EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Zrážky, oheň, víchrice. Čo nás najviac ohrozuje?
Ohroziť naše bývanie môžu aj prírodné živly. Poisťovne neustále evidujú nové a nové škodové udalosti. Navyše je predpoklad, že s posunom klimatických pásiem sa prírodné katastrofy môžu aj v našich končinách objavovať častejšie. Kto je najväčší škodca? Atmosférické zrážky, povodne a víchrice. To sú tri prírodné živly, ktoré najčastejšie ničia náš majetok. Vyplýva to zo štatistík Allianz – Slovenskej poisťovne, ktorá zmapovala poistné udalosti, ktoré od roku 2013 spôsobili prírodné živly na našich domoch, bytoch, chatách, vozidlách a ďalšom majetku. Dážď tak podľa údajov od januára 2013 spôsobil až 16 325 škôd na majetku klientov za viac ako 1,27 milióna eur. Druhým najškodovejším prírodným živlom boli povodne a záplavy, ktoré zapríčinili 14 542 škôd. Tretím najčastejším škodcom boli víchrice, ktoré zanechali 9882 škôd. Pozor na sviečky Sviečky v interiéri sú čoraz viac obľúbené, ale môžu nielen príjemne voňať, ale aj zaváňať pohromou. „Hoci požiar nepatrí medzi najčastejšiu príčinu poistných udalostí, šíriace sa plamene spôsobia výrazne väčšie škody ako ktorýkoľvek iný prírodný živel. Od roku 2013 sme tak klientom za škody po požiaroch vyplatili viac ako 8,2 milióna eur, čo je približne rovnaká suma ako za štyri ďalšie najškodovejšie živly dohromady,“ konštatuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec. Preto buďte vždy opatrní pri používaní otvoreného ohňa. Nepoužívajte sviečke v prievane, pri ľahko horľavých materiáloch a nikdy ju nenechávajte bez dohľadu. Krásne aj voňaví sviečky nájdete TU: https://domacnost.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Nebezpečná výzva sociálnych sietí. Tínedžeri sa mrzačia ľadom!
Mali sme tu rôzne výzvy od polievania sa vedrami s ľadovou vodou až po zahaľovanie si intímnych partií iba dlaňami. No teraz sa tínedžeri po celom svete začínajú predbiehať v „chlapstve“, ktoré im zničí kožu. Poznáte ten trik, že stačí teplé pivo, kýblik s ľadom a do pár sekúnd je pivo skutočne mrazivé? Ak nie, tak to spravte tak, že pivo otvoríte, dáte do priestoru s ľadom a ľad zasypete soľou. Vďaka tejto chemickej reakcii vznikne teplota až 17 stupňov Celzia. Výborne zachladí pivo a všetko ostatné, kým sa ľad roztopí. Vytvoriť takto rýchlo mínusové teploty sa však stalo výzvou tínedžerov, ktorí si na pokožku prikladajú soľ s ľadom a najväčší hrdina je ten, kto najdlhšie vydrží. Pravda je však taká, že zjazvené ruky, popáleniny až nekrotické tkanivá sú potom výzvou pre lekárov. Ruka po takomto zásahu už nikdy nebude kompletnou. Navyše môže prísť k zápalom a vážnym telesným poškodeniam. Odborníci sa zhodujú. Čoraz nebezpečnejšie súťaže sú dôsledkom toho, ako súčasná spoločnosť núti zaujať, nakoľko rodičia si svoje ratolesti málokedy všímajú. Často až keď majú popálené ruky. Návodom tak môže byť návrat k spoločenským, hrám, čítaniu, kníh, alebo prechádzkam vonku. Decká potrebujú od rodičov jednoducho dostatok záujmu, lebo inak si ho chcú získať, nie práve najlepšie,  na sociálnych sieťach. Vyskúšajte skvelé spoločenské rodinné hry  a zahrajte sa s deckami. Množstvo hier si vyberiete na: http://hracky.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Prečo baby milujú bradatých chlapov?
