EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Kedy dostávajú deti najčastejšie darčeky? Vianoce to nie sú
Príležitostí na obdarovanie ratolestí je počas roka hneď niekoľko. Vianoce pritom nie sú sviatkom, kedy deti dostávajú najčastejšie darček. Až 95 % rodičov dáva deťom darček na narodeniny, pri Vianociach je to 92 %. Okrem klasických príležitostí na obdarovanie sa pridávajú Deň detí, úspechy detí a niekedy vysvedčenie. Čoraz častejšie sa v slovenských domácnostiach stáva, že deti si namiesto hračiek, kníh či oblečenia želajú na narodeniny či  Vianoce elektroniku, no mnohí aj obálku s peniazmi.  „Vianoce sú o prekvapeniach, narodeniny o želaniach a praktických potrebných veciach. Vysvedčenie sa väčšinou oslavuje hromadnou zmrzlinou alebo nejakým rodinným udalostiam, zriedka darčekom. Darované darčeky pre deti sú najčastejšie lego, bicykel, bábiky, korčule, knižky, mobil či tablet,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.  Z výsledkov unikátneho prieskumu Slovenskej sporiteľne, v ktorom banka zisťovala finančné správanie detí a mladých, vyplýva, že priania detí nie sú vždy v súlade s plánmi rodičov.  „Deti najviac túžia po peniazoch, ktoré sú v rebríčku u rodičov až na desiatej pozícií, ale aj po mobile či oblečení. Najviac sa tieto generácie k sebe blížia pri výlete či praktickom darčeku podľa aktuálnych potrieb,“ skonštatovala Buchláková. Peniaze si praje dostať až takmer polovica stredoškolákov, 20 % žiakov prvého stupňa a štvrtina žiakov druhého stupňa základných škôl. Mobil skóruje hlavne u detí na základných školách. Naopak najmenší záujem bol prejavený o vyrobené darčeky, bábiku a spoločenské hry. Medzi top 10 darčekov, ktoré si želajú žiaci základných škôl, patrí takisto oblečenie, výlet, počítač či notebook, kozmetika,  kniha, hracia konzola či lego.  
Zobraziť článok >
 
Na Vianoce sa príliš nezadlžujte. Nakupujte výhodne
Podľa údajov Národnej banky Slovenska si Slováci v priemere berú najčastejšie spotrebné úvery práve v predvianočnom období, v priemere viac ako 1000 eur. „Priemerne si ľudia požičali prostredníctvom spotrebných úverov v novembri minulého roka do 10- tisíc eur,“ vysvetlila Buchláková. „Spotrebné úvery neodporúčam využívať na veci ako nákup televízora či iného spotrebiča. Vhodnejšie sú napríklad pri kúpe auta či rekonštrukcii. K peniazom treba aj v predvianočnom čase pristupovať zodpovedne. V obchode sa často sa necháme zlákať výhodnou ponukou na niečo, čo reálne nepotrebujeme, prípadne bez čoho sa vieme bez problémov zaobísť. Alebo kupujeme veci, ktoré použijeme len raz a potom nám doma zbytočne zaberajú miesto. Často tiež platíme za rozsah služieb, ktorý je nad naše reálne potreby – napríklad káblovka, internet, mobilný paušál,“ radí Buchláková. Ak sa rozhodnete nakupovať vianočné darčeky cez internet, nezabudnite, že v prvom rade je potrebné skontrolovať zabezpečenie web stránky, teda či je v hornom okne napísane https a ikonka zámočku. „Na internete sa odporúča nakupovať u overených obchodníkov. Mať zriadenú službu SMS notifikácia vďaka ktorej získate okamžitý prehľad o svojich obratoch. Klient si môže manažovať svoje limity na kartách - zmena l cez internetbanking je bezplatná,“ doplnila Buchláková. Ako doplnila, aj vďaka bankovým produktom sa dá rozumne nakupovať. „Napríklad ponúkame bezkontaktnú Štedrú kartu, ktorá má úverový rámec od 300 eur do 3 000 eur. Klienta za na nákupy odmením až 0,5 % z hodnoty nákupu vďaka odmene za platbu kartou a má okamžité výhody a zľavy 5 až 30 % s vernostným programom Sphere,“ skomentovala Buchláková. Navyše tovar, ktorý zaplatíte kartou máte prvých 10 dní automaticky poistený, peniaze k dispozícii až do 50 dní bez úroku vyjadreného poplatkom za komfort (platí pre hotovostné aj bezhotovostné transakcie pri platení celej dlžnej sumy do príslušného dňa splatnosti). Deň splácania a výšku splátky si flexibilne určíte sami (najneskôr do 20. dňa v mesiaci a aspoň výšku minimálnej splátky).      
Zobraziť článok >
 
Super fľaša, pre zdravý životný štýl
Strážte teplotu a pitný režim Trendy zdravého životného štýlu sa dotýkajú nielen športových aktivít a zdravého stravovania, ale v neposlednom rade tiež kvalitného pitného režimu.  Múdra fľaša Unikátny múdra fľaša Smart Bottle U4 je vyrobená z kvalitnej ocele a vďaka progresívnej technológii udrží teplotu tekutiny po veľmi dlhú dobu, či už teplú alebo studenú. Jednoduchým dotykom na uzáver túto teplotu môžete ľahko sledovať. Farebný dotykový displej s ukazovateľom teploty Smart Bottle U4 ponúka kvalitný farebný a dotykový LCD displej, ktorý Vám ukáže kedykoľvek teplotu tekutiny vo fľaši.  Okrem teploty je tu farebný prúžok pre obvodu pre rýchly náhľad teploty. Zelená farba pre teploty do 36oC, oranžová farba od 37 stupňov do 60 stupňov a červená pre teploty nad 61 stupňov. Upozornenie na pitný režim po dvoch hodinách Pitný režim pod kontrolou Farebný displej ponúka funkciu upozornenia na pitný režim. Dvojitým kliknutím na displej zapnete automatickú funkciu upozornenia po 2 hodinách. Po 10 hodinách sa táto funkcia automaticky vypne. Počas dňa tak budete dostávať upozornenia, aby ste nezabudli na pitný režim. Vstavaná LiPol batéria s prevádzkou až 1 mesiac. Vstavaná polymérová batéria umožní prevádzku chytré fľaše až 30 dní a možno jednoducho dobíjať cez USB port dodaným káblom v balení. Odpadá tak zložitá výmena batérií a ich väčšinou komplikovaný nákup. Schopnosť udržať požadovanú teplotu po dlhú  
Zobraziť článok >
 
Black Friday obchodníkom na Slovensku prial, spotrebitelia míňali viac za oblečenie aj elektroniku
Zľavy v obchodoch počas tzv. Black Friday (23.11), ale následne aj soboty a nedele po ňom nalákali do obchodov výrazne viac ľudí ako je bežný priemer. Potvrdzujú to aj štatistiky ČSOB o platbách kartou v kamenných obchodoch a v eshopoch.  „Počty aj objemy platieb kartou sa postupne zvyšovali už od utorka 20. novembra, čo súviselo s tým, že niektorí obchodníci, hlavne internetoví, pripravili zľavy už počas celého týždňa, nie iba na piatok a víkend.  V samotný „Black Friday“ bol počet platieb kartou o pätinu vyšší ako dlhodobý priemer a celková suma, ktorú klienti v tento deň minuli v obchodoch, bola o vyše tretinu vyššia (36%) ako bežný piatkový priemer. Klienti platili kartou nielen častejšie, ale v priemere aj vyššie sumy, a to o 12%,“ vysvetľuje hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Kartou platili klienti v priemere asi 30 eur.  Nákupná horúčka pokračovala aj v sobotu a v nedeľu a počas týchto dní minuli klienti v obchodoch o 33% viac ako bežne počas roka. Tak ako býva zvykom počas roka, aj počas „Black Friday víkendu“, klienti platili kartami najčastejšie v potravinách a na čerpacích staniciach. „No významne stúpol podiel platieb v obchodoch s módou, v sobotu 24. novembra sa dokonca dostala na druhú priečku top prevádzok. Významne viac klienti míňali aj v internetových obchodoch s elektronikou,“ dodáva Jamborová.
Zobraziť článok >
 
