Tyto webové stránky přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty a také analyzujeme vaše chování na webu, abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové. Toho docilujeme užíváním souborů cookies a dalších síťových identifikátorů, které mohou obsahovat osobní údaje. My a partneři máme k těmto údajům na vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte svůj souhlas s užitím souborů cookies a s užitím a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech našich partnerů. Nastavení cookies, personalizace a reklamy si můžete změnit kliknutím na tlačítko „Upravit“. Více informací o zpracování údajů a našich partnerech naleznete na této stránce.
EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
4 hlavné dôvody, prečo v práci priberáte
Sedavé zamestnanie je hrozbou hneď z viacerých dôvodov. Jedným z nich je určite aj zvýšené riziko priberania. Aké sú však dôvody toho, že v práci priberáme? Obedujete v spoločnosti Mnoho dietológov radí, aby človek v práci obedoval buď osamote alebo v malej skupinke ľudí. Vysvetlenie je veľmi jednoduché. Čím viac ľudí okolo seba máte, tým je vaša pozornosť viac rozptýlená a tým neskôr si uvedomíte, že ste už naozaj plný. Mozog totiž spracuje tento podnet až vtedy, keď je už neskoro. To je dôvodom, prečo zjete viac.  Osvetlenie a teplota Aj na osvetlení a teplote vo vašej kancelárii veľmi záleží. Ak je svetlo tlmené a teplota je nižšia, váš apetít bude vyšší. Naopak, ak je v miestnosti dostatok denného svetla, je jasná a je v nej príjemne, váš apetít bude nižší. Nadčasy Pracujete nadčasy? V tom prípade sa niekedy k jedlu dostanete určite až neskoro večer. V tomto čase náš žalúdok však už nepracuje tak, ako cez deň a prijatú potravu nie je schopný stráviť - tak si ju organizmus len uloží vo forme tukov.  Stres Máte stresujúcu prácu? Tá totiž neprospieva nielen vášmu celkovému zdraviu, ale ani vašej váhe. Stres je jej nepriateľom a jeho nadbytok spôsobuje značný nárast váhy - a to aj keď by ste jedli akokoľvek málo. Organizmus si totiž v strese myslí, že sa blíži nejaká nebezpečná situácia, preto si "poctivo" ukladá všetky tukové zásoby.  Všetko pre vaše zdravie nájdete v našom eshope zdravie.eiffeloptic.sk. 
Zobraziť článok >
 
Prichádza daňová povinnosť. Zaplatiť netreba do konca marca
31. marec je už tradične spojený s daňovým priznaním. Tento rok však posledný marcový deň vychádza na víkend. A to znamená, že termín zaplatenia dane sa posúva. Dane sa platia na poslednú chvíľu Vlastne na poslednú chvíľu robíme mnoho vecí a tak aj platenie daní nepatrí k tomu, čo riešime skôr. Bez ohľadu na to, či ide o zamestnancov, živnostníkov alebo firmy, väčšina z nich platí dane na poslednú chvíľu. No už nie v tak výraznej miere ako v minulosti. Z údajov ČSOB o platbách vyplýva, že takmer dve tretiny (64%) fyzických osôb zaplatili vlani vyrubenú daň z podnikania alebo prenájmu počas posledných piatich marcových dní. Pre porovnanie, v roku 2016 si podanie priznania nechali na posledné dni až tri štvrtiny  (72%) daňovníkov.   „Z našich údajov o platbách vyplýva, že vlani platili daňovníci dane v o niečo väčšom predstihu, a to nielen v prípade spomínaných fyzických osôb, ale aj právnických osôb. Počas posledných piatich marcových dní tak urobilo 71% subjektov, zatiaľ čo rok predtým to bolo až 80% z nich. Na úplne posledný deň, 31. marec, si túto povinnosť nechalo 22% subjektov, oproti 28% v roku 2016,“ vysvetľuje hovorkyňa ĆSOB Anna Jamborová. Tento rok je výnimočný Pri platení nie je dôležité kedy peniaze posielate, ale kedy sú pripísané na účet finančnej správy. Aby boli dane zaplatené včas, rozhoduje dátum, kedy sú peniaze z účtu odpísané. „Daňovníci môžu zadať platbu v posledný možný deň, a to 3. apríla 2018 priamo v pobočke do 15:00 hod.  Prostriedky z účtu im budú v ten istý deň aj odpísané, a deň na to pripísané na účet Finančnej správy SR,“ približuje Jamborová. Ak hľadáte príručky k daniam a odvodom, všetko podstatné nájdete na: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Sovieti vyskúšali bombu, ktorá presahovala Hirošimu!