Journal of Evolutionary Biology publikoval výsledky štúdie, podľa ktorej sú bradatí muži pre ženy o 20% príťažlivejší. To znamená, že vaše šance sa extrémne zvýšia, ak nebudete mať tvár hladkú ako školák. Čo je však tým dôvodom, pre ktorý brada nevychádza z módy? Nosil ju Štúr aj každý hipster Brada nevychádza z módy. Je súčasťou muža od dávnych čias. Dnes sa o jej renesanciu v hustej podobe snažia hipsteri. Preto ak ju správne pestujete, je jasné, že sa vyznáte v móde a štýle. Viete napríklad, že frčia boxerky a nebudete po byte pobehovať v slipoch. Ste skrátka in a viete sa o sebe starať. Pretože páni pozor! Iba kultivovaná brada rajcuje ženy! A udržať si ju zas nie je extra problém. Stačí mať kvalitný zastrihávací strojček. Vyzerajú staršie Hoci si už nejedna MILFka dnes pochvaľuje výkon mladšieho chlapa, stále je trendom, že mladým ženám sa páčia skôr starší, skúsení muži ako mladé uchá. Nemusíme hovoriť, že správne pestovaná brada vás spraví starším a hneď zaujímavejším. Agresia Brada na mužoch pôsobí agresívnejšie a každý predsa vie, že ženy dávajú prednosť viac zlým chlapcom ako oholeným dobrákom. Testosterón Údajne ho ženy vedia vycítiť, ale zrak dosiahne predsa len ďalej ako čuch. Mohutná brada vyrastie len chlapovi, ktorý  má dostatok testosterónu, aby bol schopný dobrého sexuálneho výkonu, postarať sa o rodinu, zabojovať aj byť ako sa povie rázny chlap. Všetko klady, ktoré sa dajú veštiť z brady. Chcete začať s pestovaním brady? Všetko čo potrebujete je dobrý zastrihávací strojček. Jeden nájdete tu.
Zobraziť článok >
 
Karcinóm prostaty je druhým najčastejším nádorovým ochorením
Mnoho slovenských mužov na preventívne prehliadky k urológom nechodí. Pritom vďaka nim je možné rakovinu prostaty odhaliť vo včasnom štádiu a  zachrániť si tak život. Naše štatistiky sú žiaľ neúprosné. Ročne na rakovinu prostaty zomiera až 600 Slovákov a riziko tohto ochorenia dramaticky narastá po päťdesiatom roku života. Ide o druhú najčastejšiu príčinu úmrtia mužov na nádorové ochorenia. Pritom veľa mužov má skrytú formu rakoviny prostaty a často sa ani nezistí, že zomreli práve na toto ochorenie.   Okrem zdravého životného štýlu je teda mimoriadne dôležitá aj urologická prevencia, ktorá zásadne prispieva k včasnému diagnostikovaniu rakoviny. Čím skoršie sa rakovina zachytí, tým je väčšia šanca na vyliečenie. Union zdravotná poisťovňa preto robí viacero aktivít na podporu urologickej prevencie. Podľa zákona majú muži nárok na preventívnu urologickú prehliadku od 50-teho roku veku, muži po 40-tom roku veku len s výskytom karcinómu prostaty v prvostupňovom príbuzenstve, a v trojročnom intervale.   Keďže na urologickú prehliadku chodí len asi 4% mužov, rozhodli sme do nášho skríningového programu začleniť aj karcinóm prostaty a v dvoch fázach sme pozvali na prevenciu až 11 000 mužov nad 45 rokov, ktorí neboli viac ako 5 rokov na preventívnej prehliadke u urológa,“ povedala Elena Májeková, členka predstavenstva Union zdravotnej poisťovne. Ako doplnila, v pozývacom liste boli poistenci poučení o veľkom význame urologickej preventívnej prehliadky a zároveň boli informovaní o možnosti navštíviť konkrétnu najbližšiu urologickú ambulanciu v mieste ich bydliska.  
Zobraziť článok >
 
Víno, ktoré prežilo aj prohibíciu.
