EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Rekreačné poukazy po novom
Príspevky na rekreáciu poskytovali firmy doteraz len v rámci balíčka nadštandardných benefitov hradených zo sociálneho fondu alebo zo zisku. Podľa štatistík Benefit Plus neboli benefity na rekreáciu tak populárne. Ak si aj príspevok na rekreáciu čerpali, viac ako 59 % hodnoty sa využívalo na zahraničné zájazdy od cestovných kancelárií. „Príspevok na domácu rekreáciu v aktuálnom období využívajú len 4 % zamestnancov v priemernej hodnote 210 EUR.  Ostatní zamestnanci využívajú benefitové rozpočty na iné benefity z oblasti zdravia, športu, kultúry a zahraničné dovolenky. Vďaka zavedeniu rekreačných poukazov začne príspevok na domácu rekreáciu využívať približne 60 % zamestnancov z firiem s viac ako 49 zamestnancami. Zvyšných 40 % nevyužije rekreačné poukazy, pretože buď nepracujú vo firme viac ako 2 roky alebo nebudú mať o rekreačné poukazy záujem,“ povedal Vladimír Višňovský, riaditeľ slovenskej divízie Benefit Plus a ďalej hovorí: „Novela pravdepodobne záujem o rekreáciu zmení a rekreačné poukazy sa budú čerpať viac. Napríklad nami poskytované rekreačné poukazy je možné využiť v širokej sieti našich zmluvných hotelov, penziónov, chát, kúpeľov, SPA centier a rekreačných stredísk po celom Slovensku. Atraktívna je najmä výška príspevku od zamestnávateľa. Práve preto očakávame, že sa rekreačné poukazy stanú na Slovensku druhým najvyužívanejším benefitom hneď po stravných lístkoch.“  
Zobraziť článok >
 
Najviac predsavzatí si dávame v decembri. Prečo ich nevieme dodržať?
Koniec roka tradične patrí bilanciám našich úspechov a neúspechov v danom roku. Uvažujeme o tom, v čom sa budúci rok chceme zlepšiť, a tak si dávame predsavzatia. Medzi tie najčastejšie patria, že začneme po sviatkoch chudnúť alebo že prestaneme fajčiť. Častokrát nám však takéto predsavzatia vydržia len pár dní, prípadne týždňov a potom sa vrátime do zabehnutej rutiny. Peter Sasín, autor knihy Magická Vlna, tvrdí, že spravidla robíme aspoň jednu zo základných chýb v stanovovaní cieľov a predsavzatí. 1. Cieľ, ktorý nie je skutočne náš Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo naozaj chcete schudnúť, prečo naozaj chcete prestať fajčiť, prečo naozaj chcete mať viac peňazí? Jednou z najčastejších chýb je podľa Petra Sasína skutočnosť, že si nedávame ciele, ktoré by boli naozaj naše. „Ak človek tvrdí, že chce schudnúť, stále je možné, že to tak vnútorne necíti. Možno sa chce páčiť partnerovi, možno chce byť príťažlivý pre kolegov, možno chce mať dobrú postavu v lete. Veľakrát je to tak, že ide niekam na oslavu, takže potrebuje schudnúť do tej oslavy, aby pre ostatných vyzeral dobre. Možno sa aj on sám cíti trochu lepšie. Potom však oslava prejde a znova to nabehne naspäť. Veľakrát to zlyháva teda na tom, že si dávame ciele, ktoré chceme dosiahnuť kvôli niekomu druhému. Nepoznáme teda svoje vlastné ‚prečo‘, neméme dostatočne silnú motiváciu,“ tvrdí P. Sasín a zdôrazňuje, že pri predsavzatiach je dôležité pochopiť a uchopiť svoj motív, motiváciu, prečo to chceme urobiť. 2. Nepresná formulácia Náš jazyk obsahuje mnoho slov, ktoré používame pri formulácii cieľov, a pritom nám skôr škodia ako pomáhajú. Asi aj vám sa stalo, že ste si dávali ciele a predsavzatia formou: „Chcem mať viac...“, „Chcem vážiť menej...“, „Chcem byť lepší v ...“ Práve v takejto formulácii sa ukrýva druhé nebezpečenstvo. Ak ste niekedy počuli o knihe alebo čítali knihu „Tajomstvo“, potom už určite viete, že hlavným motorom je naše podvedomie. A to pracuje s našimi želaniami doslovne. „Ak je teda naším cieľom ‚mať viac peňazí‘, naše podvedomie nás počúva a snaží sa nám toto želanie čo najrýchlejšie splniť. V takom prípade človek s cieľom mať viac peňazí nájde na ceste 1 cent a pre naše podvedomie je tento cieľ splnený. Máme viac peňazí. Vtedy si povieme: ‚Nie, nie, nie, takto som to nemyslel...‘. Je veľmi dôležité byť čo najpresnejší v tom, čo pre nás znamená mať viac peňazí a podľa toho formulovať svoj cieľ,“ vysvetľuje Peter Sasín. Ten vo svojej knihe Magická Vlna nabáda čitateľa aj k tomu, aby pri stanovovaní svojich cieľov využíval všetky svoje zmysly. Potom napríklad si cieľ viažúci sa väčšie množstvo peňazí môžeme predstavovať v rovine, že slobodne cestujeme po svete a do detailov si predstavujeme ako nás slnko hreje na pokožke, čašník nám podáva obľúbený nápoj, ako tento nápoj vonia, chutí, je chladený alebo horúci, predstavujeme si ľudí, ktorí sú s nami, čo majú oblečené, o čom sa rozprávame. „Naše podvedomie nás vedie od jedného splneného cieľa k druhému, preto je dôležité ich formulovať čo najpresnejšie,“ dodáva P. Sasín. 3. Vyjadrujeme to, čo nechceme Predstavte si, že prídete do reštaurácie a čašník sa vás spýta, čo chcete. Ak by ste mu povedali: „Nechcem vyprážané mäso, ani cestoviny, ani polievku.“ Keď vám potom čašník prinesie tatarský biftek, bude to to, čo ste chceli? Alebo budete spokojný s tým, že splnil vaše prianie a nepriniesol to, čo ste nechceli? Naše podvedomie je ako čašník, len s tým rozdielom, že nerozumie, že toto nechcete. „Tretím z najčastejších dôvodov je to, že ľudia vyjadrujú väčšinou to, čo nechcú. Napríklad nechcem byť chudobý, nechcem byť chorý, nechcem mať nadváhu a podobne. Lenže naše podvedomie nerozumie záporu ‚ne-‘ a dokáže si predstaviť len obraz, ktorý mu dávame. Keď mu teda poviem, že nechcem byť chudobný, tak ten obraz je v danom momente tá chudoba a naše podvedomie nevie vygenerovať odraz hojnosti a bohatstva,“ vysvetľuje Peter Sasín.
Zobraziť článok >
 