Jedna z najstrašnejších jadrových zbraní nevybuchla v Hirošime. Vo svojom arzenáli ju mali Sovieti. Jej účinok bol tak ničivý, že sa ju sami báli použiť. Nakoniec sa odhodlali v roku 1961 na pokus, ktorý takmer napísal bodku za érou našej planéty. O tomto mnoho ľudí dones netuší. Studená vojna nebola len maličkosťou Po skončení Druhej svetovej vojny sa medzi východom a západom rozhostilo nepríjemné ticho. A až také tiché nebolo. Ukazovanie sily vyústili do prezentácie arzenálu, čo znamenalo, že v roku 1958 testovali až 36 jadrových bômb. O tri roky však vyskúšali nálož, ktorá dodnes nemala na svete obnovu. Najničivejšia bomba všetkých čias Presne 30. októbra 1961 počas zasadania XXII. zjazdu KSSZ naštartoval ruský  Tu-95 z polostrova Kola a niesol najničivejšiu bombu všetkých čias. Išlo o špeciálnu úpravu štvormetrového lietadla vybaveného prídavnými motormi. Na jeho trupe sa nachádzala najničivejšia bomba všetkých čias. Kuzkina mať Takéto meno niesla bomba, ktorá bola 3800 krát silnejšia ako atómová bomba v Hirošime. Išlo o vodíkovú bombu, ktorá bola odpálená nad arktickým súostrovím a bola desaťkrát silnejšia ako všetka munícia použitá počas Druhej svetovej vojny. Bola zhodená z výšky viac ako 10 kilometrov a explodovala v nadmorskej výške 4000 metrov. Bola tak silná, že predstavovala jedno percento výkonu slnka. Výbuch bolo vidieť do vzdialenosti 1000 kilometrov a letová dráha bombardéra sa vplyvom tlakovej vlny odchýlila o kilometer. Samotná tlaková vlna dokázala obísť planétu trikrát a sila bomby bola 58 megaton. Bolo to prvý a posledný raz, počas ktorého bola bomba použitá. Jej váha samotná totiž bola takmer 30 ton a áno. Bola to kandidátka, ktorá by pri dokázala vyhladiť život na našej planéte. Dodnes ju nikto preto v reálnom boji nepoužil. O vojne, lietadlách, zbraniach aj histórii sa viac dočítate na: http://knihy.eiffeloptic.sk/  
Zobraziť článok >
 
Rady a TIPY pred kúpou ojazdeného auta
Idete kupovať auto a nie je nové? Je vhodné si dať pozor na tieto veci: Zoberte si na obhliadku pri kúpe odborníka, napríklad niekoho zo servisu, ktorý presne vie, čo si treba všímať a poradí vám. Urobte vizuálnu obhliadku kupovaného vozidla: o   všímajte si interiér vozidla, opotrebenie sedadla vodiča, prípadné zmeny okolo čalúnení dverí, stav hlavice riadiacej páky, opotrebovanie pedálov, o   všímajte si exteriér, opotrebenie svetiel, čelného skla, stav brzdových kotúčov, lak prednej kapoty a blatníkov, celkový vzhľad karosérie aj čistotu motorového priestoru, o   neoriginalita niektorých dielov je viditeľná aj voľným okom, všímajte si odlišnosti –  nepriliehajú riadne ku karosérii, medzi dielmi sú rozdielne škáry, a podobne, o   ak boli niektoré lakované diely opravované či vymenené, to, že nejde o pôvodný diel zistí kontrola na mieste, resp. meranie vrstvenia laku špeciálnym hrúbkomerom. Požiadajte o možnosť vizuálnej kontrolu podvozku, kontroly geometrie a autodiagnostiky vozidla. Informujte sa o histórii vozidla, t.j. o bezškodovom priebehu vozidla a či bolo dovezené zo zahraničia alebo kupované na Slovensku - vozidlo kúpené na Slovensku má jasnejšiu a preveriteľnejšiu históriu; o   informujte sa u predávajúceho, či vozidlo malo poistnú udalosť, či bolo na ňu priznané poistné plnenie, a či bola vykonaná aj oprava – trvajte na zakomponovaní týchto skutočností do kúpnej zmluvy, aby ste od nej v prípade následných zistení iných, nepravdivých informácií mohli jednoduchšie odstúpiť. Ak chcete šoférovať bezpečnejšie používajte správne diopzrie. Kvalitné šošovky nájdete TU: https://optika.eiffeloptic.sk/  
Zobraziť článok >
 
Ako ušetriť na lacných letenkách ešte viac?