Pozor na lyže. Nehôd na lyžiach pribúda aj u nás doma
Počty úrazov na slovenských zjazdovkách sa za posledné roky nevyvíjajú pozitívne. Podľa štatistík úrazovosti Horskej záchrannej služby nehôd na lyžiach stále pribúda. Kým pred dvomi rokmi zaevidovali 1620 úrazov na lyžiach, o rok neskôr to bolo o takmer 300 viac a v uplynulej sezóne to bolo až 2035 nehôd. „Počet úrazov na lyžiarskych svahoch každoročne stúpa. Najlepšou prevenciou je dodržiavanie pravidiel uvedených v Bielom kódexe a používanie zdravého rozumu. Najväčší deficit bezpečnosti je v rýchlej a bezohľadnej jazde lyžiarov. Už tradične sú v najväčšom počte zastúpené úrazy horných a dolných končatín, či už ide o zlomeniny alebo vykĺbenia. Pribúdajú však aj ťažké úrazy,“ povedal Jozef Richnavský z Horskej záchrannej služby. Ako ďalej dodal, nosenie lyžiarskej prilby sa udomácňuje už aj na slovenských zjazdovkách, čo je veľmi pozitívny trend. Nehôd na lyžiach pribúda aj u nás doma Počty úrazov na slovenských zjazdovkách sa za posledné roky nevyvíjajú pozitívne. Podľa štatistík úrazovosti Horskej záchrannej služby nehôd na lyžiach stále pribúda. Kým pred dvomi rokmi zaevidovali 1620 úrazov na lyžiach, o rok neskôr to bolo o takmer 300 viac a v uplynulej sezóne to bolo až 2035 nehôd. „Počet úrazov na lyžiarskych svahoch každoročne stúpa. Najlepšou prevenciou je dodržiavanie pravidiel uvedených v Bielom kódexe a používanie zdravého rozumu. Najväčší deficit bezpečnosti je v rýchlej a bezohľadnej jazde lyžiarov. Už tradične sú v najväčšom počte zastúpené úrazy horných a dolných končatín, či už ide o zlomeniny alebo vykĺbenia. Pribúdajú však aj ťažké úrazy,“ povedal Jozef Richnavský z Horskej záchrannej služby. Ako ďalej dodal, nosenie lyžiarskej prilby sa udomácňuje už aj na slovenských zjazdovkách, čo je veľmi pozitívny trend.  
Zobraziť článok >
 
Na čo si dať pozor cez Vianoce?
„Netreba zabúdať na to, že v období Vianoc komplikuje situáciu fakt, že cez sviatky funguje zdravotníctvo na pol plynu, máme viac dní pracovného voľna a takmer všetko sa rieši na pohotovosti,“ upozorňuje lekár. Veľkou pomocou preto môže byť nonstop asistenčná služba dostupná cez telefón, video hovor alebo e-mail 365 dní v roku. V rámci nej máte možnosť konzultovať aktuálny zdravotný stav až 4-člennej rodiny, taktiež výsledky vyšetrení, predpísaných liekov, prípadne vás lekár na telefóne objedná k odborníkovi kdekoľvek a kedykoľvek vám to vyhovuje. Služba NN Rodinný lekár je pre klientov dostupná i v zahraničí. „S touto službou nemusíte nikam chodiť, a pritom máte vy i vaša rodina istotu, že lekára máte vždy poruke. Užitočná je najmä pre rodiny s deťmi, kde často návšteva lekára nepočká. Jej výhodu určite pocítia aj dospelí, a to najmä vo sviatočnom období, kedy je mnoho ambulancií zatvorených a na pohotovosti môžu stráviť celé hodiny,“ hovorí Daniela Tomášková, hovorkyňa NN Životnej poisťovne. Vhod príde (nielen) počas vianočného obdobia i životné poistenie. V rámci neho si môžete pripoistiť krátkodobé výpadky príjmu spôsobené práceneschopnosťou, ktorej nevyhnutnosť potvrdí lekár. Užitočné môže byť aj Pripoistenie hospitalizácie, ak pobyt v nemocnici trvá minimálne a nepretržite 24 hodín. „V rámci Pripoistenia pre prípad pracovnej neschopnosti či Pripoistenia hospitalizácie má klient nárok na denné dávky, prostredníctvom ktorých si môže zabezpečiť napríklad nadštandardnú zdravotnú starostlivosť alebo si dohodnúť pomoc v domácnosti počas obdobia výpadku príjmu,“ dodáva D. Tomášková z NN.        
Zobraziť článok >