USA sa v dvadsiatom storočí stala prohibícia aktuálnou témou a vďaka nej prakticky skončilo vinárstvo. Našťastie jedno z nich prežilo a začalo písať novodobú históriu vinárstva v tejto krajine.  Volalo sa Chateau Montelena, ktoré síce zachovať vinice, ale nemohlo predávať ani produkovať víno. Čo teda s úrodou? Bolo možné robiť hroznové šťavy a mušty a takmer na dve desaťročia sa za značkou, ktorá si pomaly ale isto začínala nachádzať cestu ku konzumentom, zavreli ťažké dvere politického zákazu. V roku 1958 rodina dokonca predala zámok s pesimistickou víziou, že víno v Amerike zaspievalo labutiu pieseň. Ďalšia kapitola vínnej cesty sa však začala na začiatku sedemdesiatych rokov, no pod vedením novátora Jima Barreta, ktorý vinice vyčistil, zušľachtil, opravil zámok a obnovil stáčanie do sudov. Alkohol už dávno nebol tabu a teda prišiel čas aj na obnovu tradície kvalitných kalifornských vín. Najprv bolo potrebné obnoviť vinič a dokonca sa tu podarilo dostať najkvalitnejšie hrozno Cabernet Sauvignon z celého údolia. Prvé víno sa tu opätovne objavilo v roku 1972 a táto história pokračuje dodnes, hoci v júli 2008 bolo oznámené, že Michel Reybier, majiteľ vinárstva Bordeaux Cos d'Estournel, kúpil Chateau Montelena od Jima a Bo Barrettových za nezverejnenú sumu. No je známe, že Robert Parker, spisovateľ a someliér kontrakt opísal ako jeden z najväčších príbehov v oblasti vína. Títo páni neustále dohliadajú na  kvalitu značky, ktorá je dnes skutočným americkým tekutým diamantom. Údolie je charakteristické nielen pestovaním, ale aj prestížnym klubom a záhradou v čínskom štýle, ktorá je obľúbeným miestom pre pikniky, hoci prístup je obmedzený na členov klubu vinárstva Chateau.   Doplnky k vínu, teplomery, poháre, nálievky nájdete na: http://darceky.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
Rady ako nakupovať bezpečne cez internet
„Elektronické služby, ktoré banka poskytuje či už cez internetbankig alebo mobilnú aplikáciu, sú bezpečné. Banka investuje nemalé prostriedky do bezpečnostných opatrení, aby boli peniaze našich klientov chránené,“ zdôrazňuje L. Žáčková. Pre dosiahnutie vysokej ochrany je však nevyhnutné, aby aj klienti dodržiavali základné pravidlá bezpečných online platobných transakcií: Nikdy neprezrádzajte svoje identifikačné údaje ako PIN, prihlasovacie heslá, a to ani rodinným príslušníkom. Neukladajte si prihlasovacie údaje do pamäte počítača a nepoužívajte ľahko uhádnuteľné heslá, alebo rovnaké heslo aké používate do iných aplikácií a služieb. Neodporúčame pripájať sa do internetbankingu cez verejné WiFi siete. V prípade nainštalovania podvodného softwaru tak môže dôjsť k úniku citlivých údajov a hesiel. Používajte len chránené počítače, ktoré majú nainštalované aktuálne verzie antivírusových programov. Odporúčame aplikácie mobil bankingu sťahovať si výlučne zo špecializovaných obchodov na to určených ako je Google Play a App Store. Najčastejšou praktikou internetových podvodníkov je fishing. Ide o činnosť, pri ktorej sa podvodník snaží vylákať od používateľov heslá alebo prihlasovacie údaje, aby sa dostal k ich bankovému účtu. Väčšinou postupuje tak, že založí webovú stránku, ktorá vyzerá ako presná kópia už existujúcej stránky internetbankingu konkrétnej banky. Podvodník následne pošle klientom falošný email, v ktorom ich zdvorilo žiada, aby v záujme vlastnej bezpečnosti zadali na (podvodnej) stránke prihlasovacie údaje do internetbankingu, vďaka čomu sa môže prihlásil do ich účtov. „Prihlasovacie alebo citlivé údaje klienta banka od klienta nikdy nežiada prostredníctvom mailu či telefonátu. Klientov preto upozorňujeme, aby nedôverovali emailom a stránkam, ktoré ich od nich chcú vylákať práve touto cestou,“ uzatvára hovorkyňa Poštovej banky.  
