EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Tajné tipy na vynikajúci praženicu a volské oko
Pripraviť si dobú praženicu, alebo volské oko nie je tak jednoduchá záležitosť, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Aj s vajcami to treba vedieť a chlapi by minimálne túto oblasť kuchyne mali mať dokonale pod palcom. Preto sa poďme naučiť, ak ona ne. Krásne tekuté žĺko Často je zložité pri príprave volského oka odhadnúť, ako docieliť kvalitne upravené bielko, ale fajnovo tekuté, ale teplé žĺtko. Mimochodom práve tekutejšie žĺtko sa ľahšie strávi a je to čistá energia pre sval. Poznajú to všetci chlapi, ktorí sú vo fáze budovania svalovej hmoty. Preto máme jednoduchý trik. Problém je v oleji. Pripravte si zmes oleja a vody. Napríklad na dve vajcia budú stačiť dve polievkové lyžice oleja a dve polievkové lyžice vody. Nechajte emulziu rozohriať, vyklepnite vajíčka a uvidíte, že žĺtok zostane krásne tekutý. Luxusná praženica Pripečená, alebo príliš riedka? Spravte si ju krásne nadýchanú a vláčnu, ako z luxusnej parížskej reštaurácie. Vajcia si vyklepnite do šálky, rozmiešajte a pridajte približne pol lyžičky kukuričného škrobu na jednu porciu. Vďaka tomu sa praženica na panvici nebude pripaľovať a bude krásne nadýchaná a vy si aj v ústach užijete tento jedinečný tip majstrov šéfkuchárov. Hrnčeky, lyžičky aj panvice na prípravu skvelej praženice nájdete na: http://darceky.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
Ako sa spávať k žene, keď chcete mať viac sexu!
Rébus, ktorý nie je príliš ťažké rozlúštiť. Nie je dokonca ani potrebné úplne pochopiť ženskú myseľ. Stačí sa spoľahnúť na bežné fyzikálne zákonitosti a na to, že aj žena je len človek. Urobte jej po vôli Počas dňa sa hocikedy spýtajte, čo pre ňu môžete urobiť. Nielenže ju príjemne zahreje záujem, ale na konci dňa v posteli môžete aj vy mať samozrejme svoje želania a ona nebude chcieť byť tá, ktorá nevyhovie. Objímajte ju Ženy sa často sťažujú, že muži sú na ne milí iba vtedy, ak chcú sex. Preto je potrebném aby ste to vyvrátili. V praxi to bude znamenať, že ju objímete, dáte jej pusu a pohladíte po vlasoch iba tak. Hocikedy počas dňa. Ona sa večer privinie k vám a tiež vás bude rada pohládzať. Na tých správnych miestach... Trávte viac času spolu Dajte si večeru, rozhovor, spoločnú sprchu, to je jedno čo, ale musíte s partnerkou stráviť viac času pri bežných činnostiach. Prečo? Žiadna nebude nadšená, ak ste celý deň mysľou aj telom inde, iba keď chcete sex si na ňu spomeniete. Potešte ju Ak sme hovorili o tom, že je dobé spraviť jej po vôli, je fajn ženu aj potešiť. To môžete dosiahnuť veľmi jednoducho. Stačí napríklad drobnosť. Malý kvet, alebo drobný darček a bude atmosféra medzi vami omnoho krajšia. Premýšľate nad darčekom, ktorý by vám zaručil viac sexu? Zájdite na: http://darceky.eiffeloptic.sk/, kde nájdete more inšpirácie.   