Nie je nič nezvyčajné, ak sú svetové metropoly, európske hlavné mestá, či ázijské perly dostupné za pár eur. Jediným problémom často býva, že výhodné lety nepremávajú z Bratislavy. Pri pohľade na Budapešť, Viedeň, či Krakov mnohým pohasne radosť z výhodného cestovania. No nemusí. Do týchto miest sa tiež dostanete lacno a výhodne. K dobrej letenke si pribaľte aj lístok Politika leteckých spoločností je rôzna a ak nájdete výhodné promo a dobrú akciu, môžete sa aj za 30 eur dostať do Nórska, alebo za päťdesiatku napríklad do Kodane. Aj transatlantické lety vedia zlákať, no obvyklé štartovacie destinácie sú Viedeň, Budapešť a Krakov. Cestovať na letisko autom a platiť parkovné razom predraží letenku. No vďaka hromadnej doprave sa cestovné nemusí ani o veľa predražiť. Výhodnejšie letiská Kto si pozrie ceny leteniek z okolitých hlavných miest a porovná Bratislavu, obvykle nájde podstatný rozdiel. Bratislava je drahá a preto sa niekedy oplatí vycestovať na odlet k susedom. Doprava do Budapešti V princípe na letisko z Bratislavy nechodia priame spoje, no priamo do centra mesta to bude z Bratislavy stáť autobusom priemerne 15 – 25 eur a to hovoríme o lístku spiatočnom. Z autobusovej stanice potom stačí nastúpiť na linku metra M3 a odtiaľ už smeruje autobus priamo k terminálom Atraktívna Viedeň Výhodou je, že slovenskí dopravcovia premávajú z Bratislavy až priamo na letisko vo Viedni za akciové ceny 1 euro, ak máte cenu neakciovú, tak vás to vyjde na približne 8 eur a to aj s bezplatným parkovaním na Mlynských nivách. Takže toto je atraktívna služba aj pre cestujúcich z väčších vzdialeností. Necháte auto pekne na parkovisku a vy si idete užívať za výhodné ceny. Krakov o niečo ďalej Čo sa týka ceny, nie je to príliš zlé. Z Bratislavy sa dá do Krakova dostať napríklad priemerne za cenu 14 eur. Poľský dopravca ponúka prepravu za 10 eur a ak sú akcie, lístok sa dá zakúpiť aj za 5 eur. Jediným problémom je dĺžka cestovania vyše šiestich hodín. Na druhej strane ušetríte značný balík peňazí. Ak hľadáte kvalitného sprievodu po metropolách, všetkých nájdete na http://knihy.eiffeloptic.sk.  
Zobraziť článok >
 
Ako sa spávať k žene, keď chcete mať viac sexu!
Rébus, ktorý nie je príliš ťažké rozlúštiť. Nie je dokonca ani potrebné úplne pochopiť ženskú myseľ. Stačí sa spoľahnúť na bežné fyzikálne zákonitosti a na to, že aj žena je len človek. Urobte jej po vôli Počas dňa sa hocikedy spýtajte, čo pre ňu môžete urobiť. Nielenže ju príjemne zahreje záujem, ale na konci dňa v posteli môžete aj vy mať samozrejme svoje želania a ona nebude chcieť byť tá, ktorá nevyhovie. Objímajte ju Ženy sa často sťažujú, že muži sú na ne milí iba vtedy, ak chcú sex. Preto je potrebném aby ste to vyvrátili. V praxi to bude znamenať, že ju objímete, dáte jej pusu a pohladíte po vlasoch iba tak. Hocikedy počas dňa. Ona sa večer privinie k vám a tiež vás bude rada pohládzať. Na tých správnych miestach... Trávte viac času spolu Dajte si večeru, rozhovor, spoločnú sprchu, to je jedno čo, ale musíte s partnerkou stráviť viac času pri bežných činnostiach. Prečo? Žiadna nebude nadšená, ak ste celý deň mysľou aj telom inde, iba keď chcete sex si na ňu spomeniete. Potešte ju Ak sme hovorili o tom, že je dobé spraviť jej po vôli, je fajn ženu aj potešiť. To môžete dosiahnuť veľmi jednoducho. Stačí napríklad drobnosť. Malý kvet, alebo drobný darček a bude atmosféra medzi vami omnoho krajšia. Premýšľate nad darčekom, ktorý by vám zaručil viac sexu? Zájdite na: http://darceky.eiffeloptic.sk/, kde nájdete more inšpirácie.   
Zobraziť článok >
 
Kedy vzniká trombóza?
