EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Čas na dochádzanie je čoraz podstatnejším faktorom

Publikované od Majk

„S tým, ako stúpol počet neobsadených pracovných pozícií a opakovane sa umiestňujeme v rámci EÚ na popredných priečkach v súťaži o najnižšiu nezamestnanosť, úplne logicky klesá ochota dochádzať za prácou, prípadne sa dokonca sťahovať. Čas strávený cestou do zamestnania je čoraz podstatnejším faktorom pri zvažovaní pracovných ponúk,“ upozorňuje Jitka Součková, Marketing Manager CZ&SK spoločnosti Grafton.

„Zamestnávatelia by sa pri hľadaní pracovníkov mali zamerať na skupinu tých ľudí, ktorí do práce dochádzajú dlhšie, ako by chceli. S najväčšou pravdepodobnosťou budú náchylnejší k zmene, keď dostanú ponuku na adekvátnu prácu v menšej vzdialenosti od bydliska,“ konštatuje Jitka Součková a na základe zistení dodáva, že ponuka zamestnania s dobou dochádzania do 60 minút bude pre väčšinu ľudí rovnako atraktívna ako ponuka s dochádzaním do 30 minút iba v prípade mzdy vyššej o pätinu.

Dôležitým odkazom pre zamestnávateľov je, že spokojnosť s prácou rastie, keď zamestnanci majú možnosť kratšie cestovať alebo pracovať z domu, prípadne sa prepravovať pešo či na bicykli. Takéto možnosti prispievajú k pohode zamestnancov a zvyšujú ich lojalitu, čo v konečnom dôsledku vedie k znižovaniu nákladov zamestnávateľov.