EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Rady ako nakupovať bezpečne cez internet
„Elektronické služby, ktoré banka poskytuje či už cez internetbankig alebo mobilnú aplikáciu, sú bezpečné. Banka investuje nemalé prostriedky do bezpečnostných opatrení, aby boli peniaze našich klientov chránené,“ zdôrazňuje L. Žáčková. Pre dosiahnutie vysokej ochrany je však nevyhnutné, aby aj klienti dodržiavali základné pravidlá bezpečných online platobných transakcií: Nikdy neprezrádzajte svoje identifikačné údaje ako PIN, prihlasovacie heslá, a to ani rodinným príslušníkom. Neukladajte si prihlasovacie údaje do pamäte počítača a nepoužívajte ľahko uhádnuteľné heslá, alebo rovnaké heslo aké používate do iných aplikácií a služieb. Neodporúčame pripájať sa do internetbankingu cez verejné WiFi siete. V prípade nainštalovania podvodného softwaru tak môže dôjsť k úniku citlivých údajov a hesiel. Používajte len chránené počítače, ktoré majú nainštalované aktuálne verzie antivírusových programov. Odporúčame aplikácie mobil bankingu sťahovať si výlučne zo špecializovaných obchodov na to určených ako je Google Play a App Store. Najčastejšou praktikou internetových podvodníkov je fishing. Ide o činnosť, pri ktorej sa podvodník snaží vylákať od používateľov heslá alebo prihlasovacie údaje, aby sa dostal k ich bankovému účtu. Väčšinou postupuje tak, že založí webovú stránku, ktorá vyzerá ako presná kópia už existujúcej stránky internetbankingu konkrétnej banky. Podvodník následne pošle klientom falošný email, v ktorom ich zdvorilo žiada, aby v záujme vlastnej bezpečnosti zadali na (podvodnej) stránke prihlasovacie údaje do internetbankingu, vďaka čomu sa môže prihlásil do ich účtov. „Prihlasovacie alebo citlivé údaje klienta banka od klienta nikdy nežiada prostredníctvom mailu či telefonátu. Klientov preto upozorňujeme, aby nedôverovali emailom a stránkam, ktoré ich od nich chcú vylákať práve touto cestou,“ uzatvára hovorkyňa Poštovej banky.  
Zobraziť článok >
 
Zima ešte neskončila pozor na snehové kalamity
Začiatok roka 2019 bol mrazivý a zasnežený a snehová nádielka skomplikovala život Slovákom prakticky na celom Slovensku. Klienti najväčšej poisťovne na trhu denne nahlasujú desiatky nových škôd spôsobených tiažou snehu, mrazom, ale aj topiacim sa snehom. „Aktuálne evidujeme až 609 poistných udalostí spôsobených januárovou snehovou kalamitou. 560 škôd sa týka privátneho majetku, najčastejšie domov, garáží a plotov. Výšku škôd sme vyčíslili predbežne na 300-tisíc eur,“ bilancuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová. Najviac hlásení prišlo zo severu Slovenska, z okresov Námestovo, Čadca a Žilina, kde je situácia najkritickejšia. „Klienti nám najčastejšie hlásia poškodené strechy od náporu snehu a ľadu, poškodené prístrešky a samostatne stojace garáže či hospodárske budovy, odtrhnuté či poškodené odkvapové žľaby na rodinných domoch, ale aj spadnuté a poškodené oplotenia. Veľmi časté sú aj poškodené maľovky a zatečené steny a stropy z poškodených striech a topiaceho sa snehu,“ dopĺňa L. Muthová. Výšky jednotlivých škôd sa v závislosti od rozsahu poškodenia majetku pohybujú v stovkách až tisíckach eur. Najväčšou škodou, ktorú Allianz – SP eviduje, je kompletne zničená strecha rodinného domu po preborení tiažou snehu vo výške 20-tisíc eur. „Očakávame, že počet poistných udalostí ešte narastie. S oteplením totiž pribúdajú hlásenia škôd spôsobených atmosférickými zrážkami a topiacim sa snehom. Majiteľom nehnuteľnosti preto odporúčame pravidelne kontrolovať a odstraňovať nápor snehu na strechách,“ radí L. Muthová.    
