákov má svoje úspory doma. Prekvapujúco, k tejto riskantnej forme úschovy hotovosti sa priznalo viac študentov a mamičiek ako dôchodcov. V Poštovej banke sme sa pozreli detailnejšie na to, ako jednotlivé skupiny obyvateľstva zhodnocujú voľné finančné prostriedky.  Skoro polovica tých, ktorí si dokážu niečo nasporiť sa správa rozumne a svoje našetrené peniaze posiela na sporiaci účet. Tretina našincov uprednostňuje možnosť mať ich stále po ruke, na bežnom účte. Z prieskumu Poštovej banky* však vyplynulo, že početná skupina ľudí stále preferuje „tradičný“ spôsob úschovy svojej našetrenej hotovosti, a to doma - s nulovou možnosťou ich ďalšieho zúročenia, zato s vysokým rizikom ich odcudzenia. Priznali sa k tomu traja z desiatich opýtaných Slovákov. To, že dôchodcovia dávajú úspory do ponožky je, zdá sa, mýtus. Až 69 % z nich ich má v banke. Bezpečnosť a ďalšie výhody bežného či sporiaceho účtu preferuje aj 8 z desiatich neúplných rodín a 70 % mnohodetných rodín. Domáce uskladnenie peňazí je pre nich až treťou, omnoho menej využívanou možnosťou.   „Najpočetnejšiu skupinu ľudí, ktorí majú viac peňazí pod matracom ako v banke, tvoria študenti. Viac ako polovica z nich v prieskume uviedla, že nasporenú hotovosť má doma. Za nimi nasledujú mamičky na materskej dovolenke. Takmer 4 z desiatich priznali, že úspory nezhodnocujú na žiadnom sporiacom produkte a radšej ich odkladajú do šuplíka,“ uvádza hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. Mamičky a študenti sú v tomto smere konzervatívnejší ako seniori. Iba 29 % dôchodcov uviedlo, že ich našetrená hotovosť neprekročila prah domácnosti.    
Zobraziť článok >
 
Zavedenie nároku na 13. a 14. plat príliš nefunguje
Od 1. mája 2018 umožňuje Zákonník práce zamestnávateľom daňovo zvýhodnené vyplácanie 13. platu (dovolenkový plat) a 14. platu (vianočný plat). Firmy mohli podľa nových podmienok poskytnúť zamestnancom 13. platy  prvýkrát v júni 2018. V skutočnosti tak v dôsledku zlého nastavenia podmienok urobilo len minimum firiem. Podpory je málo „Zo všetkých našich klientov, ktorí pôsobia vo výrobných aj nevýrobných sektoroch, túto možnosť dokázalo využiť menej ako päť percent firiem. Odhadujem, že na Slovensku vyplatili dovolenkový 13. plat  podľa nového systému menej ako 3 percentá firiem,“ hovorí Silvia Hallová, daňová partnerka poradenskej spoločnosti Grant Thornton.  Zlá podpora Hlavným dôvodom, prečo podpora 13. a 14. platov nefunguje, je zlé nastavenie podmienok. Oslobodenie sumy 500 eur od daňového zaťaženia príde až od roku 2019, nulové sociálne odvody z 13. a 14. platu budú možné až od roku 2021. Finančná úľava pre zamestnávateľov  je tak dnes podľa podmienok Zákonníka úplne minimálna. Pri zdravotnom poistení zo sumy 500 eur ušetrí firma maximálne 16,20 eura. Zamestnávatelia okrem toho majú problém s určením priemerného príjmu. Napríklad prémie, ktoré presahujú priemerný príjem, im pri 13. plate dodatočne zvyšujú mzdové náklady,“ vysvetľuje najväčšie problémy S. Hallová. “Zavedenie takzvaného nároku na 13. a 14. plat sa ukázal ako čisto propagandistický krok. Celé to znie skvelo, avšak v skutočnosti toto opatrenie neprinieslo zamestnancom prakticky nič.“  
Zobraziť článok >
 