Ak by sme mali zhrnúť možnosť vzniku trombózy laicky, musí byť prítomný aspoň jeden z troch predisponujúcich základných faktorov.  rombóza môže vzniknúť v situácii, kedy sa všetko zdá byť v poriadku, všetko funguje normálne, ale krv má sama o sebe väčšiu tendenciu sa zrážať. Existujú ochorenia, ktoré sú buď vrodené alebo získané a vedú k tomu, že sa krv viac zráža. Ľudia z touto poruchou zrážania krvi by sa teda mali mať viac na pozore. Druhý faktor zmenená zmáčavosť vnútornej žilovej výstelky – vnútorného povrchu žily. Za normálnych okolností je žilná stena nezmáčavá. Krv v nej prúdi a nemala by sa prilepiť na stenu žily. Sú však ochorenia, ktoré vlastnosť žilovej steny menia. Patria sem zápaly. Tie môžu byť napríklad pod kožou, prestúpiť odtiaľ na stenu žily a poškodiť ju. Krv sa na ňu prilepí a začne sa zmáčať. Keď máte akýkoľvek zápal (napríklad angínu alebo zápal močových ciest), telo reaguje. Súčasťou odpovede tela na zápal je syntéza určitých typov bielkovín, ktoré sa v krvi zvyšujú. Jednou zo základných bielkovín, ktorá sa tvorí pri zápale, je fibrinogén. "Fibrinogén je kľúčová bielkovina na tvorbu krvnej zrazeniny. Napríklad pri angíne máte vyššiu hladinu tejto bielkoviny, väčšinou vás trápi vysoká horúčka, ste spotení a dehydratovaní. K tomu ešte ležíte a nakoľko sa nehýbete, neprúdi vám krv v žile tak,  ako by mala. A to už je dosť prítomných faktorov, a ak ešte navyše beriete antikoncepciu, môže sa dostaviť trombóza alebo pľúcna embólia," hovorí MUDr. Petr Vařejka z Národného ústavu srdcových a cienych chorôb v Bratislave. Tretím faktorom je rýchlosť prúdenia krvi. Krv v žile prúdi pomaly a sú niektoré stavy, ktoré spôsobia, že sa zabrzdí. Preto sú nádorové ochorenia častou príčinou vzniku žilnej trombózy. Nádor totiž svojou veľkosťou a rastom, môže tlačiť na žilu napríklad v panve. V utlačenej žile vzniká prekážka spôsobená vonkajším procesom a prúdenie krvi sa zabrzdí. Pre lepšiu predstavivosť, i keď ste mali napríklad nohu v sádre, zrejme ste dostali medikamentóznu liečbu na riedenie krvi. To vykompenzovalo spomalenosť toku krvi, ktorú spôsobila nehybnosť končatiny. Vlastnosti krvi, vlastnosti krvnej steny a rýchlosť prúdenia krvi, sú tri najdôležitejšie faktory pre vznik žilnej trombózy. Z týchto troch mechanizmov musí byť jeden prítomný na to, aby vznikla žilná trombóza. Preto pri pri dlhšej ceste autom alebo lietadlom a nie len počas dovolenkového obdobia, by ste mali preventívne občas natiahnuť striedavo pätu a špičku, prejsť sa v uličke lietadla, alebo dať si krátku zastávku na ceste autom na krátku chôdzu. A dávajte si pozor aj na dehydratáciu. V dehydratovanom organizme má krv väčšiu tendenciu sa zrážať.  Vyhnite sa problémom s nohami aj vďaka zdravému životnému štúlu. prípravky npre zdravie nájdeteTU: https://zdravie.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Video: Úžasné triky, ako nakrájať jablko
Jablko je ovocím jesene číslo jedna. Spraviť s ním pár šikovných trikov je zábava, hra a pri dobrom zvládnutí vynikajúci spôsob, ako sa predviesť a zaujať okolie. Stačí vám iba kvalitný nôž a ide sa na to. Nakrájané štyrmi rezmi Nič viac, iba štyri presné rezy a jablko rozdelíte na  pekných 8 častí v strede ohryzok, ktorý už netreba ohlodávať ako zajac. Elegantné, rýchle a šikovné. Stačí položiť jablko na stranu, kde vyrastá stopka, a potom ho rozrezať štýlom piškvorkovej mriežky. V strede ostanú jadierka a vy hodujete. Mimochodom, ak jablko nedokrojíte, môžete si ho nechať narezané a vydrží dlho krásne svieže. Potom už len oddelíte mesiačiky a zajete si. Dokonalá dekorácia Ak máte tretinu jablka, nakrájajte niekoľko zárezov z jednej strany a oproti ním pár z druhej. Dostanete krásne a jednoducho dekorované jablko, ktoré očarí na stole pri servírovaní. Ukážte, že ste chlap, umelec a kreatívne viete podávať napríklad aj chlieb so syrom a delikátnym kúskom jablka. Pozor, najkrajšie vynikne na efektnom tanieri. Labuť z jablka Ak ste zvládli prácu s nožom na úrovni kreatívny začiatočník, prejdite na ďalší fascinujúci spôsob, ako spracovať obyčajne jablko do dokonalého umeleckého diela. Takého, ako ste videli kdesi na dovolenke. Už stačí mať iba vhodný nôž a pozrieť si praktické video ako pár ťahmi máte geniálnu ozdobu.
Zobraziť článok >
 
Nová slovenská jaskyňa poriadne preverí vaše sily!