Zobraziť článok >
 
Mladi ľudia investujú viac. Priemerne 80 eur
Žijeme v ekonomicky výhodnej dobe. Nezamestnanosť je mizivá, kto chce, prácu si nájde a ekonomické výsledky Slovenska sa konečne odrážajú aj na reálnych príjmoch Slovákov. Dobré časy im umožňujú čňšetriť na tie horšie. Smelí tridsiatnici Generácia tridsiatnikov má výborné platové podmienky, lepšie príjmy ako iné generácie a myslí na zadné vrátka. V praxi to znamená, že intenzívne odkladá a investuje. Podľa UniCredit Bank slovenskí tridsiatnici sú generácia, ktorá sa stará o svoje financie samostatne a plne si uvedomuje potrebu zabezpečiť sa na budúcnosť. Na ňu sa dnes zabezpečujú takmer dve tretiny z nich. Ľudia narodení v 80. rokoch sú dnes sebavedomí a veria si. Vďaka moderným technológiám, smartfónom a sociálnym sieťam sú veľmi dobre informovaní a aktívne sledujú dianie na svetových trhoch. Akcie, dlhopisy, podielové fondy a všeobecne investovanie zaujíma až 67 % všetkých slovenských tridsiatnikov. A 27 %  Slovákov z tejto generácie pravidelne, každý mesiac investuje. Investičný boom „Investovanie zažíva boom, ide takpovediac o novodobý fenomén. S programom pravidelných investícií od UniCredit Bank možno investovať už od 20 eur. Ak by tridsiatnici pravidelne mesačne investovali napríklad 100 eur, tak pri priemernom 4 % zhodnotení sa za 10 rokov investovania premenia na sumu takmer 15 000 eur, čo môžu neskorší štyridsiatnici využiť napríklad na kúpu nového automobilu,“ vraví Zuzana Ďuďáková, tlačová hovorkyňa UniCredit Bank. Slovenskí tridsiatnici si čím ďalej, tým viac vybavujú produkty zhodnotenia financií cez internet. Až 21 % tridsiatnikov si produkt na zhodnotenie svojich financií vybavilo online a 34 % z oslovených vybavenie cez internet zvažuje. Aj napriek tomu existuje stále viac než štvrtina, ktorá by si investície online nevybavila. Viac o možnostiach ako zhodnotiť peniaze a investovať sa dozviete TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Slovenský film sa sťahuje do Trenčianskych teplíc
Filmové Trenčianske Teplice tento rok organizujú festival ART IN PARK 21. – 24. júna 2018, ktorý predstavuje multižánrové podujatie. Umelecký festival v sebe spája  film, výtvarné umenie, hudbu a divadlo doplnené o bohatý sprievodný program.  Nenechajte si ho ujsť. Dokonalý umelecký fest Umelecký festival ART IN PARK, ktorý sa uskutoční 21.6 – 24.6 v Trenčianskych Tepliciach je určený pre detského návštevníka, cez mládež, rodiny s deťmi, milovníkov kvalitných filmov, hudby a umenia až po kúpeľných hostí. Návštevníci tu nájdu počas týchto štyroch dní 36 filmov, 11 koncertov, 13 stánkov s ručne vyrábanými produktami, 14 umeleckých inštalácií zdobiacich park, divadelné predstavenia a ďalšie sprievodné aktivity.   Na svoje si prídu aj deti Už nemusíte nechávať doma vaše ratolesti. Práve naopak, ako správny otecko si ich môžete vziať so sebou. Novinkou tohtoročného festivalu je program obohatený  o detské filmové predstavenia. Filmy pre detského diváka budú odprezentované v dopoludňajších hodinách na podujatiach rodinného typu. Zaujímavým konceptom sú edukatívne dokumenty s mimoriadne aktuálnou témou ekológie a ochrany životného prostredia. Program obohatený  o detské filmové predstavenia je novinkou tohtoročného festivalu.  Popri návšteve festivalu môžete objaviť aj krásy mestečka Trenčianske teplice. Viac o krásach Slovenska nájdete TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/  
Zobraziť článok >
 