Zobraziť článok >
 
Na kúpu väčšiny potravín v súčasnosti pracujeme kratšie
Koľko času musíme odpracovať, aby sme si zarobili na svoje bežné výdavky? Porovnaním priemerných nominálnych miezd a cien vybraných tovarov sme vypočítali, koľko mesiacov, dní, hodín či minút museli Slováci odpracovať na kúpu vybraných tovarov v roku 1989 a koľko v súčasnosti.  Potraviny nás v súčasnosti vychádzajú lacnejšie ako pred revolúciou. Na nákup drvivej väčšiny potravín totiž Slováci musia v súčasnosti odpracovať kratší čas ako v roku 1989 [viac v tabuľke na nasledujúcej strane]. Opäť to však má svoj háčik, ktorý spočíva v tom, že prepočty vychádzajú z priemernej mzdy. Platí teda, že čím nižšiu mzdu zamestnanec dostáva, tým dlhšie musí pracovať na kúpu vybraných tovarov a tým horšie vníma svoju životnú úroveň. Pri niektorých potravinách sú rozdiely minimálne, pri iných výrazné. Tak napríklad na kúpu ryže či cestovín sme v roku 1989 museli odpracovať viac než pol hodinu, dnes nám na to stačí 12 – 13 minút. Najvýraznejšie rozdiely sú pri mäse a údeninách. Na kúpu 1 kg dusenej šunky sme pred revolúciou museli v práci stráviť viac než 5 hodín, dnes to nie je ani hodina. Kvôli kúpe 1 kg kurčaťa sme v roku 1989 museli odpracovať viac než 1,5 hodiny, v súčasnosti len 25 minút. Aj hovädzie či bravčové mäso nás dnes vychádza lacnejšie, rozdiely ale nie sú také výrazné. Nájdu sa ale aj potraviny, ktoré sú dnes drahšie ako v revolučnom roku. Konkrétne ide o mlieko, na kúpu ktorého musíme dnes odpracovať 8 minút, v roku 1989 to bolo len 6 minút. O 2 minúty dlhšie musíme v súčasnosti pracovať aj na kúpu 1 kg zemiakov. A najvýraznejší rozdiel je v prípade čokolády – 100 gramová tabuľka čokolády nás v roku 1989 „stála“ 4 minúty práce, dnes nás „stojí“ 11 minút.
Zobraziť článok >
 
Viete ako si chrániť domov pred nešťastnou náhodou?
Nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch a často zahne aj do našich príbytkov. Preto je popri rekonštrukcii bývania a zariaďovaní myslieť aj na nepríjemné náhody. Preto môže byť napríklad poistenie domácnosti vhodnou alternatívou. Správna cieľová suma Ak do bytu investujete financie, tak by malo byť základom, aby ich poistenie pokrývalo. To znamená, že je zbytočné mať poistku, ktorá kryje škody napríklad do hranice 5000 eur, ak ste preinvestovali a máte v byte majetok v hodnote napríklad 50 000 tisíc. V posledných rokoch vzrástli ceny nehnuteľností a cenu vlastného domova zvyšujú aj súčasné moderné technológie a vnútorné vybavenie rodinných domov či bytov. Poistenie majetku by preto malo byť pre každého majiteľa bytu alebo domu primárnym rozhodnutím. Pozor aj na nové riziká Ako povedal Ing. Jozef ADAMKOV, predseda predstavenstva Wüstenrot poisťovne a Wüstenrot stavebnej sporiteľne, „Nie je možné zaručiť, že byt alebo dom neohrozí nejaký prírodný živel alebo iné nečakané udalosti, s adekvátnym poistením však má klient záruku, že dostane finančnú pomoc na nápravu vzniknutých škôd. Poistné krytie sa pritom vzťahuje napríklad aj na sprejerstvo alebo poistenie kyber-rizika (ohrozenie virtuálnej identity, útok pri elektronických platbách), ktoré si vyžiadala dnešná doba.“ Preto je vhodné pamútať pri poistení aj na tieto rizikové ohrozenia domova. Myslite na budúcnosť Poistenie prináša viacero výhod. Mnohé z nich sa netýkajú le priamo metrov štvorcových bytu. Spomedzi krytí môžeme spomenúť poistenie straty osobných dokladov, straty nájomného v dôsledku poistnej udalosti, náhrobného pomníka proti vandalizmu, poistenie solárnych a fotovoltaických panelov, vonkajších klimatizačných jednotiek a kamerových systémov, poistenie zasklenia balkónov a markíz, ale napríklad aj potravín v mraziarenských a chladiacich boxoch, či poistenie nehnuteľnosti a domácnosti až na 6 mesiacov v prípade straty zamestnania. Bytové doplnky za super ceny nájdete na: https://domacnost.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Black Friday obchodníkom na Slovensku prial, spotrebitelia míňali viac za oblečenie aj elektroniku
Zľavy v obchodoch počas tzv. Black Friday (23.11), ale následne aj soboty a nedele po ňom nalákali do obchodov výrazne viac ľudí ako je bežný priemer. Potvrdzujú to aj štatistiky ČSOB o platbách kartou v kamenných obchodoch a v eshopoch.  „Počty aj objemy platieb kartou sa postupne zvyšovali už od utorka 20. novembra, čo súviselo s tým, že niektorí obchodníci, hlavne internetoví, pripravili zľavy už počas celého týždňa, nie iba na piatok a víkend.  V samotný „Black Friday“ bol počet platieb kartou o pätinu vyšší ako dlhodobý priemer a celková suma, ktorú klienti v tento deň minuli v obchodoch, bola o vyše tretinu vyššia (36%) ako bežný piatkový priemer. Klienti platili kartou nielen častejšie, ale v priemere aj vyššie sumy, a to o 12%,“ vysvetľuje hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Kartou platili klienti v priemere asi 30 eur.  Nákupná horúčka pokračovala aj v sobotu a v nedeľu a počas týchto dní minuli klienti v obchodoch o 33% viac ako bežne počas roka. Tak ako býva zvykom počas roka, aj počas „Black Friday víkendu“, klienti platili kartami najčastejšie v potravinách a na čerpacích staniciach. „No významne stúpol podiel platieb v obchodoch s módou, v sobotu 24. novembra sa dokonca dostala na druhú priečku top prevádzok. Významne viac klienti míňali aj v internetových obchodoch s elektronikou,“ dodáva Jamborová.