Zobraziť článok >
 
Cez internet najviac utrácame na stávkovanie
Bratislava, 25. januára 2019 - Pohodlnosť a rýchlosť – to sú najväčšie benefity nákupov cez internet, ktorým na chuť prichádza čoraz viac našincov. V Poštovej banke sme sa pozreli na online míňanie našich klientov počas posledných piatich rokov. Počet transakcií a suma, ktorú týmto spôsobom utratili, sa zvýšili viac ako päťnásobne. V súvislosti s blížiacim sa Svetovým dňom pre bezpečnejší internet sme sa pozreli na možné nástrahy nakupovania cez internet. Slováci milujú online nákupy. Skúsenosti s nimi má takmer každý Slovák (92 % mužov a 90 % žien). Prieskum ukázal, že tretina našincov takto nakupuje každý alebo takmer každý mesiac.* Najčastejšie uvádzaným dôvodom je pohodlie a, predovšetkým podľa žien, výhodná cena. Respondenti vyzdvihli aj úsporu času, to, že nákup cez internet im umožňuje rýchlo porovnať ceny podobných produktov, ponúka väčší výber, online obchody nemajú otváracie hodiny, ale zato umožňujú vrátenie tovaru v určitej lehote. V spontánnych odpovediach sa vyskytli aj priznania, že zákazníci sa tak vyhnú nepríjemným a otravným predajcom. Kým v roku 2014 klienti Poštovej banky z pohodlia domova zrealizovali takmer 200-tisíc nákupov, vlani ich bolo viac ako milión. Pred piatimi rokmi takto minuli niečo cez 5,5 milióna eur, minulý rok to bolo vyše 26,5 milióna eur. „Vo všeobecnosti sú väčšími online nákupnými maniakmi  muži. Vlani utratili o 3,5 milióna eur viac než ženy. Sledované pohyby na účtoch ukázali, že dokonca aj počas predvianočných nákupov a novoročných výpredajov sa v internetových obchodoch viac realizujú chlapi,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.  
Zobraziť článok >
 
Výhody a nevýhody spoločného účtu partnerov
Premýšľate, či mať s partnerom jeden, alebo dva účty? Možno vám pomôžeme sa rozhodnúť Mať spoločný účet je ekonomickejšie, platíte iba jeden mesačný poplatok a máte prehľad o finančných transakciách svojho partnera. Nevýhodou je, že ak chcete vykonať akúkoľvek zmenu v súvislosti so spoločným účtom, potrebujete podpis aj druhého partnera. Pri spoločnom účte platí, že po úmrtí jedného z majiteľov spadá polovica zostatku ku dňu úmrtia do dedičského konania. Stáva sa, že v rámci dedičského konania môže iný dedič zdediť celý zostatok a tu môžu vznikať problémy. Pri dedení sa totiž rozlišujú línie/skupiny, kde sa v prvom rade riešia nároky manžela/manželky a detí a až v druhej línii sú rodičia, druh/družka. V prípade druh/družka teda platí, že ak majú deti, tie majú ako prvé nárok na dedičstvo. Aj preto odporúčame, aby každý s partnerov mal svoj vlastný účet, je to prehľadnejšie, jednoduchšie, bezpečnejšie, dostupnejšie.  Inou možnosťou je zriadiť si k svojmu účtu disponenta. Aj tu však treba počítať s tým, že po úmrtí majiteľa účtu stráca disponent nárok na disponovanie s účtom a musí počkať na dedičské konanie. Preto je lepšie keď aj disponent má svoj vlastný účet. Niekomu sa môže zdať čudné, ak partneri zdieľajú všetko okrem spoločného účtu. Iní považujú za čudné práve to, keď si partneri navzájom kontrolujú každý jeden výdavok, ktorý odchádza zo spoločnej kôpky peňazí. „Ľudia sú rôzni, majú rôzne potreby, preto nemusí všetkým vyhovovať spoločná kasa, ale pre niektoré vzťahy je práve spoločný účet zásadnou vecou pre ich fungovanie. Rozprávať sa o peniazoch je omnoho dôležitejšie, ako mať ich na jednej kope. V rodine nikdy nesmú byť tabu,“ radí psychologička. Na spoločných či oddelených účtoch teda nie je nič zvláštne. Omnoho čudnejšie je mať svoje peniaze iba na bežnom účte. V záujme zveľaďovania rodinného rozpočtu je rozumnejšie zhodnocovať ich v iných produktoch.