Akého veku sa dožívame v zdraví? Žalostne malého
Zaujímavý pohľad na kvalitu života obyvateľov nám poskytuje aj ukazovateľ „healthy life years“, teda „roky života v zdraví“. Aj z tohto hľadiska sa nachádzame na konci európskeho rebríčka.  Žijeme dlhšie, ale nie zdravšie „Slovenky sa v zdraví dožívajú len 57 rokov. Pod nami sa umiestnili už iba 2 krajiny – Fínsko [rovnako ako my 57 rokov] a Lotyšsko [necelých 55 rokov]. Z najvyššieho počtu zdravých rokov sa tešia Švédky, a to až 73 rokov. Nad 70 rokov je to ešte na Malte a mierne pod touto hranicou v Írsku a na Cypre,“ hovorí Jana Glasová, analytička Poštovej banky. Zdravie nás nerozdeľuje  Zaujímavé je, že rebríček „života v draví“ nie je tak striktne rozdelený na vyspelé krajiny únie a nové členské krajiny. Príkladom je Bulharsko, ktoré síce v očakávanej dĺžke života žien je na úplnom konci rebríčka, ale v rebríčku „healthy life years“ patrí medzi TOP 5 krajín. Výrazne vyššiu úroveň „zdravých rokov“ ako my dosahujú aj naši susedia – Poľsko a ČR [cca 64 rokov]. Podobný je vývoj indexu „healthy life years“ aj v prípade mužov. U nás je to niečo vyše 56 rokov. V rebríčku pod nami sa umiestnili len pobaltské krajiny. Rovnako ako v prípade očakávanej dĺžky života, aj pri rokoch života v zdraví platí jedno pozitívum, a tým je, že aj náš vek zdravého života sa predlžuje. Za ostatných 10 rokov Slovenky žijú v zdraví o cca dva a pol roka dlhšie a Slováci o takmer 2 roky dlhšie.
Zobraziť článok >
 
Investorská zásada toka 2018
Luxusné investície si vyžadujú aj nemalé dodatočné náklady. Autá a veterány treba garážovať a opravovať, víno a známky uschovávať, drahé diela poistiť a starodávny nábytok ošetrovať. Laici sa môžu ľahko stať obeťou podvodu, preto mnohí vynakladajú enormný čas na štúdium vlastností kupovaného statku. Ani to však nezaručuje úspech a uspokojivé výnosy sa môžu stať ľahko utópiou.  „Jednou z možností, ako participovať na tomto segmente, je akciový indexový fond Amundi S&P Global Luxury ETF (súčasť Across Créme de la Créme – výber najvhodnejších indexových fondov pre slovenského investora na jednom mieste),“ zdôrazňuje Jakub Rosa, analytik Across Private Investments a dopĺňa, že daný indexový fond umožňuje podieľať sa jedným nákupom na výkonnosti 80 najväčších svetových spoločností zaoberajúcich sa výrobou a distribúciou luxusných produktov, resp. poskytovaním služieb. Kvalitné fondy „Medzi najvýznamnejšie pozície fondu patria americký výrobca športového oblečenia Nike, britský producent známych alkoholických nápojov Diageo, ďalej francúzsky koncern LVMH Moët Hennessy podnikajúci v odevnom a potravinárskom priemysle,  a tiež automobilky na luxusné autá Daimler a Tesla. Ide o komplexné trhové a lacné riešenie s nízkou požiadavkou na vstupnú investíciu. Na výnosy z týchto investícií sa navyše viaže zákonná možnosť oslobodenia od dane z príjmov. Podkladové aktívum indexového fondu prekonalo za desať rokov globálne akcie o takmer 5 % ročne,“ poukázal Rosa. Luxusné investície patria bezpochyby do investičného portfólia každého investora. Vyznačujú sa nízkou koreláciou s tradičnými triedami aktív a hospodárskym cyklom, sú zaujímavou príležitosťou na diverzifikáciu s možnosťou nadpriemerných výnosov. Ich nákup je však určený len pre skúsených investorov, ktorí majú tradičné aktíva v podobe akcií, dlhopisov či komodít v „malíčku“ a v danej oblasti sa vyznajú.
Zobraziť článok >
 
