EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Bude tento rok Black Friday lámať rekordy aj na Slovensku?

Publikované od Majk

V roku 2018 vychádza tzv. Black Friday, teda čierny piatok na 23. november 2018. Od svojej pôvodnej tradície, ktorá vznikla v USA a Kanade sa však postupne odchýlil. Už netrvá len deň, ale často aj celý týždeň, počas ktorého spoločnosti ponúkajú výrazné zľavy. V zahraničí to sú týždne alebo dokonca celý mesiac ako minulý rok predviedol globálny gigant Amazon.com.

Čierny piatok vznikol ako aktivita obchodníkov ešte v šesťdesiatych rokoch a kľúčovým sa stal deň po sviatku Vďakyvzdania (Thanksgiving). Hlavným zámerom Black Friday je naštartovať vianočné nakupovanie a presmerovať zákazníkov do obdobia dostatočne vzdialeného od predvianočného náporu. Nejde tak o bežný výpredaj, kedy si obchodník uvoľňuje sklady pred Vianocami. Aj ceny počas Black Friday môžu byť u jedného obchodníka vyššie ako u konkurencie a je na zákazníkoch, aby si výhodnosť svojho nákupu zvážili. Bežne sú ako zľavnené ponúkané nižšie rady alebo výbehové modely elektroniky.

Podobný účel – presmerovať nákupy mimo predvianočnú špičku – majú aj rôzne dni dopravy zdarma.

„Zákazníci na Slovensku citlivo reagujú na zľavy, akcie a výhodné nákupy. Stabilne medzi takéto aktivity patrí aj doprava zdarma, ktorá má vždy úspech,“ hovorí Alexander Jančo, CEO Zásielkovňa.sk a dodáva: „Reakciou e-commerce na Black Friday, ktorý vymysleli kamenné predajne, je Cyber Monday, ktorý nasleduje hneď v pondelok po Čiernom piatku. V súčasnosti sa obe tieto aktivity viac či menej prelínajú.“