Zobraziť článok >
 
Myslíte na dôchodok už teraz? Mali by ste!
Mnohí pracujúci v produktívnom veku, ktorí majú do penzie ešte 20, 30 rokov či 40 rokov, na svoj dôchodok ani nepomyslia a riešia „akútnejšie“ situácie ako hypotéka, zmena práce či založenie rodiny.  To, aký bude náš dôchodok, však závisí aj od našich rozhodnutí už dnes. Výška konečnej nasporenej sumy na našom dôchodkovom účte v 2. pilieri závisí od nami zvolenej investičnej stratégie – teda či si sporíme v garantovaných dlhopisových alebo negarantovaných fondoch, ale aj od dĺžky sporenia.  „Približne tri štvrtiny sporiteľov v 2. dôchodkovom pilieri má svoje úspory uložené v garantovanom fonde, kde je oveľa nižšia šanca na ich výraznejšie zhodnotenie a len štvrtina si sporí buď čiastočne alebo úplne v negarantovanom fonde. Myslíme si, že každý z našich sporiteľov, kto nie je bezprostredne pred dôchodkovým vekom, by mal mať svoje úspory alebo aspoň časť z nich uložených v akciovom negarantovanom fonde. Veľmi dôležité je uvedomiť si, že toto rozhodnutie sporiteľa musí byť stabilné a nesmie ho meniť pri každom väčšom výkyve na finančnom trhu,“ radí predseda predstavenstva Allianz – Slovenskej DSS Marián Kopecký.  „Napriek tomu, že v posledných rokoch stále rastie záujem o druhý pilier zo strany mladých, je mnoho z nich, ktorí vstúpili na pracovný trh po roku 2008, kedy sa zaviedol dobrovoľný vstup, no doteraz neuzavreli zmluvu o starobnom dôchodkovom sporení so žiadnou dôchodkovou správcovskou spoločnosťou. Rozdiel medzi vstupom do druhého piliera v 18-tom roku a v 35-tom roku života, čo je maximálny vek možného vstupu, môže vo finále predstavovať až niekoľkonásobnú výšku úspor v dôchodkovom veku,“ upozorňuje M. Kopecký.  
Zobraziť článok >
 
Smart náramok za smart cenu
Nestojí veľa, ale dokáže toho skutočne mnoho. Je to jeden z mála náramkov, ktorý sa jednoducho oplatí. Netvári sa, že nahradí super drahé smart hodinky, ale je rozhodne praktický a poskytuje užívateľovi všetko, čo od takýchto hodiniek očakáva. Praktický aj štýlový Šikovný náramok U-Band 116HR Color ponúka veľký "farebný dotykový displej a nastavuje tak úplne nový atraktívny trend v tejto oblasti. U-Band 116HR Color meria v malých intervaloch 24 hodín denne tepovú frekvenciu vďaka fotoelektrickému senzoru v kombinácii s prepracovaným a presný algoritmom a poskytuje tak presné údaje o kontinuálny tepovej frekvencii , aby ste mali informácie o rozsahu tepovej frekvencie počas dňa a počas cvičenia. Meranie pohybových aktivít počas dňa Nech ste kdekoľvek, vstavaný senzor zaznamenáva kroky, vzdialenosť, čas aktivít a spálené kalórie. Ak si nastavíte funkciu upozornenie na dlhé sedenie, náramok vás na to včas upozorní svojimi vibráciami. Náramok tiež ponúka meranie časovo obmedzené konkrétne aktivity ako je cvičenie, beh, bedminton, basketbal a ďalšie. Po zapnutí tejto funkcie začne odpočítavať čas. Po ukončení možno sledovať túto aktivitu v aplikácii na telefóne. Možnosť pripojenia GPS Mobilné aplikácie ponúka možnosť sledovať športovú aktivitu vrátane dát s GPS na telefóne vrátane mapy s trasou pri aktivite. Ako spíte U-Band 116HR Color automaticky rozpozná váš stav spánku, vrátane stupňa spánku a času, po ktorý ste boli hore. Po synchronizáciu dát s mobilnou aplikáciou môže užívateľ skontrolovať graf ukazujúci trend spánku. V aplikácii si môžete nastaviť niekoľko typov alarmov v určitý čas a náramok vás včas upozorní svoju vibrácií.  