Žiadne svetlo, nečakajte pohodlné chodníčky a rozhodne nejde o žiadnu vychádzku pre „paničky“. Brestovská jaskyňa bola pre verejnosť otvorená len toto leto a poriadne preverí fyzické sily návštevníkov. Na úzkych chodbách hlboko pod zemou priam cítiť adrenalín, hľadačov pokladov, ktorí ju objavili ako prví. Lákadlo pre odvážnych Brestovská jaskyňa je situovaná len kúsok od obce Zuberec v časti Západných Tatier a už od nepamäti lákala hľadačov pokladov a dobrodruhov. Prvá zmienka o nej sa datuje na rok 1866 a na jej vytvorení sa podpísal Studený potok, ktorý svojou eróznou činnosťou zanechal unikátne prírodné dedičstvo. Po desiatkach rokov sa otvorila pre verejnosť v druhej polovici leta a ukazuje skutočne panenskú prírody v praxi. Čelovka, helma a poriadna zima V jaskyni vás nečaká extrémne veľká kvapľová výzdoba, alebo unikátne kresby. Podmanivá je dokonalou atmosférou, ktorá umožňuje zažiť skutočnú príchuť dobrodružstva. Ako jedna z mála jaskýň nie je komercializovaná. Pri vstupe dostanete svetlo, helmu a ponoríte sa do tmy. Celkovo sa úžinami, stúpaniami, podlezmi a mostíkmi budete predierať viac ako 200 metrov a následne vás čaká návrat rovnakou cestou. Nie je nič výnimočné, ak na niektorých úsekov siaha voda skoro po členky a cez niekoľko štrbín sa musíte takmer plaziť. Za päťdesiat minút prehliadky získate zážitky na celý život. Už pri vstupe si overia, čo máte obuté. Žiadne šľapky, alebo ľahké tenisky nepochodia. Pretože tu, pod zemou a skalami, je potrebné byť nielen dostatočne drsný a dobrodružne naladený, ale aj správne obutý. Aby toho nebolo málo, teplota sa aj počas horúcich dní pohybuje okolo piatich stupňov Celzia. Tajomná a neprebádaná Návštevník sa dostane do bodu, odkiaľ už cesta suchou nohou nevedie. Jaskyňa je vetvená mnohými smermi a ako vyzerá, nevadia ani samotní jaskyniari. Prebieha tu neustále prieskum, ktorý je náročný na čas aj sily. Bádanie prebieha pod vodou. Pomocou speleologických potápačov a kúsok po kúsku sa odhaľujú tajomstvá tejto oravskej prírodnej princeznej. Státisíce rokov do histórie Brestovská jaskyňa nepatrí k najkrajším, ale rozhodne k najdobrodružnejším slovenským jaskyniam. A to aj preto, že zo stien sála história niekoľkých miliónov rokov a výnimkou nie sú ani kvaple, ktoré svoju životnosť počítajú na 60 000-tisíc a viac rokov. Lákavé okolie Keď sa už vyberiete na Oravu a prejdete sa jaskyňou, bola by škoda ohrdnúť okolie. To núka krásnu oblasť Západných Tarier (viac o nich nájdete tu), objavíte  Roháče, Roháčske plesá, ktoré krásou tromfnú aj slávne Skalnaté pleso. Okolie je bohaté na poznávanie a rozhodne sa doň treba vybrať so správnou mapou, aby vám nič podstatné neuniklo. Pozor, Brestovská jaskyňa je sprístupnená len do konca októbra. Pozrite si aj sprievodcu najkrajšími slovenskými jaskyňami.
Zobraziť článok >
 
Parádny pomocník do každej kuchyne
Ušetrite čas pri krájaní a porciovanie surovín - používajte Clever Cutter, šikovný nožnicový krájač, ktorý si poradí so všetkými druhmi zeleniny, mäsa, chleba alebo syra oveľa rýchlejšie ako staromódny nôž a doska na krájanie. Super pomocník Nôž a doska na krájanie v jednom krája a porciuje za pár sekúnd pohodlná ergonomicky tvarovaná rukoväť vysoko kvalitná čepeľ z nerezovej ocele bezpečnostná poistka zabraňuje náhodnému rozovretia ľahké čistenie v umývačke riadu. Nožnicový krájač Clever Cutter je vybavený bezpečnostnou poistkou, ktorá zaručuje bezpečné uskladnenie v kuchynskej zásuvke. Po použití ho stačí vložiť do umývačky riadu. Je to ľahké a jednoduché! Ergonomická protišmyková rukoväť široký roztvor. Čepeľ z nerezovej ocele so zatváracím systémom na skladovanie. S nožnicovým krájačom Clever Cutter je náročné čistenie minulosťou. Vezmite suroviny na prípravu polievky, omelety alebo akéhokoľvek iného jedla a nakrájajte ich priamo do hrnca. Čisto a rýchlo Už viac žiadna špinavá doska na krájanie a neporiadok na kuchynskej linke! AŽ 10 X rýchlejší ako bežné nože. Clever Cutter je vybavený čepeľou z nerezovej ocele, ktorá je ostrá ako britva, takže s ňou budete krájať suroviny rýchlo a jednoducho. Môžete ho používať ako bežné nožnice a bez námahy krájať rôzne druhy surovín až 10 x rýchlejšie. Vysoko kvalitná čepeľ z nerezovej ocele a široký roztvor nožnicového krájače Clever Cutter zaručujú, že krájanie ovocia, zeleniny, mäsa a ďalších surovín bude rýchle, jednoduché a bez neporiadku!
Zobraziť článok >
 
Voda – hrozí jej nedostatok? Bude luxusom!