Domácnostiam v únii rastú za posledné roky najviac výdavky na bývanie
Európania míňajú zo svojho rodinného rozpočtu mesačne najviac na bývanie. Teda na elektrinu, vodu či plyn. Predstavuje to 24,2 % z ich celkových výdavkov. Druhou najnákladnejšou položkou európskych domácnosti je doprava (13 %), nasleduje položka potraviny a nealkoholické nápoje (12,2 %), výdavky na reštaurácie a hotely (8,8 %) a rekreáciu a kultúru (8,5 %). Aj Slováci mesačne najviac míňajú na bývanie. V rámci spotrebného koša tvoria výdavky na bývanie, vodu, elektrinu či plyn takmer štvrtinu. Od roku 2007 u nás výrazne tieto výdavky rástli. Kým pred viac ako 10 rokmi tvorili výdavky na bývanie 14,3 %, vlani do bola vyše štvrtina. Rástli ceny elektriny, plynu ale aj celkového nájmu. Práve náklady na bývanie zaznamenali najvyšší nárast za posledné roky. Od roku 2007 do roku 2017 vzrástli o 1,5 % z 22,7 % na 24,2 %. Najviac na bývanie a na náklady s tým spojené míňajú domácnosti vo Fínsku (28,8 %), Dánsku (28,7 %) a Veľkej Británii (26,7 %). Najmenej na Malte (10,1 %), Lotyšsku (14,8 %) a Cypre (15,4 %). Najviac za desať rokov narástli výdavky na bývanie vo Fínsku (+4,8 %), Portugalsku (+ 3,8 %), Holandsku + 3,7 %), Írsku (+3,5 %), Bulharsku (+3,4 %) a Španielsku (+ 3 %). Na druhej strane výdavky na bývanie klesali na Slovensku, a to v priebehu 10 rokov o 2,6 %, nasleduje Estónsko (- 1%), Poľsko (- 0,8 %), Nemecko a Malta (obe -0,7 %), Maďarsko (- 0,5 %) a Švédsko (-0,1 %). Napriek klesajúcej tendencii na Slovensku cítia bežní Slováci od tohto roka opätovné zvyšovanie cien elektriny, tepla či plynu.
Zobraziť článok >
 
Prečo je značka Lacoste tak obľúbená?
V podstate zosobňuje mužov. V krokodílovi sa skrýva elegán, ale zároveň pohoďák, ktorý vie byť v správnej chvíli dostatočne agresívny, silný a vzbudzuje rešpekt. Oblečenie s logom Lacoste tak ešte túto črtu podčiarkne. Dokonalý marketing Pánske polokošele Lacoste boli vyrobené pre tenisové šampionáty a v roku 1951 prišli tričká Lacoste prvý raz v mestkých farbách,, čo znamenalo masívny prienik do spoločnosti aj mimo športoviská. Zrazu začali Američania šalieť. Neváhali si kúpiť tričko za 8 dolárov. Čo však vtedy bola hodnota niekde na úrovni dnešných 60 eur. Toľko stáli prvé tričká tejto značky a svoju cenu si dokáže držať aj dnes. Čo bolo hlavným dôvodom, že ľudia chceli zaplatiť enormné peniaze za tričko, ktoré sa svojimi vlastnosťami ani veľmi nelíšilo od lacnej konkurencie? Nebola to len charizma slávneho hráča. Mať tričko s krokodílom znamenalo okamžite preukaz do vyššej spoločnosti. A to chcel každý. Neváhal zaplatiť nemalé peniaze, aby to bolo každému jasné. Krokodíl na hrudi sa vynímal dokonale. Stále v jednej rodine V súčasnosti je Lacoste medzinárodným brandom, ale stále z nej tak trochu vanie duch zakladateľa. Po smrti Reného prebral v roku 1963 podnik jeho syn Bernardt, ktorý skonal pred desiatimi rokmi a od toho času je Lacoste pod taktovkou jeho brata Michaela. Firmu nikdy nepustili z rúk, hoci dnes tričká vyrába aj firma ICC  v Thajsku a Číne, Procter & Gamble zasa tvorí vône. Ďalšie firmy vyrábajú tašky, kožené doplnky, topánky aj hodinky, všetko v exkluzívnej licencii. Predáva viac ako 60 miliónov produktov vo viac ako stovke krajín sveta. Krokodíl sa stal logom, ktoré stále znamená vyššie spoločenské postavenie, štýl, ale zároveň dravosť a pohodlie. Športového ducha a muža, ktorý vie čo chce. Pozrite sa aj na atraktívne hodinky pre pánov práve s logom krokodíla.
Zobraziť článok >
 
Pozor na smartfóny. Spôsobujú stále viac nehôd!
Vedeli ste, že už päť sekúnd pozerania sa do mobilu pri rýchlosti 50km/h znamená 70 metrov jazdy naslepo. Preto mobil stojí za čoraz častejšími dopravnými nehodami. Nepozornosť a rozptyľovanie za volantom je najčastejšou príčinou dopravných nehôd a to dokonca aj smrteľných. Vyplýva to zo štatistiky Policajného zboru SR za minulý rok, ktorá na 1.mieste uvádza porušenie povinností vodiča (nevenovanie sa vedeniu vozidla, telefonovanie a pod.). Nasleduje neprimeraná rýchlosť jazdy a tretím najčastejším dôvodom smrteľných nehôd je nesprávny spôsob jazdy. Pozor, lebo havarujete Najčastejšie dôvody vziať smartfón do ruky sú prichádzajúce SMS alebo správy WhatsApp, či notifikácie na sociálnych sieťach. Dobrá tretina všetkých vodičov ich počas jazdy aspoň občas číta. Jedna štvrtina  vodičov prijíma prichádzajúce telefonické volania bez handsfree zariadenia, každý piaty vodič sám píše správy a každý šiesty zasa niekomu volá bez handsfree. Mobil zabíja Nie je to názov nového hororu, ale smutná realita. „Štatistika smrteľných nehôd následkom používania smartfónov je naozaj alarmujúca. Z našich zistení navyše vyplýva, že používanie mobilu sa stáva nebezpečným nielen počas jazdy autom ale aj pre iných účastníkov cestnej premávky. Evidujeme prípady, keď chodci vošli na cestu pri čítaní správ v mobile, resp. so slúchadlami na ušiach a nehody mali fatálne následky,“ upozorňuje riaditeľ oddelenia motorových vozidiel UNIQA poisťovne Július Baláž. Potrebujete ochranné puzdro, alebo sklo na mobil? Navštívte: https://elektronika.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Praktický návod: Rovnaká káva, ale viac energie. Vyskúšajte techniku caffenap
Niekoľkonásobne viac energie môžete získať z rovnakej porcie kávy, na ktorú ste bežne zvyknutý. Nejde o nič zložité. Vo svete už techniku caffenap praktikuje množstvo ľudí, ktorí výkonovo ďaleko presiahnu bežnú populáciu. Stačí jedna správne nakombinovaná káva a dokáže vás nabudiť na celé popoludnie. Vieme ako na to! Zdriemnutie po káve Caffenap je voľne preložené ako zdriemnutie po káve. A práve to je tajomstvo k odomknutiu neobmedzeného zdroja energie. Kofeín narušuje spánok. To je známy fakt. Lenže o čom sa nehovorí, je medziobdobie jeho nástupu. Kým začne účinkovať v organizme prejde približne 20 minút. Možno ste to niekedy zažili. Vypijete chutnú horúcu kávu a namiesto povzbudenia sa vám začnú zatvárať oči. Je to logické. Kofeín ešte neúčinkuje, no a z teplého nápoja na vás idú driemoty. To využite a po dopití kávy zaľahnite. Čo sa stane vďaka zdriemnutiu? Telo si fyzicky oddýchne a po prebudení bude energia ešte viac boostovaná kofeínom, ktorý začne pôsobiť. Zároveň nebudete musieť premáhať únavu, pretože tej ste sa zbavili zdriemnutím. Budete sršať prílevom takej čerstvosti, ktoré sa nedá porovnať so stavom po vypití kávy bez zdriemnutia. Praktický návod na caffenap: Uvaríte si svoju bežnú, klasickú, kvalitnú, najlepšie čerstvo pomletú kávu. Tá má totiž okrem kofeínu najviac pozitívnych látok, ktoré telo dokážu povzbudiť aj ozdraviť. S „neskou“ to nefunguje. Nastavte si budík na 20 minút. Musí tam byť budík, pretože ak by ste zaľahli na viac ako 20 minút, zobudíte sa ospalý a nemotorný. Čas 20 minút vyskúmali vedci na mnohých pokusoch a spoľahlivo funguje. Začnite driemať. Zatvorte oči, doprajte si ticho, jednoducho si uľavte. Ak sa dostaví spánok o to lepšie. Po prebudení začnete fungovať ako cez booster. Telo ovlažené oddychom dostane dávku kofeínu a spoločne tak vyladíte organizmus na maximálny výkon.