Zobraziť článok >
 
Zaujímvosti o čokoláde, ktoré ste ani netušili
Čokoládu obvykle zaradíme k cukrovinkám, lenže nie je to len sladké potešenie na jazyku. Možno ste dodnes ani netušili, čím čokoláda v skutočnosti pre ľudský organizmus je. Čokoláda je len jeden Je mnoho druhov čokolád, ale v princípe existuje len jedna. Závislá na množstva kakaa. Na druhej strane, ak budete chcieť o čokoláde v súvislosti s bielou čokoládou, ide len o prázdne slová. Biela čokoláda nie je v skutočnosti čokoláda, skôr cukor. Nemá ani jednu pozitívnu vlastnosť čokolády o ktorej si povieme ďalej, takže si dobre rozmyslite, či si ju vložíte na jazyk. Čokoláda je ovocie Čokoláda sa vyrába z kakaových bôbov a tie rastú na kakaovníku a teda jej plod môžeme zaradiť presne do tej kategórie ako napríklad ibištek a zaraďuje sa do kategórie ovocie. Takže ak vám niekto povie, že by ste mali jesť viac ovocia, môžete siahnuť aj po čokoláde. Cenná ako zlato Čokoláda bola v minulosti hojne používaná aj ako platidlo. Najmä v začiatkoch, keď sa z Južnej Ameriky ešte nedostávala k nám tak hojne, mnohí dokonca uprednostnili čokoládu pred peniazmi. Zlepšuje srdce Pravidelnou konzumáciou čokolády sa zlepšuje zdravie. Predpoklad, že sa u vás rozvinie srdcovocievne ochorenie sa zníži na tretinu. Ak si doprajete tú pravú, kvalitnú a vysoko percentnú čokoládu.  Chráni zuby Čokoláda rozhodne zuby nekazí, naopak, dokáže chrániť zuby od zárodkov kazu. Relaxuje Už samotnú vôňa čokolády v mozgu spúšťa reakcie, ktoré telo zrelaxujú. Aj jej rozplývanie sa na jazyku vyplavuje látky, vďaka ktorým sa budete cítiť šťastnejší. Takže smelo do nej.  Zlepšite svoje zdravie pomocov výživových doplnkov, ktoré nájdete TU: https://zdravie.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Prestaňte sa zbytočne namáhať. Na baby zaberá toto!
Toľko snaženia a minimálny výsledok? Niekedy balenie na baby nevychádza podľa predstáv. Ani to nikdy nebude úspech, ktorý má stopercentný výsledok. Niektoré konanie však môže výrazne zlepšiť vaše šance. Buďte milý, ale nie dotieravý Ženy ocenia, ak je k nim muž pozorný, alebo galantný, ale rozhodne nestrpia, ak patrí do kategórie tých, ktorí sa snažia byť vtierkou obecnou. Preto je lepšie zaujať galantnosťou a nie za každú cenu sa tlačiť do centra pozornosti. Pri balení viac platí, že tichá voda myje brehy. Úprava Značkové oblečenie zvykne zaujať, ale je až druhoradé. Na prvom mieste ženu upúta vôňa muža. Je to dokázaný fakt. Spýtajte sa akejkoľvek ženy, práve dobrá vôňa muža bez stôp potu a nepríjemného zápachu je absolútnym afrodiziakom. Ak je na tele muža kvalitný parfum, o dôvod viac sa vytešovať. Skúste to inak ako ostatní Jasné. Pozvanie do kina, na drink, na disku, klasické balenie. Skúste to však inak. Je jedno, čo vymyslíte, ale ak budete kreatívni, máte navrch. Pretože žena okamžite zavetrí, že má dočinenia s niekým invenčným a že ani vo vzťahu a živote to nebude nuda. Skrátka už pri prvom kontakte dáte na známosť, že ste iný ako ostatní a tak to ženy baví. Pre lepší sex aj partnerstvo skúste aj erotické hračky, ktoré nájdete v sekcii: https://krasa.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Čo by mal chlap robiť, aby mu žena neušla za iným!