Drahé vína, špičkový alkohol a vyberané drinky sa považuj za punc bohatstva a prestíže. Málokomu však dochádza, že skutočným bohatstvom bez príkras je čistá a zdravá vody. Už dnes by ste s fľaškou tejto tekutiny v Etiópii mohli platiť a prognózy hovoria, že o 18 rokov bude polovici ľudí na Zemi chýbať pitná voda. Pritom ide o základ zdravia, úspechu a sviežej mysle do vysokej staroby. Životný štýl na vode Otázka, čím možno merať úspech má u mnohých ľudí rozdielne odpovede, no jedinou komoditou, ktorá má nevyčísliteľnú hodnotu, je ľudské zdravie. Správny pitný režim a dôkladné zásobenie tela vodou, je žriedlom efektívnych nápadov, vysokej telesnej aj psychickej výkonnosti a tým aj úspechu. Na získanie náskoku v konkurenčnom prostredí stačí niekedy doslova len pohár čistej vody. Prameň efektivity Správny pitný režim je predpokladom telesného zdravia aj fyzickej pohody. Konferencie, porady, či hodiny sedenia nad projektmi, sú menej náročné na fyzický pohyb, no pravidelné dopĺňanie správnych tekutín, je základom aktívnej psychickej vitality a správnej činnosti mozgu. Vynechajte zo svojho nápojového lístka sladené nápoje, coly aj kávu a uvidíte, že najsviežejšími ostanete pri čistej, kvalitnej vode v objeme 2 – 3 dcl, každú hodinu. Nedokázalo sa ani zvýšenie sústredenosti pri použití energetických drinkov, naproti tomu pri správnom pitnom režime v podobe čistej vody, sa dosahujú lepšie fyzické aj psychické výsledky a to už pri stanovenom objeme 2 – 3 litre vody denne. Zvýšené pH je číslo života Nielen úspech v biznise, ale aj zdravie a výkonnosť v dobrej kondícií sú piliere úspešného života.  Nezdravé jedlá, stres a sedavý spôsob života len prihadzujú polienka do ohňa tvoriaceho kyslé prostredie nášho vnútra. Pitie štedrého množstva alkalickej vody (s pH 9 až 11), neutralizuje uložený kyslý odpad. Vyplavuje stres a škodliviny. Každodenný príjem takto upravenej vody, nenásilným spôsobom odstráni z tela zákerné kyseliny. Teda hlavný prvok vzniku civilizačných ochorení a rakoviny. Byť úspešným človekom, udržať si sviežu myseľ a zdravie do vysokého veku, je najväčší životný úspech, po ktorom túži každý. Od dnes viete, že za ním nestojí žiadny kameň mudrcov, ale pohár zdravej a čistej vody. Úspech s váhou Sedavé zamestnanie sa často podpisuje na vyššej telesnej hmotnosti. Striktné diéty s jojo efektom nepomáhajú. Spaľovanie kalórií v prvom rade záleží na rýchlosti metabolizmu. Pri dostatočnom prísune vody, miesto sladkých nápojov, spálite omnoho viac energie, ktorá sa neuloží zbytočne na páse. Palivom metabolizmu je čistá a nízko mineralizovaná voda v pravidelných dávkach. Skúste a prvé zmeny uvidíte temer okamžite.   Najlepšie využitá voda je na prípravu kávy, alebo čaju. Tie najlepšie nájdete na: http://zdravie.eiffeloptic.sk  
Zobraziť článok >
 
Slováci začínajú investovať
Postoj Slovákov k investovaniu ako sú cenné papiere, akcie, dlhopisy či fondy sa v medziročnom porovnaní zlepšil. Štvrtina Slovákov má na investovanie kladný názor, približne polovica sa vyjadrila neutrálne a štvrtina má voči investovaniu negatívne nastavenie. Tri štvrtiny ľudí, ktorí by investovali do takýchto produktov, sa cítia dobre informovaní o rizikách spojených s investovaním peňazí do cenných papierov, akcií či dlhopisov. „Približne 4 z 10 Slovákov považujú investičné produkty za dobrú alternatívu k sporiacemu účtu. Rovnaký počet respondentov tvrdilo, že banky vykonávajú dobrú prácu v poradenstve ako zaobchádzať s peniazmi a zvyšovať ich aktíva, rovnaký počet ľudí vie o rôznych možnostiach investovania peňazí,“ doplnila Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.   Čoraz viac Slovákov si odkladá peniaze na sporiaci bankový účet (67 %), nasleduje životné kapitálové poistenie (52 %), do dôchodkových pilierov (40 %), nehnuteľností (23 %) či do spomínaných rôznych fondov a akcií (21 %). „Šetriť, a ak je možné aj investovať, je rozumné z dlhodobého hľadiska. Ľudia by v tomto prípade mali myslieť na akúsi zálohu. Ideálne je mať finančnú rezervu aspoň na tri až 6 mesiacov, ktorá umožní prekonať nepriaznivé obdobie napríklad v prípade straty zamestnania či vážnejšej choroby alebo úrazu. Ak si už ľudia chcú požičiavať, tak zodpovedne, aby príjem nielenže vykryl mesačnú splátku, ale aby zostalo aj niečo navyše, čo sa odloží bokom,“ skomentovala Buchláková.      