Ženy na Slovensku stále žijú dlhšie ako muži
Očakávaná dĺžka života žien pri narodení je u nás necelých 81 rokov. Na prvý pohľad veľmi pekné číslo, až kým si v „rebríčku“ nevšimneme, že patrí medzi najnižšie v EÚ. Nižšia odhadovaná dĺžka života ženskej populácie je len v 5 krajinách únie. Najnižšia je v Bulharsku, a to 78,5 roka.  V západných krajinách únie sa obyvatelia dožívajú vyššieho veku. Najvyšší očakávaný vek dožitia je v Španielsku na úrovni cca 86 rokov. Spomedzi susedov nás predbehlo Rakúsko [o 3,5 roka], ale aj Česko a Poľsko [zhruba o 1,5 roka]. „Je všeobecne známe, že muži žijú o niečo kratšie ako ich nežnejšie polovičky. Neplatí to len na Slovensku, ale vo všetkých európskych krajinách. Očakávaná dĺžka života slovenských mužov je o zhruba -7 rokov kratšia ako v prípade žien. Priemerný rozdiel medzi oboma pohlaviami v EÚ je 5,4 roka,“ hovorí Jana Glasová, analytička Poštovej banky Muži ťahajú za kratší koniec Predpokladaná dĺžka života slovenských mužov pri narodení predstavuje necelých 74 rokov. V tomto prípade je krajinou s najnižším odhadovaným vekom dožitia Litva, a to len 69,5 roka. Naopak najdlhší život sa očakáva u talianskych mužov, a to rovných 81 rokov. Rozdiel medzi týmito dvoja krajinami, nachádzajúcimi sa na opačných koncoch rebríčka, tak predstavuje až 11,5 roka. A ako je to u našich susedov? Najvyššieho veku sa dožívajú muži v Rakúsku [79 rokov] a v ČR [76 rokov]. Takmer rovnako ako my sú na tom Poliaci a za nami sa umiestnili Maďari [73 rokov].
Zobraziť článok >
 
Slow fashion v interiérovom dizajne
Pre tých, ktorí sa zaujímajú o ekológiu a chránia svoje okolie, nie je pojem slow fashion žiadna novinka. V dešnej dobe, keď každá priemerná domácnosť mení svoje interiérové doplnky aspoň trikrát ročne, má upcycling a ekologické myslenie svoj zmysel – pochopiteľne z vážnych dôvodov - zachrániť aspoň kúsok nášho sveta. Často v duchu urobiť niečo dobré, kupujeme zbytočné alebo nekvalitné veci, ktoré možno ani nepotrebujeme a tak produkujeme iba odpad. Darmo si kúpime eko - bio produkty vyrobené na druhom konci zemegule, keď transport a logistika k nám, produkujú viac škôd a odpadu, ako keby sme tú danú vec kupovali z neekologického, bežného hospodárstva. Dôležitá edukácia Slow fashion sa odzrkadľuje aj v interiérovom dizajne. Návrhári po celom svete sa snažia edukovať klientelu, aby kupovali produkty od lokálnych výrobcov. Tým nielen podporujú ekonomiku, ale aj domácu kreatívnu tvorbu. Veľký dôraz sa kladie aj na samotné materiály, medzi ktorými nechýba napríklad organická bavlna, ľan, bambus a hodváb. Buďme ohľaduplní Ohľaduplnosť v našom bývaní môžeme praktizovať viacerými spôsobmi. Nemusíme sa hneď pustiť do pestovania biobavlny, nemusíme vlastniť ani stolársku dieľňu. Túto prácu nechajme na profesionálov. Podporou a kúpou lokálnych výrobcov urobíme viac ako dosť. Ďalšia možnosť je využívanie second hand bazárov. Priaznivci recyklovanej módy nemôžu dopustiť na hodnotné úlovky kúpené v garážových výpredajoch a niekedy nájdeme aj naozaj kvalitné, málo používané veci, ktoré nám môžu ešte dlho a dobre slúžiť. Nie každému sú však sympatické veci z druhej ruky. V niektorých prípadoch sa ani neodporúča kupovať second - hand z hygienických dôvodov. Domáci trh nám ponúka dostatok kvalitných interiérových doplnkov, z ktorých sa môžeme tešiť dlhé roky.  
Zobraziť článok >
 