Zobraziť článok >
 
Kultúra stagnuje, no treba to zlepšiť
 Podľa posledných údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat minuli na tieto účely Európania za rok 2017 viac ako 710 miliárd eur, čo predstavuje 4,6 % z únijného hrubého domáceho produktu. V prepočte to vychádza na 1400 eur ročne na jedného obyvateľa. Kým v roku 2007 výdavky na rekreáciu a kultúru tvorili vyše 9 % z celkových mesačných výdavkov domácností, v roku 2017 to kleslo na 8,5 %. Paradoxne práve na Slovensku výdavky na rekreáciu a kultúru od roku 2007 rástli, a to ako v jednej z mála európskych krajín. Slovensko sa dostalo do top európskej päťky, pričom v rámci krajín V4 práve Slováci míňajú na kultúru a rekreáciu najviac peňazí. „Za ostatných viac ako 10 rokov pozorujeme na Slovensku mierne citeľný nárast cien v segmente rekreácia a kultúra. Súvisí to aj s tým, že sme mali vyššie daňové zaťaženie ako ostatné krajiny. Mnohé štáty práve DPH na tento segment v posledných rokoch znižovali. Dlhé roky sme mali druhú najvyššiu 20-percentnú DPH po Dánoch, ktorý majú v tomto segmente daň na úrovni 25 %,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. Od začiatku tohto roka na Slovensku platí znížená daň z pridanej hodnoty na  ubytovacie. 10-percentná sadzba sa vzťahuje na hotelové a turistické ubytovacie služby, kempy, ale aj na ubytovanie na internátoch a robotníckych ubytovniach. Dánsko (11,5 %) a Švédsko (11 %) míňajú spomedzi krajín EÚ najviac peňazí práve na rekreáciu a kultúru, Gréci, naopak, míňajú najmenej, a to na úrovni 4,6 %. Menej vynakladajú na rekreáciu a kultúru v porovnaní so Slovenskom v Rakúsku (10 %), v Českej republike (9 %), Poľsku (8 %) či Maďarsku (7,2 %). Slovensko je naprieč všetkými segmentmi ôsmou najlacnejšou krajinou v rámci EÚ. „Ak sa pozrieme na jednotlivé segmenty spotrebného koša, tak najviac sme za posledné roky poskočili v tabuľke v prípade oblečenia a obuvi. Treba však povedať, že Eurostat robil toto porovnanie k celkovému priemeru EÚ, a v tomto prípade je spotrebiteľský kôš za sledované obdobie 2000 až 2017 drahší a aj jednotlivé segmenty v ňom. V rámci 28 krajín EÚ sme  v prípade oblečenia a obuvi na 15 mieste, pričom sme tesne nad priemerom EÚ. Pritom v roku 2003 sme boli ešte na štvrtom mieste- ceny boli o takmer 16 % nižšie ako priemer EÚ,“ doplnila Buchláková.  Je to spôsobené zrejme tým, že v ostatných krajinách tento segment spotrebného koša zlacňoval. Najvyššie ceny oblečenia a obuvi majú v porovnaní s priemerom EÚ Švédi. Výraznejšie draželi aj potraviny, čo je zrejme spôsobené takisto ako v prípade oblečenia a obuvi, že v ostatných krajinách ich ceny išli nižšie ako u nás, prípadne majú nižšiu DPH na potraviny. Nárast v tabuľke v porovnaní s priemerom EÚ za ostatné roky je spôsobený aj tým, že v rámci EÚ pribudli krajiny, ktoré boli chudobnejšie, a preto ten posun na vyššie pozície v cenách.  