Ženy sa síce považujú za vernejšie pokolenie ako chlapi, ale aj za to, ktoré svoju neveru dokážu omnoho lepšie maskovať. Čo v praxi znamená, že možno ani nie sú vernejšie, len sa im na to ťažšie prichádza. Preto je lepšie spraviť preventívne opatrenia. Starajte sa o ňu Najviac žien, ktoré si našli milenca priznalo, že muži s ktorými žili, ich brali ako samozrejmosť. Nestarali sa o ich túžby potreby, dokonca ani o to, či sa potrebujú porozprávať. Urobte to inak. Buďte pre partnerku, keď vás potrebuje a nezabudnite na spoločnú komunikáciu. Starajte sa o seba Veľmi často uvádzaný dôvod záletov je aj fakt, že muži sa stanú niekým iným do akých sa ženy úvodne zamilovali.. To znamená, že na rande chodili nahodení a navoňaní aj upravení ako modeli a zrazu sú doma vo vyťahaných teplákoch, špinou za nechtami a aj tá postava vyzerá akoby sa už o seba nemuseli starať. Starajte sa o to, aby ste boli pre partnerku jednoducho stále atraktívny. Tvorte si spoločné zážitky Ak žijete prakticky každý sám pre seba, je jasné, že skôr či neskôr bude niekoho potrebovať. Najlepšie lepidlo vzťahu aj vernosti sú spoločné zážitky, výlety, alebo turistika, či hoby. Zoberte mapu a vyrazte len tak rovno za nosom. Uvidíte, že čím viac spoločných zážitkov, tým menej možností, že vás opustí. Mapy a knihy o Slovensku nájdete na: http://knihy.eiffeloptic.sk/    
Zobraziť článok >
 
Tri veci, ktoré každej babe spravia náladu
Dumáte nad tým, čo by ste mohli vyčariť polovičke dobrú náladu? Prinášame zásadné tri mužské postupy, vďaka ktorým budete hviezdou jej života. Čítajte ďalej. Šálka iba pre ňu Niektoré veci sú pre chlapa nepochopiteľné a často až na hranici normálnosti. Faktom však je, že ženy sú vysadené na šálky. Ak donesiete domov jednu veľkú a farebnú šálku špeciálne pre ňu. Dá si ju zaručene ako dekoračný predmet. Vždy je priestor, aby ste do nej uvarili lahodný čaj. Stačí skutočne tak málo. S príchodom chladných večerov je horúci nápoj na nezaplatenie. Ak ho budete dokonca liať z kanvičky, získate bonusové body. Správna vôňa Ženy sú na pachy omnoho vnímavejšie ako muži a  ocenia, ak naozaj „zacítia“, že ste sa snažili. Skvelým doplnkom na večernú romantickú pohodu je vonná tyčinka, alebo aromalapma. Tá v sebe kombinuje oheň, vôňu, estetiku a zároveň povestný plameň sviečky. Dekorácia za pár korún vám spraví službu počas nejednej noci pri nejednej žene. Objatie Tentoraz prichádza na rad váš vklad. Nie je umenie sa na partnerku vrhnúť ako hladný sup. Dajte jej čas, aby sa rozohriala. Ženy to potrebujú. Poskytnite je priestor, aby si vychutnala všetko, čo ste pre ňu pripravili a ona potom za odmenu začne plniť želania vám.  Vône pre zvýraznenie príťažlivosti na ulici nájdete na: http://parfumy.eiffeloptic.sk/ 
Zobraziť článok >
 
PRODUKT DŇA: Vysokokvalitná zmes chmeľu, ktorá vás postaví na nohy