Kedy dostávajú deti najčastejšie darčeky? Vianoce to nie sú
Príležitostí na obdarovanie ratolestí je počas roka hneď niekoľko. Vianoce pritom nie sú sviatkom, kedy deti dostávajú najčastejšie darček. Až 95 % rodičov dáva deťom darček na narodeniny, pri Vianociach je to 92 %. Okrem klasických príležitostí na obdarovanie sa pridávajú Deň detí, úspechy detí a niekedy vysvedčenie. Čoraz častejšie sa v slovenských domácnostiach stáva, že deti si namiesto hračiek, kníh či oblečenia želajú na narodeniny či  Vianoce elektroniku, no mnohí aj obálku s peniazmi.  „Vianoce sú o prekvapeniach, narodeniny o želaniach a praktických potrebných veciach. Vysvedčenie sa väčšinou oslavuje hromadnou zmrzlinou alebo nejakým rodinným udalostiam, zriedka darčekom. Darované darčeky pre deti sú najčastejšie lego, bicykel, bábiky, korčule, knižky, mobil či tablet,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.  Z výsledkov unikátneho prieskumu Slovenskej sporiteľne, v ktorom banka zisťovala finančné správanie detí a mladých, vyplýva, že priania detí nie sú vždy v súlade s plánmi rodičov.  „Deti najviac túžia po peniazoch, ktoré sú v rebríčku u rodičov až na desiatej pozícií, ale aj po mobile či oblečení. Najviac sa tieto generácie k sebe blížia pri výlete či praktickom darčeku podľa aktuálnych potrieb,“ skonštatovala Buchláková. Peniaze si praje dostať až takmer polovica stredoškolákov, 20 % žiakov prvého stupňa a štvrtina žiakov druhého stupňa základných škôl. Mobil skóruje hlavne u detí na základných školách. Naopak najmenší záujem bol prejavený o vyrobené darčeky, bábiku a spoločenské hry. Medzi top 10 darčekov, ktoré si želajú žiaci základných škôl, patrí takisto oblečenie, výlet, počítač či notebook, kozmetika,  kniha, hracia konzola či lego.  
Zobraziť článok >
 