Zobraziť článok >
 
Pozor na lyžiach. Riziko stúpa aj na prahu jari
Jarná lyžovačka je pre mnohých ľudí veľmi obľúbeným spôsobom, ako sa rozlúčiť so zimou. No pozor, aby sa to neskončilo nepríjemnými následkami. „V zimných mesiacoch záchranári HZS zasahujú najmä pri lyžiarskych úrazoch na svahocha pri úrazoch skialpinistov,“ konštatuje Jana Krajčírová, riaditeľ Operačného strediska tiesňového volania HZS. Zásahy rastú Počet zásahov sa pritom z roka na rok zvyšuje. Počas lyžiarskej sezóny 2016/2017 záchranári na lyžiarskych tratiach zaznamenali 1911 úrazov lyžiarov a snoubordistov, čo je takmer o 18 % viac ako počas predchádzajúcej sezóny. „Túto zimu sme už začiatkom februára evidovali takmer 1 000 lyžiarskych úrazov,“ dodáva J. Krajčírová. „Ak lyžujete mimo vyznačenej zjazdovky, alebo sa pohybujete mimo vyznačených turistických trás a stane sa vám úraz, pri ktorom je nevyhnutný zásah HZS, náklady s tým spojené si hradíte z vlastného vrecka,“ upozorňuje  riaditeľ úseku tvorby produktov a podpory predaja Poštovej poisťovne Ondrej Reichbauer. Nepreceňujete sily Vedeli ste, že práve z údajov záchranárov vyplýva, že najčastejšou príčinou úrazov je precenenie svojich schopností, či bezohľadná jazda a následná zrážka lyžiarov. Prevažujú úrazy horných a dolných končatín, ale časté sú aj poranenia hlavy a chrbtice. Čo sa národnosti týka, záchranári na svahoch pomáhajú v prevažnej miere slovenským, poľským a českým lyžiarom, vo väčšie prípadov ide o zranených mužov. Lepšie ako lyžovačka padne skôr domáca pohoda pri sviečkach. Vonné sviece nájdete na: https://domacnost.eiffeloptic.sk/  
Zobraziť článok >
 
Rolls-Royce – príbeh založený na splnených snoch
Luxusná značka Rolls-Royce patrí tým najlepším. Teda ak budeme hodnotiť podľa toho, koľko úspechu si kto na svoje konto pripísal. Automobily s povestnou soškou na prednej maske sú príbehom o aute, ktoré sa zrodilo zo snov dvoch britských džentlmenov. Sadnúť si na sedadlo tohto pána ciest preto znamená spojiť sa s históriou životných víťazstiev.  Značka plná  plánov Zrod automobily sa datuje do roku 1904. Vtedy Henry Royce, extrémne šikovný technik, ktorý veril tomu, že auto nikdy nevyjde z módy, a Charles Rolls spojili svoje sily a vytvorili spoločnosť, ktorá mala cieľ priniesť to najlepšie, čo bude chodiť po svete. Charles bol rodený aristokrat a obchodník, ktorý financoval výskum prvých modelov, ale bol zároveň aj konštruktérom, ktorý nastavil líniu toho, ako by autá budúcnosti mali jazdiť. Henry doťukol detaily a vychádza z výrobní prvý Rolls-Royce, ktorého reklamný slogan znel: „Prvý, jednoduchý, tichý Rolls-Royce.“ Nemusíme zachádzať do konštrukčných detailov, možno len stačí povedať, že už v roku vzniku sa automobilka predstavila na autosalóne v Paríži a návštevníci obdivovali nadštandardnou úrovňou techniky a samozrejme aj remeselného spracovania.  Už dvanásty vyrobený model dostal slávny strieborný lak a stal sa z neho legendami opradený Silver Ghost. Prvé automobily boli známe svojou spoľahlivosťou, kvalitnou konštrukciou a hlavne možnosťou vyhrávať aj v rýchlostných súťažiach. Hoci mal Rolls-Royce v prvých rokoch existencie menšie problémy s ťahom do kopca, tie sa rýchlo vyladili a automobil mohol plnohodnotne konkurovať iným značkám aj na súťažných dráhach. Nakoniec si ho obľúbili všetci a pre svoju kvalitu aj výkon sa stal značkou číslo jedna. No na samom začiatku bol iba sen... Inšpirujte sa príbehmi úspešných na: http://knihy.eiffeloptic.sk/  
Zobraziť článok >
 
Slováci dovolenkujú v roku 2018 drahšie. Prečo?