O skvelých účinkoch chmeľu na ľudský organizmus ste už určite počuli, prečo teda nevyskúšať túto vysokokvalitnú chmeľovú zmes? 200 ml balenie chmeľovej zmesi od obľúbenej českej značky „Dědek Kořenář“ obsahuje hneď niekoľko liečivých a zdraviu prospešných látok. Patria medzi ne: Chmeľ otáčavý (Humulus lupulus, extrakt) Breza previsnutá (Betula pendula, extrakt) Lopúch väčší (Arctium lappa, extrakt) Harmanček pravý (Matricaria chamomilla, extrakt) Šalvia lekárska (Salvia officinalis, extrakt) Levanduľa lekárska (Lavandula angustifolia, extrakt) Nechtík lekársky (Calendula officinalis, extrakt) Lipa malolistá (Tilia cordata, extrakt) Praslička roľná (Equisetum arvense, extrakt) Práve toto jedinečné zloženie môže za priaznivé účinky zmesi na celý organizmus. Ak budete chmeľovú zmes užívať pravidelne a podľa odporúčaného denného dávkovania, t.j. ½ - 1 čajovú lyžičku zmesi rozmiešanú v 100 - 250 ml vody, a to 1-3x denne pred jedlom, už onedlho budete môcť spozorovať účinky ako napríklad: - regulovaná hladina cholesterolu v krvi - zlepšenie trávenia - lepší spánok - lepšia funkcia horných a dolných dýchacích ciest - zlepšenie stavu pokožky - lepšie fungovanie imunitného systému - celkový lepší stav dýchacieho systému - zlepšenie stavu nechtov a vlasov - pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém Pokiaľ vás náš dnešný tip zaujal, môžete si ho zakúpiť v našom e-shope zdravie.eiffeloptic.sk, konkrétne na tomto odkaze.
Zobraziť článok >
 
Mladí môžu na inovatívny projekt získať až 30 000 eur
AXA Nadačný fond rozdelí študentom stredných a vysokých škôl vo veku od 15 do 26 rokov až 30 000 eur.  Cieľom je pomôcť mladým ľuďom rozvíjať svoj talent a získať finančné prostriedky na realizáciu  inovatívnych projektov z oblasti vedy a výskumu, vzdelávania, prírodných, či humanitných vied. Finančnú čiastku môžu žiadatelia  čerpať na technické a komunikačné zabezpečenie realizácie projektu, alebo na účasť na vedeckých konferenciách a seminároch. V tomto ročníku grantového programu AXA Inovátor 2018 s podnázvom - Chceš rozvíjať svoj talent vo vede a výskume? „Veríme v novátorské myšlienky, pretože inovácie sú súčasťou našej DNA. Rovnako veríme, že je to oblasť, ktorá si zaslúži podporu. Predovšetkým mladí ľudia, ktorí kladú provokatívne otázky a prinášajú inovatívne riešenia v rôznych spoločenských oblastiach. Termín na podanie žiadostí sme predĺžili pre tých, ktorí ešte s prihlásením projektu do výzvy AXA Nadačného fondu váhajú,“ hovorí Jiří Cívka, Chief Corporate Responsibility Officer skupiny AXA pre ČR a SR. V minulom ročníku podporil AXA Nadačný fond projekty devätnástich študentov čiastkou vyše 17 tisíc eur. Medzi ocenenými boli napríklad Nela Gloríková fascinovaná výskumom sociálneho správania pavúkov z rodu Oxyopes, Ľuboš Teyerl z tímu, ktorí pracuje na konštrukcii elektromobilu, alebo Matej Zámečník, skúmajúci vývoj diverzity avifauny, druhového zastúpenia a populačnej charakteristiky druhov vtákov v lokalitách TANAPu, ktoré postihla veterná kalamita. Svoje projekty môžu mladí inovátori prihlásiť na stránke darca.sk  po novom až do 31. januára 2018. AXA Nadačný fond spravuje pre skupinu AXA Nadácia Pontis. Ak sa chcete dočítať viac o úspechu, zájdite na: https://knihy.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
S optimalizáciou radšej opatrne