Na Vianoce sa príliš nezadlžujte. Nakupujte výhodne
Podľa údajov Národnej banky Slovenska si Slováci v priemere berú najčastejšie spotrebné úvery práve v predvianočnom období, v priemere viac ako 1000 eur. „Priemerne si ľudia požičali prostredníctvom spotrebných úverov v novembri minulého roka do 10- tisíc eur,“ vysvetlila Buchláková. „Spotrebné úvery neodporúčam využívať na veci ako nákup televízora či iného spotrebiča. Vhodnejšie sú napríklad pri kúpe auta či rekonštrukcii. K peniazom treba aj v predvianočnom čase pristupovať zodpovedne. V obchode sa často sa necháme zlákať výhodnou ponukou na niečo, čo reálne nepotrebujeme, prípadne bez čoho sa vieme bez problémov zaobísť. Alebo kupujeme veci, ktoré použijeme len raz a potom nám doma zbytočne zaberajú miesto. Často tiež platíme za rozsah služieb, ktorý je nad naše reálne potreby – napríklad káblovka, internet, mobilný paušál,“ radí Buchláková. Ak sa rozhodnete nakupovať vianočné darčeky cez internet, nezabudnite, že v prvom rade je potrebné skontrolovať zabezpečenie web stránky, teda či je v hornom okne napísane https a ikonka zámočku. „Na internete sa odporúča nakupovať u overených obchodníkov. Mať zriadenú službu SMS notifikácia vďaka ktorej získate okamžitý prehľad o svojich obratoch. Klient si môže manažovať svoje limity na kartách - zmena l cez internetbanking je bezplatná,“ doplnila Buchláková. Ako doplnila, aj vďaka bankovým produktom sa dá rozumne nakupovať. „Napríklad ponúkame bezkontaktnú Štedrú kartu, ktorá má úverový rámec od 300 eur do 3 000 eur. Klienta za na nákupy odmením až 0,5 % z hodnoty nákupu vďaka odmene za platbu kartou a má okamžité výhody a zľavy 5 až 30 % s vernostným programom Sphere,“ skomentovala Buchláková. Navyše tovar, ktorý zaplatíte kartou máte prvých 10 dní automaticky poistený, peniaze k dispozícii až do 50 dní bez úroku vyjadreného poplatkom za komfort (platí pre hotovostné aj bezhotovostné transakcie pri platení celej dlžnej sumy do príslušného dňa splatnosti). Deň splácania a výšku splátky si flexibilne určíte sami (najneskôr do 20. dňa v mesiaci a aspoň výšku minimálnej splátky).      
Zobraziť článok >
 
Super fľaša, pre zdravý životný štýl
Strážte teplotu a pitný režim Trendy zdravého životného štýlu sa dotýkajú nielen športových aktivít a zdravého stravovania, ale v neposlednom rade tiež kvalitného pitného režimu.  Múdra fľaša Unikátny múdra fľaša Smart Bottle U4 je vyrobená z kvalitnej ocele a vďaka progresívnej technológii udrží teplotu tekutiny po veľmi dlhú dobu, či už teplú alebo studenú. Jednoduchým dotykom na uzáver túto teplotu môžete ľahko sledovať. Farebný dotykový displej s ukazovateľom teploty Smart Bottle U4 ponúka kvalitný farebný a dotykový LCD displej, ktorý Vám ukáže kedykoľvek teplotu tekutiny vo fľaši.  Okrem teploty je tu farebný prúžok pre obvodu pre rýchly náhľad teploty. Zelená farba pre teploty do 36oC, oranžová farba od 37 stupňov do 60 stupňov a červená pre teploty nad 61 stupňov. Upozornenie na pitný režim po dvoch hodinách Pitný režim pod kontrolou Farebný displej ponúka funkciu upozornenia na pitný režim. Dvojitým kliknutím na displej zapnete automatickú funkciu upozornenia po 2 hodinách. Po 10 hodinách sa táto funkcia automaticky vypne. Počas dňa tak budete dostávať upozornenia, aby ste nezabudli na pitný režim. Vstavaná LiPol batéria s prevádzkou až 1 mesiac. Vstavaná polymérová batéria umožní prevádzku chytré fľaše až 30 dní a možno jednoducho dobíjať cez USB port dodaným káblom v balení. Odpadá tak zložitá výmena batérií a ich väčšinou komplikovaný nákup. Schopnosť udržať požadovanú teplotu po dlhú  
Zobraziť článok >
 
Black Friday obchodníkom na Slovensku prial, spotrebitelia míňali viac za oblečenie aj elektroniku
Zľavy v obchodoch počas tzv. Black Friday (23.11), ale následne aj soboty a nedele po ňom nalákali do obchodov výrazne viac ľudí ako je bežný priemer. Potvrdzujú to aj štatistiky ČSOB o platbách kartou v kamenných obchodoch a v eshopoch.  „Počty aj objemy platieb kartou sa postupne zvyšovali už od utorka 20. novembra, čo súviselo s tým, že niektorí obchodníci, hlavne internetoví, pripravili zľavy už počas celého týždňa, nie iba na piatok a víkend.  V samotný „Black Friday“ bol počet platieb kartou o pätinu vyšší ako dlhodobý priemer a celková suma, ktorú klienti v tento deň minuli v obchodoch, bola o vyše tretinu vyššia (36%) ako bežný piatkový priemer. Klienti platili kartou nielen častejšie, ale v priemere aj vyššie sumy, a to o 12%,“ vysvetľuje hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Kartou platili klienti v priemere asi 30 eur.  Nákupná horúčka pokračovala aj v sobotu a v nedeľu a počas týchto dní minuli klienti v obchodoch o 33% viac ako bežne počas roka. Tak ako býva zvykom počas roka, aj počas „Black Friday víkendu“, klienti platili kartami najčastejšie v potravinách a na čerpacích staniciach. „No významne stúpol podiel platieb v obchodoch s módou, v sobotu 24. novembra sa dokonca dostala na druhú priečku top prevádzok. Významne viac klienti míňali aj v internetových obchodoch s elektronikou,“ dodáva Jamborová.
Zobraziť článok >