EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Lacoste - značka, ktorá má šmrnc

Publikované dňa 01.09.2018 od Majk

Samotné logo krokodíla reprezentujúce módnu značku Lacoste naznačuje istý stupeň rebélie. Ňou bol povestný aj jej zakladateľ. Ako prvý totiž vypovedal poslušnosť nepohodlnej tenisovej móde a postavil ju naruby. Len tak mimochodom naštartoval svoj brand štýlom, ktorý by nezvládli lepšie ani dnešní moderní supermarketéri.

Šampión na kurte

S menom Lacoste si súčasníci spájajú oblečenie, tenisky, hodinky, kolekcie vôní, ale pred pár desiatkami rokov boli týmto menom ovenčené nejedny noviny. A nebola to reklama no nové tenisky. René Lacoste bol špičkový tenista. Svojho času svetová jednotka. Tušil, že na vrchole rebríčka sa nedá žiť večne a tak koketoval s myšlienkou rozšíriť svoje príjmy aj o iné zdroje financií, ako je iba naháňanie sa za loptou. Práve tu sa zjavuje prvý raz v histórii logo krokodíla. Niektorí tvrdia, že symbolizuje jeho dravosť, správny odhad, alebo skrátka len enormnú silu, dravosť a chuť viťaziť.

Prevrat vo svete módy

V dvadsiatych rokoch sa hrával tenis v dlhých flanelových nohaviciach, nepohodlných košeliach s dlhým rukávom a dokonca kravatou. Tak extrémne vyzerala snaha dostať tenis na úroveň najsnobskejšieho športu. René Lacoste, ako svetový šampión, si však mohol dovoliť porušovať pravidlá a tak sa jedného dňa v roku 1935 zjavil na kurte v tričku s golierom, s krátkymi rukávmi a prirodzene bolo iba v bielej farbe. Okamžite rozvlnil vody záujmu a jeho kolekcia pod názvom Lacoste Tennis Shirt sa začala šíriť ako lavína. Koniec - koncov bolo to prvý raz, čo tenisti vôbec začali promovať akúkoľvek značku. Tričko sa stalo kultové a preniklo aj do iných odvetví ako golf, či polo.