Prehnaná optimalizácia daní sa nemusí vyplatiť  hneď z niekoľkých dôvodov. „Ak má živnostník viac rokov po sebe daňovú stratu alebo ak dlží na sociálnych odvodoch či daniach čo i len euro, je diskvalifikovaný zo všetkých podporných programov pre malé podniky a ukracuje sa o zdroje z eurofondov. Má napríklad zamedzený prístup k mikropôžičkám, účasti na informačných seminároch alebo k čerpaniu bezplatných poradenských služieb, ktoré poskytuje Slovak Business Agency,“ vysvetľuje Ján Pálenčár, viceprezident SŽZ. Nižšie dane = nižšia bonita Živnostníci a malí podnikatelia sa na základe optimalizácie daní dostanú ťažšie aj k úveru na bývanie. Výšku ich čistých príjmov zisťuje banka z daňového priznania. Napríklad, živnostníkovi s hrubým príjmom 1 500 eur mesačne, ktorý si odráta 60-percentné paušálne výdavky, vyjde oficiálny čistý mesačný príjem na úrovni necelých 400 eur. Aj v súvislosti so sprísnením podmienok na poskytovanie pôžičiek mu banka nebude môcť poskytnúť vyšší ako približne 38-tisícový úver. Týka sa to všetkých pôžičiek dokopy. „Bonita klienta predstavuje najdôležitejší parameter, ktorý rozhoduje o tom, či  klient úver dostane,“ vysvetľuje člen predstavenstva Poštovej banky Peter Hajko. Z týchto dôvodov by mal živnostník zvážiť, či sa mu oplatí za každú cenu optimalizovať dane, respektíve do akej miery. Ak si potrebuje požičať na bývanie alebo na zabezpečenie iných potrieb, mal by porozmýšľať, či sa mu neoplatí vykázať len reálne výdavky, respektíve nezaradiť do nich za každú cenu všetky náklady. Pre banku sa tak stane bonitnejším a splní aj prísne podmienky centrálnej banky. A zároveň zvyšuje svoju finančnú istotu v starobe, ale aj v prípade nešťastia pre svojich blízkych.  
Zobraziť článok >
 
Chcete pracovať? Firmy stále nemajú dostatok ľudí
Ľudia na východe Slovenska s sťažujú na nedostatok pracovných pozícií. Pritom práve na východe hlásia firmy nedostatok ľudí. Nedostatok kvalitnej pracovnej sily sa radí medzi najväčšie obavy podnikateľov na Slovensku, hneď po vývoji legislatívy. Z pohľadu regiónov ho najcitlivejšie vnímajú podniky v Žilinskom, Prešovskom a Košickom kraji. Rozvoju bráni nedostatok ľudí „Nedostatok kvalitnej pracovnej sily sa v niektorých odvetviach podpisuje aj na prijímaní zákaziek. V prieskume ČSOB až 41% podnikateľov uviedlo, že z dôvodu nedostatku pracovníkov museli odmietnuť niektorú zo zákaziek, vo väčšine prípadov v objeme do 10 %,“ vysvetlila Dáša Polláková, manažérka Oddelenia riadenia segmentu pre malé a stredné podniky ČSOB.  Ako dodala, potvrdzujú to aj skúsenosti banky pri kontakte s klientmi z tohto segmentu, ktorí neraz dlhodobo nevedia obsadiť pracovné miesta. Nedostatok pracovnej sily tak bráni rozvoju podnikania a tým samozrejme aj vytváraniu ďalšieho ekonomického rastu regiónu. Ide o akýci začarovaný kruh, ktorý sa nedarí rozseknúť.  Strední podnikatelia sú najohrozenejší Vplyv nedostatku pracovníkov na prijímanie zákaziek potvrdili v najväčšej miere zástupcovia stredných firiem (47,3%) s ročným obratom 50.000-200.000 eur. Z pohľadu regiónov je tento trend najvýraznejší v Nitrianskom kraji, kde sa s odmietnutím zákazky strelo 62% firiem. Takmer polovica firiem má takéto skúsenosti v Žilinskom (49%) a Košickom kraji (48%). Nezamestnaných je dosť Na druhej strane váh je stále dosť vysoká miera nezamestnanosti. Úrady práce evidovali na konci marca 2018 spolu 77.470 voľných pracovných miest.  „Napätá situácia na trhu práce sa v blízkej budúcnosti zrejme výraznejšie nezmení. Solídny ekonomický rast totiž podporuje tvorbu pracovných miest, kým zmena kvalifikácie či zručností si vyžaduje určitý čas. Rovnako zaškolenie absolventov, i keď ich príchod na trh práce môže byť pre firmy určitou náplasťou na súčasné problémy,“ predpokladá Marek Gábriš. Ak chcete zamestnanie, je vhodná situácia. Stimulom, ako získať dobré miesto môžu byť aj rady v knižnej podobe, ktoré nájdete na: https://knihy.eiffeloptic.sk/     
Zobraziť článok >
 
Domácnostiam v únii rastú za posledné roky najviac výdavky na bývanie
Európania míňajú zo svojho rodinného rozpočtu mesačne najviac na bývanie. Teda na elektrinu, vodu či plyn. Predstavuje to 24,2 % z ich celkových výdavkov. Druhou najnákladnejšou položkou európskych domácnosti je doprava (13 %), nasleduje položka potraviny a nealkoholické nápoje (12,2 %), výdavky na reštaurácie a hotely (8,8 %) a rekreáciu a kultúru (8,5 %). Aj Slováci mesačne najviac míňajú na bývanie. V rámci spotrebného koša tvoria výdavky na bývanie, vodu, elektrinu či plyn takmer štvrtinu. Od roku 2007 u nás výrazne tieto výdavky rástli. Kým pred viac ako 10 rokmi tvorili výdavky na bývanie 14,3 %, vlani do bola vyše štvrtina. Rástli ceny elektriny, plynu ale aj celkového nájmu. Práve náklady na bývanie zaznamenali najvyšší nárast za posledné roky. Od roku 2007 do roku 2017 vzrástli o 1,5 % z 22,7 % na 24,2 %. Najviac na bývanie a na náklady s tým spojené míňajú domácnosti vo Fínsku (28,8 %), Dánsku (28,7 %) a Veľkej Británii (26,7 %). Najmenej na Malte (10,1 %), Lotyšsku (14,8 %) a Cypre (15,4 %). Najviac za desať rokov narástli výdavky na bývanie vo Fínsku (+4,8 %), Portugalsku (+ 3,8 %), Holandsku + 3,7 %), Írsku (+3,5 %), Bulharsku (+3,4 %) a Španielsku (+ 3 %). Na druhej strane výdavky na bývanie klesali na Slovensku, a to v priebehu 10 rokov o 2,6 %, nasleduje Estónsko (- 1%), Poľsko (- 0,8 %), Nemecko a Malta (obe -0,7 %), Maďarsko (- 0,5 %) a Švédsko (-0,1 %). Napriek klesajúcej tendencii na Slovensku cítia bežní Slováci od tohto roka opätovné zvyšovanie cien elektriny, tepla či plynu.
Zobraziť článok >
 
Ľúbi vás? Toto robí žena, ak je zamilovaná!
Slová nestačia. Každý chlap si niekedy rád overí v praxi, či ho jeho vyvolená naozaj miluje. Takže okrem toto, že to tvrdí zamilovaná žena robí niekoľko vecí. Dáva vám darčeky Jasné. Nie je to o peniazoch a nie je to ani o veľkej hodnote. Ale keď niekam ide, prinesie maličkosť. Alebo vám venuje darček aj iba tak, keď nemáte sviatok, jednoducho preto, že vás chce potešiť. Nie je to dôležité, čo to je, ale je rada, že vám rozžiari oči. Vyjde vám v ústrety Láska predsa nie je o neustálom presadzovaní sú záujmov. Žena, ktorá partnera miluje mu rada splní jeho želania. V kuchyni, v živote aj v posteli. Vlastne tak, ako aj chcete vyjsť v ústrety dáme, ktorá má vaše srdce, na všetkých frontoch. Je na vás hrdá Toto však neprezentuje len doma v obývačke, ale aj na verejnosti. Otvorene hovorí o vašich pozitívnych stránkach, rada vám zdvihne ego aj pred kamarátkami, aby jej tak trochu závideli. Naopak, žena, ktorá by mohla mať zajačie úmysly, alebo je s vami napríklad zo zištných dôvodov omnoho radšej rozoberá vaše chyby. Je kontaktná To v preklade znamená, že sa neodtiahne, ak jej chcete dať pusu, dokonca rada kontakt vyhľadáva. Aj ten intímny. Milovanie pre ňu nie je povinnosť a bozk na rozlúčku je niečo, bez čoho neodíde. Ak si všímate takéto charakterové znaky, je jasné, že vás ľúbi aj bez toho aby to hovorila desaťkrát denne. Darčeky pre vašu lásku nájdete na: http://darceky.eiffeloptic.sk/   
Zobraziť článok >