Slováci budú tento rok dovolenkovať drahšie ako v roku 2017. Podľa analýzy katalógových cien sa ceny pobytov v zahraničí zvýšili aj o 21 percent. „Cenám nepomohlo ani oslabenie domácej meny ako napríklad v Turecku, keďže cestovné kancelárie kontrahujú zájazdy v eurách. Vo viacerých krajinách, ako napríklad na Kréte či Cypre hotelieri po úspešnej minuloročnej sezóne neváhali zvýšiť ceny aj o pätinu,“ vysvetľuje Peter Bukov. Len výnimočne sa ceny zahraničných zájazdov udržali na minuloročnej úrovni. Chorvátsko a Slovinsko išlo takisto cenovo nahor, ale v priemerne len o 4 %. Cestovné kancelárie  predpokladajú, že v dôsledku vysokého dopytu dovolenkárov z posledného obdobia bude v ponuke menej ponúk last moment ako v minulosti. Týka sa to predovšetkým Chorvátska, ktoré je najsilnejšou zahraničnou dovolenkovou destináciou Slovákov. Pri leteckých zájazdoch treba navyše počítať s palivovým príplatkom. Ten si cestovné kancelárie pripočítajú v cene na základe klauzuly  s charterovým dopravcom, keď cena prekročí zazmluvnenú hranicu. Palivový príplatok tak cestovné kancelárie uplatňujú už od apríla  tohto roka. Palivové príplatky sa odvíjajú od dĺžky charterového letu. Niektoré destinácie majú palivový príplatok 8 až 10 eur za osobu, najdrahšie môžu prekročiť aj sumu 20 eur. Vyberte si z množstva zaujímavých turistických sprievodcov TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Nehynúca dynastia športových automobilov
Pininfarinovci, klan vďaka ktorému autá vyzerajú tak dobre. Nebolo to len Ferrari, ktoré sa mohlo pýšiť rukopisom precízneho tvorcu nádherných tvarov. Medzi klientov Pininfarinovcov patrili aj značky Alfa Romeo, Fiat, Peugeot, Jaguar a iné. V poslednom čase sa dokonca chvália najnovšími modelmi pre Volvo, Mitsubishi, Maserati a Ford. Všetky ale začínajú mať jednu spoločnú črtu. Otváraciu strechu. Taliani zjavne pochopili problém globálneho otepľovania, či romantiku letných nocí v otvorenom aute a aj takých konzervatívcov akí vládnu firme Volvo, dotlačili k experimentu s odklápacou strechou pri modely C 70. Nie je ale dôvod povedať, že siedmeho augusta 2008 sa spolu so smrťou jednej z najvýznamnejších postáv tohto koncernu Andrea Pininfarinu končí aj zlatý vek dizajnérskej automobilovej špičky. Rozprúdil ju na plné obrátky a cestou do práce vo veku 51 rokov mu nedal v meste Trofarello prednosť 78-ročný dôchodca.  Šéf svetovej karosárne utrpel zranenia, ktorým podľahol, a smútiť okrem fanúšikov športových strojov zostali aj žena a deti Benedetta, Sergio a Luca. Tí sa však netrasú na riaditeľské kreslo, lebo vedia, že ak budú chcieť riadiť spoločnosť, ktorú im otec zanechal, budú sa musieť presadiť na vrchol vlastnými silami. Tak to už v rodinách úspešných raz chodí.   Krásne autá a ďalšie hračky pre malých aj veľkých chlapov nájdete na: http://hracky.eiffeloptic.sk/  
Zobraziť článok >
 
Pozor, cukrovka ohrozuje stále viac Slovákov
Štatistiky ukazujú, že počet pacientov s cukrovkou stále narastá a stále ostáva veľký počet pacientov, ktorí cukrovku majú, ale nie je ešte diagnostikovaná. Aj vďaka tomu patrí Slovensko medzi krajiny s najvyšším počtom amputácií končatín alebo ich častí, ktoré súvisí práve s týmto ochorením. „Nielenže sa počet amputácií neznižuje, stále narastá,“ upozorňuje na tento závažný problém MUDr. Petr Vařejka z Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb.  „Častokrát to v ambulancii vidíme, že pacienti prídu k lekárovi až v momente, kedy je priam nemožné končatinu zachrániť, chýbajú viaceré vyšetrenia, ktoré musíme doplniť. Preventívne prehliadky pritom môžu mnoho ochorení zachytiť v skorom štádiu a pacientovi môžeme pomôcť,“ zdôrazňuje. K liečbe diabetickej nohy sa v bloku vyjadril aj MUDr. Miroslav Širila z Angiologického oddelenie Fakultnej nemocnice Trenčín. „Ischemický defekt na rozdiel od neuropatického je bolestivý. Neuropatický defekt ide častokrát bez bolesti, nachádza sa často na plante a prstoch. Niečo medzi tým je neuro-ischemický defekt. Je to rozsiahlejší defekt. Nebolestivý a gangréna je často vlhká,“ začal vysvetľovanie M. Širila. „Pacient s diabetom má svoje špecifiká. Častokrát k nám prichádza neskoro, pretože nemá bolesti. Cievne steny sú tuhé a postihnutá býva mikrocirkulácia,“ doplnil svoju prednášku a vysvetlil diagnostiku takýchto pacientov: „Odoberieme anamnézu, vyšetríme periférne pulzácie, prítomnosť deformít a ďaľšie.“ Zdôraznil, že pri chirurgickej liečbe týchto defektov, revaskularizácii, je dôležité, aby bol defekt ošetrený a končatina stabilizovaná – „čistá noha“. Angiologické vyšetrenie je odporúčané všetkým pacientom s cukrovkou a už vyvinutým defektom na dolnej končatine. Následná endovaskulárna liečba diabetickej nohy umožňuje „opraviť“ viacero rôznych problémov v cievnom systéme končatiny a predísť prípadnej amuptácii.      
Zobraziť článok >