Zobraziť článok >
 
Najdrahšie obrazy všetkých čias
Keď raz nebudete vedieť kam s peniazmi, zaveste si ich na stenu. Vyzerajú skvele a dokonca sa každoročne úročia. Nemyslíme teraz na dúhu bankoviek vo vyrezávanom ráme, ale milióny pretavené rukou umelca do diela, ktoré poteší oko a spraví z vás znalca umenia. Tie najdrahšie kresby sú poväčšine strážené v súkromných zbierkach, ale keďže mnoho milovníkov peňazí si slávne mená kupuje len ako investície, nikde nie je napísané, že pri troche usilovnosti nemôže byť čoskoro niektorý zo skvostov aj vo vašom trezore. Hráči kariet Francúzsky post impresionista a samozrejme bohém Paul Cézanne, nemohol odolať zátišiu a atmosfére pri kartovej hre a tak vznikol obraz, ktorý si v roku 2011 kúpila kráľovská rodina z arabského Quataru za 254 miliónov dolárov. Dvojica mužov na obraze sa podľa odhadov dnes už bude predávať za 300 miliónov a každoročne jeho hodnota rastie. Je to najdrahší obraz na svete. Pochádza z rokov 1894 – 95 a má len 47,5 x 57 centimetrov, čím sa stáva najväčším bohatstvom v prepočte na centimeter štvorcový. No. 5 Jackson Pollock nepatrí práve k najznámejším menám brandže a keď v roku 1948 dokončil obraz nazvaný jednoducho Číslo 5, netušil, že v roku 2006 si ho kupci ocenia na 160 miliónov dolárov. Svoj život zakončil ako 44 ročný po nehode pod vplyvom alkoholu, ktorý bol jeho spoločníkom aj múzou. Jeho No.5 s rozmermi 2,4 x 1,2 metra pripomína veľké neznámo. Cena je však dobre známa. Žena III Willem de Kooning sa narodil v Holandsku a prežil krásnych 92 rokov. Počas nich stvárnil štetcom cez 200 obrazov. Ženy III mali možnosť stať sa tretím najdrahším obrazom histórie maliarstva, ktorý si za 137,5 miliónov dolárov kúpil v roku 2006 tridsiatyšiesty najbohatší muž Ameriky Steven A. Cohen. Investícia sa oplatila, pretože dnes je cena obrazu s abstraktným stvárnením ženy na úrovni tesne pod 160 miliónmi. Portrét Adele Bloch-Bauer Obraz odklepnutý na aukcii za 135 miliónov dolárov. Dnes ho americký filantrop Ronald Lauder nepredá za menej ako 152 miliónov dolárov, hoci patrí k najbohatším mužom planéty. Gustav Klimt je vo výtvarnom umení značný fenomén a jeho skvost z roku 1907 neobsahuje iba olej, ale aj vkladané zlato, takže pohľad naň prezrádza skutočné bohatstvo. Portrét doktora Gacheta Piaty najdrahší skvost výtvarného umenia zanechal svetu muž s odrezaným uchom, Vincent van Gogh. Obraz paradoxne znázorňuje muža, ktorý akoby svoje ucho žmolil v prstoch a práve za tento tragický predobraz maliarovho osudu pýtali 82 miliónov a dnes sa prehupol na hodnotu viac ako 146 miliónov dolárov. Tomu sa povie investícia…   Máte radi umenie? Prečítajte si o ňom viac na: http://knihy.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >