EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Na Slovensku za posledné roky najviac zdraželo oblečenie a obuv. V našom obchode ostávajú nízke ceny
Slovensko bolo v roku 2017 spomedzi krajín EÚ ôsmou najlacnejšou krajinou čo sa týka sledovaných spotrebných tovarov a služieb  v rámci spotrebného koša. Ešte v roku 2000 však bola krajina po Bulharsku a Rumunsku na treťom mieste.  ,,Najvýraznejší nárast cien podľa Eurostatu možno na Slovensku sledovať od roku 2003 v prípade oblečenia a obuvi. Napriek tomu, ak sa pozrieme na spotrebný kôš ako taký, Slováci vynakladajú mesačne najviac peňazí na bývanie. V rámci spotrebného koša tvoria výdavky na bývanie, vodu, elektrinu či plyn až štvrtinu. Druhou najväčšou položkou sú potraviny (17 %). Podľa údajov Štatistického úradu SR míňajú Slováci najmenej na vzdelávanie, a to necelé 2 %,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. Rozdiely v Európe sú vysoké Cenové hladiny spotrebných tovarov a služieb sa v rámci krajín Európskej únie značne líšia. Podľa aktuálnych údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat mali za rok 2017 najvyššie spotrebiteľské ceny v Dánsku a Luxembursku (141 % priemeru EÚ), za nimi nasleduje Švédsko (135 %) či Fínsko (123 %). Naopak na opačnom konci rebríčka sa ocitlo Bulharsko (44 % priemeru EÚ), Rumunsko (48 %) či Poľsko (53 %). Slovensko bolo za rok 2017 ôsmou najlacnejšou krajinou (65 %), ešte v roku 2000  to bolo 38 % priemeru EÚ.  V Čechách je lacnejšie   ,,Ak sa porovnávame so susednou Českou republikou, tak vyššie cenové hladiny oproti Slovensku boli v prípade poštových a telekomunikačných služieb, vo vzdelávaní, v prípade bývania a alkoholických nápojov a tabaku, v ostatných položkách majú Česi za sledované obdobie o niečo nižšie ceny ako Slovensku,“ dodala Buchláková. Eurostat v rámci spotrebného koša sleduje potraviny a nealkoholické nápoje, alkoholické nápoje a tabak, odevy a obuv, bývanie, voda, elektrina, plyn a iné palivá, nábytok, bytové zariadenia a bežná údržba domu, zdravotníctvo, doprava, pošty a spoje, rekreácia a kultúra, vzdelávanie, reštaurácia a hotely a rozličné tovary a služby.    
Zobraziť článok >
 
Mobil môže byť pomocník proti kyberšikane
Silnejúci fenomén internetu a sociálnych sietí spôsobil nárast kyberšikany a poškodzovania dobrého mena na internete. Zasielanie útočných mailov, vytváranie dehonestujúcich stránok a blogov, zverejňovanie fotiek a videí s cieľom poškodiť inej osobe, či ohováranie v diskusných fórach. Kým v minulosti boli deti šikanované najmä v reálnom živote,  s nástupom digitálnych technológií sa prípady zraňovania či zosmiešňovania presunuli do virtuálneho sveta najmä u tínedžerov. Detskí psychológovia dokonca upozorňujú, že na internete dokážu byť deti krutejšie ako v reálnom živote. Šikana cez internet sa deje najčastejšie cez hanlivé komentáre k fotografiám, zastrašovanie a vydieranie cez správy či neoprávnené zverejňovanie intímnych fotografií či videí na internete. Čo robiť, ak sa stanete obeťou kyberšikany To, že kyberšikana sa stala  skutočným strašiakom dokazuje aj prieskum UNIQA poisťovne. Podľa neho sa až 60% opýtaných obáva toho, aby o ňom na internete nekolovali nepravdivé informácie. Prieskum zároveň ukázal, že najmä deti ani rodičia často nevedia, ako sa proti šikanovaniu cez sociálne siete alebo internet brániť. „Naše skúsenosti hovoria, že telefonát právnika poisťovne býva veľmi efektívny pri riešení takýchto citlivých sporov. Určite by sme zabezpečili mazanie dotyčných správ, blokovanie profilu a poskytli by sme právnu a IT asistenciu,“ tvrdí R. Koch. Zabezpečiť sa pred kyberšikanou dá aj používaním ochranných programov na mobily a tablety.    
Zobraziť článok >
 
6 rád, podľa ktorých si vyberiete kvalitného finančného sprostredkovateľa:
1.       Má dobré referencie od klientov Pýtajte si tipy od rodiny aj známych, referencie fungujú aj pri odborníkoch na financie. Tí kvalitní sa totiž nielen vyznajú, ale dokáže svoje znalosti uplatniť v praxi a ušiť vám finančný plán na mieru. 2.       Zaujíma ho vaša aktuálna situácia, existujúce portfólio produktov a plány do budúcnosti Kvalitný odborník nepredáva produkty, ale rieši vaše potreby a súčasne sa pozerá do budúcnosti. Ak potrebujete bývať, nemalo by vaše riešenie spočívať iba v nájdení najvýhodnejšej hypotéky. Súbežne so zadlžením sa napríklad treba zabezpečiť voči nečakaným udalostiam a dlhodobým výpadkom príjmu, ktoré vám môžu zobrať strechu nad hlavou. A to minimálne vo výške zostatku úveru. 3.       Ponúka vždy viacero riešení (dáva vám na výber) Najmä v životnom poistení sa produkty líšia v podstatných detailoch ako napríklad v progresii pri trvalých následkoch úrazu, počte poistených kritických chorôb v balíčku, v počte výluk z poistenia alebo v tom, či ide o pripoistenie s klesajúcou alebo konštantnou poistnou sumou a podobne. Kvalitný odborník vám vysvetlí možnosti a odporučí riešenie, ale výber je na vás. 4.       Necháva dostatok času na rozhodnutie Finančný plán je dôležitý krok, ktorý vám má dlhodobo pomôcť. Je prirodzené, že človek potrebuje na rozhodnutie nejaký čas. Kvalitný odborník na vás netlačí, ale dopraje vám dostatok času a dá vám možnosť pýtať sa aj dodatočne na všetko, čomu nerozumiete. 5.       Pripomenie sa aspoň 1x ročne s cieľom zistiť zmeny v životnej situácii a prispôsobiť nastavenie produktov Finančné produkty sa vyvíjajú a z tejto zmeny môžete profitovať. Napríklad nové pripoistenia pri životnom poistení majú širšie krytie, a to nezriedka za nižšie poistné. Preto je dobré stretnúť sa s odborníkom aspoň raz ročne a prehodnotiť vašu rodinnú situáciu a pozrieť sa na produkty, ktoré máte vo finančnom pláne. 6.       Nenúti vás do zrušenia starej a uzavretia novej zmluvy Prehodnotiť zmluvy neznamená, že umelo vypoviete starú a hneď uzavriete identickú novú zmluvu. To je praktika neserióznych poradcov. Sú zmluvy, ktoré netreba nikdy rušiť (napríklad staré kapitálové životné poistenie), ale aj zmluvy, ktoré si môžete ponechať, ale pritom viete vymeniť niektoré pripoistenia alebo zmeniť ich nastavenie.
Zobraziť článok >
 
Ako sa vyznať v peniazoch?
S peniazmi sa dostáva do kontaktu denne každý človek. Väčšina z nás si myslí, že s nimi vie zaobchádzať, realita je však úplne iná – čo dokazujú napríklad prieskumy finančnej gramotnosti žiakov a študentov, ale aj dospelých. Najvypuklejšie sa tento omyl prejavuje pri plánovaní: ak si z dvoch ľudí s rovnakým príjmom jeden nechá poradiť od profesionála – odborníka na financie – bude na tom s vysokou pravdepodobnosťou do budúcnosti finančne lepšie.   Sami si často poradíme zle Prieskumy hovoria jasnou rečou – Slováci sa vo finančných produktoch a službách nevyznajú. Prieskum bratislavskej Ekonomickej univerzity medzi druhákmi na vysokých školách ukázal prehnané sebavedomie: 70 % si myslelo, že sa vo financiách vyzná, v skutočnosti však boli ich vedomosti podobne nízke ako v menej sebavedomej menšine. „Omylom mladých ľudí sú najmä chybné očakávania, ktoré produkt nedokáže naplniť alebo príliš rýchle jednanie, keď siahnu po prvej ponuke a nemajú chuť urobiť si porovnanie,“ vysvetľuje Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko. Prieskum OVB na 500 študentoch stredných škôl zase ukázal, že mladí majú o finančných produktoch mylné predstavy zdeformované reklamou. Napríklad o nákupe na splátky si až tretina myslí, že nejde o úver. Podobne zlé je to pri hypotékach: keďže reklama sa orientuje najmä na úrokové sadzby, posudzuje až 48 % výhodnosť úverov prostredníctvom tohto parametru. Študenti nerozumejú ani produktom, ktoré používajú. Napríklad rozdiel medzi debetnou a kreditnou kartou dokáže popísať len polovica študentov napriek tomu, že kartu k bežnému účtu využíva 73 % z nich.   Európsky prieskum poisťovne NN zase zistil, že finančným produktom a súvislostiam rozumie len šokujúcich 9 % Slovákov. Vo finančnej gramotnosti za nami v Európe skončili už len Španieli a Turci. Prieskum spoločnosti KRUK zase ukázal, že význam skratky RPMN nepozná takmer 85 % ľudí. A to napriek tomu, že promovaniu tohto úverového parametra sa venuje pozornosť celé roky.
Zobraziť článok >
 
Máme super rýchlosť dorurčenia. Je to výhoda pre vás
Zlaté pravidlo obchodu znie: ak neobslúžite zákazníka vy, urobí to vaša konkurencia. Obchodníci, najmä v on-line, kde vládne tvrdý boj o každé kliknutie, sa preto profilujú okrem šírky sortimentu, špecializácie aj rýchlosťou dodania. Nákupy a náááááááááááákpy Podľa veľkého prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere je pre zákazníkov e-shopov dôležitá okrem ceny a kvality aj rýchlosť a doba doručenia (15 %). Medziročne sa tiež zvyšuje podiel nákupov zrealizovaných prostredníctvom mobilného telefónu (41 %). Možno povedať, že ide o spontánne nákupy a nákupy, pri ktorých zákazník očakáva aj expresné dodanie tovaru. Inak povedané, rýchla a intuitívna objednávka má korešpondovať s rýchlym doručením. Na spôsob telefonického objednania pizze. Neprekvapuje, že mobilný telefón k nákupu na internete používajú najviac respondenti vo vekovej skupine 15- 24 rokov. To sú terajší, ale aj budúci zákazníci e-shopov, ktorí budú navyše ekonomicky činní. Mladí, rýchli, dynamickí, spontánni a užívajúci si okamihy. Inšpirácie vo svete Motorom zmien je najväčší maloobchodník na svete, Amazon, ktorý službu „same-day delivery“, teda doručenie v deň vzniku objednávky, ponúka v niekoľkých miestach v zahraničí. Zatiaľ je len pre členov Amazon Prime a zákazníkov on-line potravinového supermarketu AmazonFresh. Práve s rozvojom doručovania potravín objednaných on-line bude stále rásť aj požiadavka na doručovanie objednávok ešte v deň objednania. Podobné služby na Slovensku ponúkajú Tesco Potraviny domov alebo eDelia. Stále je však potrebné objednať si do určitého časového limitu (napr. do 10.00, do 12.00), inak budú objednávky vybavené až v nasledujúci deň. Najviac v obľube vedú obchody, kde je možné objednanie kedykoľvek a expresne rýchle doručenie. Napríklad aj cez vlastnú pobočkovú sieť ZADARMO.    
Zobraziť článok >
 
Kvalitné a lacné hodinky nájdete TU
Hodinky patria k pánskym funkčným šperkom. Preto sa netreba uspokojiť s tým, že vám stačia jedny. Pretože rozhodne nie je jedno, či nosíte na šport aj do spoločnosti jedny digitálky. A to je len vrchoľ ľadovca. Do spoločnosti Klasika, po ktorej sa oplatí siahnuť je v tomto prípade ideálne použiť ručičkové hodinky. Sú elegantné do spoločnosti a obvykle ukazujú aj viac funkcií ako čas. Ale ten je v tomto prípade najdôležitejší. Navyše nie sú ani príliš veľké, takže správne elegantné. Na výlety Netreba toho investovať mnoho. Ideálne sú také, ktoré majú napríklad kompas, aby ste sa nestratili, môžu mať aj športové funkcie ale vyššiu odolnosť. Či už proti prachu, alebo dažďu. Viac ako ručičkové oceníte v prírode hodinky digitálne. Na športové vyžitie Ideálne je zamerať sa na to najlepšie, čo vám športové hodinky. Teda s funkciami, ktoré podporia váš rast aj spaľovanie tukov. Preto je vhodné, aby boli vybavené meračom pulzu, krokomerom, meraním výšky, aj spálených kalórií. Spárovanie s mobilom je základom, ktorý vám umožní sledovať svoj rast a napredovanie. Univerzálny model Je vhodné mať v zásobe aj hodinky, ktoré sú tak povediac univerzálny. Nie sú príliš veľké, ani nápadné a majú základné funkcie ako čas, alebo napríklad krokomer. Také sa hodia vtedy, ak potrebujete mať správny čas, ale napríklad si chcete.
Zobraziť článok >
 
Ochráňte si úspory pomocou kamery
Takmer jeden z piatich Slovákov má svoje úspory doma. Prekvapujúco, k tejto riskantnej forme úschovy hotovosti sa priznalo viac študentov a mamičiek ako dôchodcov. V Poštovej banke sme sa pozreli detailnejšie na to, ako jednotlivé skupiny obyvateľstva zhodnocujú voľné finančné prostriedky.  Skoro polovica tých, ktorí si dokážu niečo nasporiť sa správa rozumne a svoje našetrené peniaze posiela na sporiaci účet. Tretina našincov uprednostňuje možnosť mať ich stále po ruke, na bežnom účte. Z prieskumu Poštovej banky* však vyplynulo, že početná skupina ľudí stále preferuje „tradičný“ spôsob úschovy svojej našetrenej hotovosti, a to doma - s nulovou možnosťou ich ďalšieho zúročenia, zato s vysokým rizikom ich odcudzenia. Priznali sa k tomu traja z desiatich opýtaných Slovákov. To, že dôchodcovia dávajú úspory do ponožky je, zdá sa, mýtus. Až 69 % z nich ich má v banke. Bezpečnosť a ďalšie výhody bežného či sporiaceho účtu preferuje aj 8 z desiatich neúplných rodín a 70 % mnohodetných rodín. Domáce uskladnenie peňazí je pre nich až treťou, omnoho menej využívanou možnosťou.   „Najpočetnejšiu skupinu ľudí, ktorí majú viac peňazí pod matracom ako v banke, tvoria študenti. Viac ako polovica z nich v prieskume uviedla, že nasporenú hotovosť má doma. Za nimi nasledujú mamičky na materskej dovolenke. Takmer 4 z desiatich priznali, že úspory nezhodnocujú na žiadnom sporiacom produkte a radšej ich odkladajú do šuplíka,“ uvádza hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. Mamičky a študenti sú v tomto smere konzervatívnejší ako seniori. Iba 29 % dôchodcov uviedlo, že ich našetrená hotovosť neprekročila prah domácnosti.    
Zobraziť článok >
 
Zavedenie nároku na 13. a 14. plat príliš nefunguje
Od 1. mája 2018 umožňuje Zákonník práce zamestnávateľom daňovo zvýhodnené vyplácanie 13. platu (dovolenkový plat) a 14. platu (vianočný plat). Firmy mohli podľa nových podmienok poskytnúť zamestnancom 13. platy  prvýkrát v júni 2018. V skutočnosti tak v dôsledku zlého nastavenia podmienok urobilo len minimum firiem. Podpory je málo „Zo všetkých našich klientov, ktorí pôsobia vo výrobných aj nevýrobných sektoroch, túto možnosť dokázalo využiť menej ako päť percent firiem. Odhadujem, že na Slovensku vyplatili dovolenkový 13. plat  podľa nového systému menej ako 3 percentá firiem,“ hovorí Silvia Hallová, daňová partnerka poradenskej spoločnosti Grant Thornton.  Zlá podpora Hlavným dôvodom, prečo podpora 13. a 14. platov nefunguje, je zlé nastavenie podmienok. Oslobodenie sumy 500 eur od daňového zaťaženia príde až od roku 2019, nulové sociálne odvody z 13. a 14. platu budú možné až od roku 2021. Finančná úľava pre zamestnávateľov  je tak dnes podľa podmienok Zákonníka úplne minimálna. Pri zdravotnom poistení zo sumy 500 eur ušetrí firma maximálne 16,20 eura. Zamestnávatelia okrem toho majú problém s určením priemerného príjmu. Napríklad prémie, ktoré presahujú priemerný príjem, im pri 13. plate dodatočne zvyšujú mzdové náklady,“ vysvetľuje najväčšie problémy S. Hallová. “Zavedenie takzvaného nároku na 13. a 14. plat sa ukázal ako čisto propagandistický krok. Celé to znie skvelo, avšak v skutočnosti toto opatrenie neprinieslo zamestnancom prakticky nič.“  
Zobraziť článok >
 
Akého veku sa dožívame v zdraví? Žalostne malého
Zaujímavý pohľad na kvalitu života obyvateľov nám poskytuje aj ukazovateľ „healthy life years“, teda „roky života v zdraví“. Aj z tohto hľadiska sa nachádzame na konci európskeho rebríčka.  Žijeme dlhšie, ale nie zdravšie „Slovenky sa v zdraví dožívajú len 57 rokov. Pod nami sa umiestnili už iba 2 krajiny – Fínsko [rovnako ako my 57 rokov] a Lotyšsko [necelých 55 rokov]. Z najvyššieho počtu zdravých rokov sa tešia Švédky, a to až 73 rokov. Nad 70 rokov je to ešte na Malte a mierne pod touto hranicou v Írsku a na Cypre,“ hovorí Jana Glasová, analytička Poštovej banky. Zdravie nás nerozdeľuje  Zaujímavé je, že rebríček „života v draví“ nie je tak striktne rozdelený na vyspelé krajiny únie a nové členské krajiny. Príkladom je Bulharsko, ktoré síce v očakávanej dĺžke života žien je na úplnom konci rebríčka, ale v rebríčku „healthy life years“ patrí medzi TOP 5 krajín. Výrazne vyššiu úroveň „zdravých rokov“ ako my dosahujú aj naši susedia – Poľsko a ČR [cca 64 rokov]. Podobný je vývoj indexu „healthy life years“ aj v prípade mužov. U nás je to niečo vyše 56 rokov. V rebríčku pod nami sa umiestnili len pobaltské krajiny. Rovnako ako v prípade očakávanej dĺžky života, aj pri rokoch života v zdraví platí jedno pozitívum, a tým je, že aj náš vek zdravého života sa predlžuje. Za ostatných 10 rokov Slovenky žijú v zdraví o cca dva a pol roka dlhšie a Slováci o takmer 2 roky dlhšie.