Zobraziť článok >
 
Google Chromecast 2 – úplne iný level streamovania
Unikátna a vylepšená záležitosť streamovacieho zariadenia od spoločnosti Google. Google sám osebe je fenomén a pokiaľ ide o technické vychytávky, tak rovnako nesklame. Google Chromecast 2 - úplne nová a vylepšená verzia populárneho streamovacího zariadenia od spoločnosti Google. Ak zariadenie pripojíte cez HDMI port do svojej televízie, môžete začať na veľkej obrazovke jednoduchým spôsobom prehrávať obsah z Youtube, Netflix, Google Play Music, Google Play Movies alebo iných služieb. Aké sú rozdiely oproti starej verzii?  Nový tvar a riešenie pripojenia, vylepšený a výkonnejší HW, vylepšenia SW aplikácie, ktorá predikuje vaše ďalšie kroky a video bufferuje s predstihom. Chromecast obsahuje odľahčenú verziu Chrome OS, ale všetko ovládanie prebieha cez váš smartphone, tablet či počítač. V praxi stačí, keď používateľ spustí na svojom smartphonu aplikáciu jednej z vyššie uvedených služieb a klikne na príslušné tlačidlo. Ak sú Chromecast a smartphone pripojené na rovnakej domácej Wi-Fi sieti, začne byť film či hudba okamžite prehrávaná na vašej televízii. Nedochádza však ku streamingu v pravom slova zmysle. Chromecast totiž len dostane informáciu o obsahu, napríklad o videu z YouTube, ktorý si sám stiahne a začne ho prehrávať. Ak v mobilnom zariadení video začnete prehrávať v určitom čase alebo ho na tento čas počas prehrávania posuniete, stane sa to isté aj s videom prehrávaným na televíziu. Chromecast je navyše multiplatformový zariadenie, ktoré si rozumie nielen s Androidom, ale aj s iOS a počítačmi s nainštalovaným prehliadačom Chrome.
Zobraziť článok >
 
80 % Slovákov využíva internet. Najviac sú online stredoškoláci
Čoraz viac Slovákov využíva internet na súkromné či pracovné účely. V roku 2018 ich bolo až 80 %. Z toho najdigitálnejší sú mladí ľudia vo veku 16 až 19 rokov (99 %). Nie je prekvapivé, že vlani bola online iba vyše tretina slovenských seniorov vo veku 65 až 74 rokov. V rámci krajín Európskej únie je Slovensko vo využívaní internetu pod priemerom.  Podľa najnovších údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat vlani Európania najviac posielali a prijímali emaily (73 %) či hľadali si informácie o službách a tovaroch (70 %). Veľká časť európskej populácie využíva internet na pozeranie rôznych vzdelávacích, zábavných či komerčných videí (57 %). Sociálne siete si vyslúžili až štvrtú pozíciu (56 %). Viac ako polovica Európanov prostredníctvom internetu bankuje (54 %) alebo si hľadá informácie o chorobách či liekoch (52 %).  „Na Slovensku sa využívanie internetu veľmi nelíši od európskeho priemeru. Zaujímavosťou je, že u nás majú lepšie postavenie sociálne siete, ale do popredia sa dostávajú aj video hovory. Aj na Slovensku má silnú pozíciu „doktor Google“, prostredníctvom ktorého si informácie o chorobách a liečbe vyhľadáva takmer polovica populácie,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.  Vlani najviac využívali internet Dáni (98 %) a najmenej Bulhari (67 %). V porovnaní s okolitými krajinami je na tom Slovensko vo využívaní internetu lepšie ako Maďarsko či Poľsko. Vo všeobecnosti sa s postupnými technologickými pokrokmi a rozširovaním internetu v rámci krajín EÚ za posledné roky zvyšuje počet ľudí, ktorí žijú digitálne. Kým v roku 2007 ich bolo zhruba 57 %, vlani využilo internet 87 % ľudí vo veku 16 až 74 rokov. „Na Slovensku má pripojenie na internet 80 % domácností. Najviac internetových pripojení majú na západnom Slovensku, najmenej na strednom. Ešte pred desiatimi rokmi malo internet doma 58 % domácností. Ruka v ruke s tým u nás postupne narastá aj digitálna gramotnosť,“ spresnila Buchláková.  
Zobraziť článok >