Ceny bytov už nebudú prinášať obrovské zhodnotenie
Národná banka Slovenska zverejnila údaje cien nehnuteľností na bývanie za 2Q18. Priemerné ceny nehnuteľností na Slovensku stúpli v apríli až júni tohto roka o 4,5 % medziročne, čo  predstavuje mierne spomalenie oproti začiatku roka  (4,8 %), avšak celkovo je to miernejšie tempo rastu ako bol priemer roka 2017 (6,3 %). Ich rast už však nebude tak markantný. Ako je to s cenami? V medzikvartálnom porovnaní sa priemerná cena nehnuteľností na bývanie zvýšila o 2,5 %, o kúsok pomalšie ako v predchádzajúcom štvrťroku. Priemerná cena nehnuteľností na Slovensku dosiahla úroveň 1431 EUR/m2, o EUR 35 viac ako na začiatku roka. Medzikvartálny rast bol zaznamenaný vo všetkých krajoch, pričom najvýraznejší bol v Nitrianskom (4,9 % q/q) a Prešovskom kraji (4,8 % q/q). Medziročne však vzrástli ceny nehnuteľností najvýraznejšie v Trnavskom kraji (o 11 % r/r). Na medziročnom raste cien sa podieľali najmä byty, ktoré v 2Q18 zdraželi o 8,2 % r/r (2,3 % medzikvartálne) v priemere, čo predstavuje mierne zrýchlenie tempa oproti predchádzajúcemu kvartálu. Ceny domov medziročne vzrástli o 2,3 % (2,5 % q/q medzikvartálne).  Dramatický rast je na konci Ceny nehnuteľností po kríze šesť rokov za sebou klesali (2009-14) a až v roku 2015 prišlo k miernemu rastu cien nehnuteľností na Slovensku (o 0,9 % v priemere). Postupne tempo rastu cien nehnuteľností zrýchlilo, ale naďalej sa ceny nehnuteľností na bývanie nachádzajú pod svojou predkrízovou úrovňou 1549 EUR/m2 z polovice roka 2008 (priemer 2008 bol 1511 EUR/m2). V roku 2008 dosiahla priemerná cena bývania svoj vrchol, pričom v súčasnosti sa nachádza približne 8 % pod ním. Na druhej strane, priemerná cena bytov už svoj predkrízový vrchol prekonala o 6 %. 
Zobraziť článok >
 
Našich zákazníkov sa snažíme obslúžiť čo najskôr
Zmeny a zvyšovanie rýchlosti obrátky tovaru vplýva aj na off-line retailerov, ktorí musia držať krok s e-commerce. Náročnú a rýchlu logistiku a plánovanie kamenných obchodov s potravinami kopírujú napríklad predajcovia odevov, obuvi a doplnkov (angl. fashion). Kedysi fungovali na štyri sezóny, v súčasnosti sa obrátkovosť zrýchľuje. Fashion retaileri zmenšujú sklady a naopak viac tovaru vystavujú na ploche predajne. Tovar dopĺňajú aj viackrát denne podľa odbytu. Doručenie v rovnaký deň ako vznikla on-line objednávka testuje napríklad reťazec H&M. Zatiaľ teda iba v Berlíne, ale ak bude pilotný projekt úspešný, tak sa rozšíri aj do iných miest v Nemecku a v Európe. SAEC a Nielsen Admosphere v prieskume zistili, že tí respondenti, ktorí v uplynulých 12 mesiacoch nakúpili na internete, nakupovali najčastejšie oblečenie a obuv (48 %), za nimi nasledujú knihy a produkty pre zdravie a krásu, kozmetika, drogéria, parfumy (približne po 30 %). „Službu dodania v rovnaký deň ponúkame aj v Bratislave. Aktuálne ju využíva jeden z najväčších maloobchodníkov s parfumami a kozmetikou Notino, predtým Parfums.sk,“ hovorí Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa.sk a spresňuje: „Služba sa volá „Expresný večerný kuriér“, keďže zásielky doručujeme večer medzi 18. a 22. hodinou, po telefonickej dohode s príjemcom. Čas sa osvedčil, nakoľko zákazníci už sú zvyčajne doma z práce o môžu si zásielky prevziať.“ Takmer polovica respondentov spomínaného prieskumu SAEC by bola ochotná nakúpiť v e-shope, ktorý tovar neponúka najlacnejšie, pokiaľ v ňom už predtým nakupovali, a pokiaľ e-shop ponúka najpohodlnejšiu formu doručenia tovaru (45 %). Z prieskumu vyplýva i to, že 39 % nakupujúcim prekáža nutnosť byť na adrese doručenia (a čakať na kuriéra), 26 % vadí časová obmedzenosť. „Z našich skúseností vyplýva, že „same-day delivery“ bude zohrávať stále dôležitejšiu úlohu a pre tie e-shopy, ktoré rýchle doručenie ponúknu zákazníkom ako prvé, bude konkurenčnou výhodou,“ uvádza Alexander Jančo.
Zobraziť článok >