Zobraziť článok >
 
Investorská zásada toka 2018
Luxusné investície si vyžadujú aj nemalé dodatočné náklady. Autá a veterány treba garážovať a opravovať, víno a známky uschovávať, drahé diela poistiť a starodávny nábytok ošetrovať. Laici sa môžu ľahko stať obeťou podvodu, preto mnohí vynakladajú enormný čas na štúdium vlastností kupovaného statku. Ani to však nezaručuje úspech a uspokojivé výnosy sa môžu stať ľahko utópiou.  „Jednou z možností, ako participovať na tomto segmente, je akciový indexový fond Amundi S&P Global Luxury ETF (súčasť Across Créme de la Créme – výber najvhodnejších indexových fondov pre slovenského investora na jednom mieste),“ zdôrazňuje Jakub Rosa, analytik Across Private Investments a dopĺňa, že daný indexový fond umožňuje podieľať sa jedným nákupom na výkonnosti 80 najväčších svetových spoločností zaoberajúcich sa výrobou a distribúciou luxusných produktov, resp. poskytovaním služieb. Kvalitné fondy „Medzi najvýznamnejšie pozície fondu patria americký výrobca športového oblečenia Nike, britský producent známych alkoholických nápojov Diageo, ďalej francúzsky koncern LVMH Moët Hennessy podnikajúci v odevnom a potravinárskom priemysle,  a tiež automobilky na luxusné autá Daimler a Tesla. Ide o komplexné trhové a lacné riešenie s nízkou požiadavkou na vstupnú investíciu. Na výnosy z týchto investícií sa navyše viaže zákonná možnosť oslobodenia od dane z príjmov. Podkladové aktívum indexového fondu prekonalo za desať rokov globálne akcie o takmer 5 % ročne,“ poukázal Rosa. Luxusné investície patria bezpochyby do investičného portfólia každého investora. Vyznačujú sa nízkou koreláciou s tradičnými triedami aktív a hospodárskym cyklom, sú zaujímavou príležitosťou na diverzifikáciu s možnosťou nadpriemerných výnosov. Ich nákup je však určený len pre skúsených investorov, ktorí majú tradičné aktíva v podobe akcií, dlhopisov či komodít v „malíčku“ a v danej oblasti sa vyznajú.
Zobraziť článok >
 
Ženy na Slovensku stále žijú dlhšie ako muži
Očakávaná dĺžka života žien pri narodení je u nás necelých 81 rokov. Na prvý pohľad veľmi pekné číslo, až kým si v „rebríčku“ nevšimneme, že patrí medzi najnižšie v EÚ. Nižšia odhadovaná dĺžka života ženskej populácie je len v 5 krajinách únie. Najnižšia je v Bulharsku, a to 78,5 roka.  V západných krajinách únie sa obyvatelia dožívajú vyššieho veku. Najvyšší očakávaný vek dožitia je v Španielsku na úrovni cca 86 rokov. Spomedzi susedov nás predbehlo Rakúsko [o 3,5 roka], ale aj Česko a Poľsko [zhruba o 1,5 roka]. „Je všeobecne známe, že muži žijú o niečo kratšie ako ich nežnejšie polovičky. Neplatí to len na Slovensku, ale vo všetkých európskych krajinách. Očakávaná dĺžka života slovenských mužov je o zhruba -7 rokov kratšia ako v prípade žien. Priemerný rozdiel medzi oboma pohlaviami v EÚ je 5,4 roka,“ hovorí Jana Glasová, analytička Poštovej banky Muži ťahajú za kratší koniec Predpokladaná dĺžka života slovenských mužov pri narodení predstavuje necelých 74 rokov. V tomto prípade je krajinou s najnižším odhadovaným vekom dožitia Litva, a to len 69,5 roka. Naopak najdlhší život sa očakáva u talianskych mužov, a to rovných 81 rokov. Rozdiel medzi týmito dvoja krajinami, nachádzajúcimi sa na opačných koncoch rebríčka, tak predstavuje až 11,5 roka. A ako je to u našich susedov? Najvyššieho veku sa dožívajú muži v Rakúsku [79 rokov] a v ČR [76 rokov]. Takmer rovnako ako my sú na tom Poliaci a za nami sa umiestnili Maďari [73 rokov].
Zobraziť článok >