EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

V priemere každé štvrté euro smeruje do zahraničného eshopu

Publikované od Majk

Viac ako tri štvrtiny objemu platieb (78%) v internetových obchodoch realizujú klienti v „domácich“ eshopoch*. Štatistiky ČSOB o transakciách kartou zároveň potvrdzujú, že v nich platia aj výrazne vyššie sumy, ako pri nákupoch zo zahraničia. Nie je prekvapením, že spomedzi zahraničných eshopov je aj medzi slovenskými spotrebiteľmi najpopulárnejší AliExpress. 

Kým v slovenských a českých obchodoch* platia klienti kartou najčastejšie sumu okolo 32 eur, v prípade zahraničných je to až 9 krát menej, medián predstavoval vlani len 3,70 eura. V oboch prípadoch sa priemerná výška zvyšovala v závere roka, v novembri a decembri, čo pravdepodobne súviselo s nákupom vianočných darčekov.

„Ak sa pozrieme na popularitu jednotlivých zahraničných eshopov z pohľadu počtu nákupov, jednoznačne dominuje AliExpress. Až 97% vlaňajších platieb v zahraničných eshopoch klienti realizovali u tohto obchodníka. Ak by sme sa pozreli na všetky transakcie v eshopoch, vrátane tých slovenských, Aliexpress mal 69-% zastúpenie z pohľadu ich počtu. Tieto čísla však treba vnímať v kontexte toho, že spotrebitelia tento web využívajú skôr na drobné nákupy a od viacerých obchodníkov, čo zvyšuje počet realizovaných platieb. Priemerná výška jednej transakcie je veľmi nízka, najčastejšie okolo 3,50 eura. Druhý najpopulárnejší bol vlani Amazon,“ vysvetľuje Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB.