Tyto webové stránky přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty a také analyzujeme vaše chování na webu, abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové. Toho docilujeme užíváním souborů cookies a dalších síťových identifikátorů, které mohou obsahovat osobní údaje. My a partneři máme k těmto údajům na vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte svůj souhlas s užitím souborů cookies a s užitím a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech našich partnerů. Nastavení cookies, personalizace a reklamy si můžete změnit kliknutím na tlačítko „Upravit“. Více informací o zpracování údajů a našich partnerech naleznete na této stránce.
EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
VIDEO: Domáci trik proti roseniu skiel v aute!
Pozná to hádam každý chlap. Sadnete do auta, naštartujete a máte výhľad ako cez mliečne sklo. Stierače nezaberajú, zisťujete, že rosenie je z vnútra. Ženy tento problém väčšinou odstraňujú leštením, ale chlap vie, ako sa k tejto neblahej situácii postaviť tvárou v tvár. Problémom je vlhkosť Čím viac vás v aute bude, o to viac sa sklá budú rosiť. Nebodaj ak prší a prídete s vlhkými, či zasneženými topánkami. To si môžete vziať miesto volantu do ruky rovno handru. Ani nebudeme hovoriť, ako je to nebezpečné pri jazde. Studený vzduch v zime totiž omnoho horšie absorbuje vlhkosť a tá sa zráža na chladných miestach, ktorým je jednoznačne čelné okno. Klimatizácia je drahá Problému sa môžete zbaviť pustením klimatizácie, no tá zasa zvyšuje spotrebu paliva. A je tu ešte jeden problém. Pri mínusových teplotných klimatizácia nemusí plne účinkovať. Ak aj bude odrosovať sklo, vzniká v nej kondenzát, čo v mrazoch nie je pre klímu prirodzene najlepšie. Zájdite do chovateľstva Riešenie je však na dosah ruky. Vezmite starú ponožku, ale najlepšie ak nebude deravá a naplňte ju podstielkou pre mačky. Tá bude z auta dokonale vysávať vlhkosť a okná sa prestanú rosiť aj keď sa poveziete v aute viacerí. Kryštály z videa kúpite v každom dobrom chovprodukte. Prípadne môžete použiť kryštály, ktoré sa nachádzajú v čajoch topánkach, v oblečení. Takto naloženú ponožku môžete dať pod sedadlo, nech nešpatí interiér, alebo na palubnú dosku v čase potreby vyššieho odvodu vlhkosti z okna. Teraz si už pozrite, ako na to!   Ak máte problém vidieť do diaľky v zime, nemusí ísť iba o problém so sklom. V zime je menej svetla, čo sa prejavuje zhoršeným videním u krátkozrakých ľudí. Vtedy je vhodné poohliadnuť sa po okuliaroch, alebo šošovkách.  
Zobraziť článok >
 
Ponožky aj cez leto.Ale aké?
Ak ide o módu, tak za ňu netreba považovať len to, čo si oblečenie navonok, ale aj taký detail, ktorý je po väčšinu dňa skrytý. Napríklad ponožky. Mnoho mužov ich stále nevie nosiť správne.  Biele nie Biela je síce farba čistoty, ale muži musia byť čistí inak. Biele ponožky sú to najhoršie, čo si môžete obuť. Áno. Do obleku, alebo na bežné nosenie k rifliam sú niečo módne neodpustiteľné. Existujú však aj výnimky a medi ne patria tenisti a zdravotný personál. Ak ste vyštudovali za doktora, bielych ponožiek môžete nosiť do sýtosti. Ale pozor, iba v práci. Po robote prezuť do iných. Čierne Sú opakom bielej a to nielen farebne, ale aj módne. Čierne ponožky môžete nosiť do obleku, do riflí, dokonca aj ku krátkym nohaviciam, Sú vhodné za každých okolností a nič nepokazia. Farebné Je boom farebných ponožiek. Nie je zlá ich používať, ak viete správne zladiť farbu. Hodia sa skôr do štýlu cassual. Na spoločenské akcie je vhodné voliť skôr konzervatívnejšie farby, ale ak ide o zábavu, môžete staviť aj na dúhovú. Noste rovnaké Ak máte trochu sedliackeho rozumu, tak chápete, ako je výhodné kupovať si ponožky neustále rovnaké. Napríklad rovnakej značky, farby aj štýlu. Ako už totiž viete, jedna ponožka sa vždy roztrhne a vyderie skôr ako druhá. Ak máte mnoho rozdielnych párov, tak automaticky aj tú druhú ponožku môžete vyhodiť. Ak však máte ponožky rovnaké. Ak jedna odíde, okamžite ju môžete nahradiť inou.  Skrátka nevyhodíte žiadnu dobrú ponožku.   Absolútne módne vychytávky pre mužov nájdete na: https://moda.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
AirPody môžeš mať aj ty. Sú v super cene
AirPody s nabíjacím puzdrom predstavujú úplne nové poňatie bezdrôtových slúchadiel. Ponúknu dlhšiu dobu volania, rýchlejší a stabilnejší pripojenie vďaka čipu Apple H1, až 2x rýchlejšie prepínanie medzi zariadeniami a 1,5x rýchlejšie spojenie telefónnych hovorov. A dobijete je aj na cestách. Vedia, kedy počúvaš Pohybové akcelerometre a integrovaná optická čidlá ovládajú zvuk, takže aktivujú mikrofón pri telefonovaní a zapnú prehrávanie, akonáhle si slúchadlá vrátite späť do uší. Navyše môžete mať nasadené iba jedno slúchadlo. Vedia, kedy hovoríš Keď hovoríte, akcelerometer k detekcii hlasu to spozná. Pomocou metódy formovanie lúča pomáha mikrofónom filtrovať okolitý hluk a zamerať váš hlas pre ešte čistejšie prenos zvuku. Super nabíjanie AirPods sa nabíja priamo v bezdrôtovom nabíjacom puzdre, ktoré po vybití jednoducho dobijete pomocou Lightning portu. S bezdrôtovým nabíjacím puzdrom však získate aj možnosť nabíjania pomocou Qi nabíjacej podložky. Slúchadlá v puzdre jednoducho položíte na podložku a rýchle nabíjanie môže začať. Nabité na 24 hodín Na jedno nabitie vydrží AirPody až 5 hodín počúvania a 3 hodiny prenášanie hovorov. Ak sa vám vybijú, stačí iba 15 minút dobíjania, aby ste získali ďalšie 3 hodiny hudobnej produkcie alebo 2 hodiny hovorov. Bezdrôtové nabíjacie puzdro má navyše kapacitu na niekoľko ďalších plných nabitie.
Zobraziť článok >
 
Slovenské kamióny jazdia čoraz kratšie trasy. Jedinou výnimkou je Nemecko
Z dát zákazníkov DKV jasne vyplýva, že dopravcovia v minulom roku ďalej obmedzili nákladnú dopravu do vzdialenejších štátov Európy, predovšetkým do Francúzska a Španielska. „V tomto prípade ide o dlhodobý jav. Dopravcovia obmedzujú medzinárodnú dopravu na dlhých trasách a zameriavajú sa viac na vnútroštátnu prepravu, okolité krajiny a Nemecko. Dôvodov je celý rad: od nedostatku vodičov, cez konkurenciu z východu až po vysokú minimálnu mzdu vo Francúzsku,“ hovorí Lukáš Ondráček, riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service. Najdôležitejšou zahraničnou krajinou, kam smerovalo najviac slovenských dopravcov, zostalo aj v minulom roku Nemecko. „Klesajúce objemy dopravy do Francúzska a Španielska vynahradil nárast objemov do Nemecka. Podľa výberu mýta jazdili naši zákazníci do Nemecka viac ako v predchádzajúcom roku,“ hovorí L. Ondráček. Nemecko má významný podiel medzi zahraničnými krajinami aj čo sa týka tankovania. Obmedzenie medzinárodnej a posilnenie vnútroštátnej dopravy potvrdzuje aj rastúci podiel tankovania na Slovensku a v Čechách na úkor ďalších krajín. „Tankovanie v iných krajinách ako Slovensko a Česko vykázalo buď stagnáciu alebo drobný pokles. Naopak, tankovanie doma rastie už niekoľko rokov po sebe. V minulom roku sa objem zvýšil o takmer 10 percent, v januári a februári sa nárast blíži už k 15 percentám,“ konštatuje Lukáš Ondráček.      
Zobraziť článok >
 
Čaj Matcha – ideálny na každý deň
Pozitíva zeleného čaju sú dobre známe tisíce rokov. No každý produkt má to najlepšie z najlepšieho a ak sa hovorí o zelenom čaji, tak to skutočne najlepšie z najlepšieho je matcha. Japonský čaj, ktorý obsahuje unikátny katechíny a aminokyseliny. Absolútny unikát chutí aj vitamínov Prečo je matcha čaj tak unikátny pochopíte len čo sa pozrieme na jeho zloženie. Je to čajový prášok, ale na rozdiel od porciovaných čajov, ktoré majú často tiež práškovú konzistenciu tu ide o prášok, ktorý sa priamo konzumuje. To znamená, že sa vo vode vyšľahá a vypijete ho ako nápoj. Tým do tela dostanete skutočnú potravu zeleného čaju. Nič sa nevýluhuje, nič sa nevyhadzuje, čaj priamo skonzumujete. Pozor na matchu Ako všetko na svete, čo je skutočne hodnotné a kvalitné sa falšuje. Tak je to aj s matchou. Na originál sa používajú špeciálne druhy čajovníka, ktoré sú aj špeciálne tienené, aby obsahovali maximum prospešných látok. Pretože nie každý nadrobno pomletý čaj je matcha. Ani z fejkového matcha čaju sa vám nič nestane, no účinok na telo je podstatne slabší. Ako si správne pripraviť matchu? Nie je to nič zložité. Zoberiete vodu studenú  alebo teplú, maximálne horúcu na 80 stupňov. Podľa toho, či chcete čaj studený, alebo teplý. Potom už len vymiešate metličkou, alebo poriadne rozhrkáte v šejkri a môžete piť. Chuť je príjemná, osviežujúca a lahodná.
Zobraziť článok >
 
Štyri možnosti ako dofinacovať hypotéku
Ak si beriete hypotéku, kľúčové je jej správne nastavenie. „Ideálna a najlacnejšia je dnes hypotéka na 80 % hodnoty kupovanej nehnuteľnosti bez poistenia od banky a s fixáciou minimálne na 5 rokov. Konzervatívnym klientom, ale tiež klientom so slabšou finančnou situáciou či neistým zamestnaním do budúcnosti odporúčam dlhšiu fixáciu na 7 alebo 8 rokov,“ odporúča M. Búlik. O tom, ako výrazne bývanie na úver preplatíte rozhoduje práve dofinancovanie zvyšnej pätiny ceny bytu, ktorú si nezoberiete na hypotéku. Do úvahy pripadá niekoľko možností: Stavebné sporenie je stále najlacnejšou možnosťou. Ak si plánujete bývanie niekoľko rokov dopredu a potrebných 10 - 20 % si nasporíte, neplatíte nikomu úrok z pätiny hodnoty bytu.   Častejšia je však kombinácia stavebného sporenia s následným úverom. Často je to najvýhodnejšia možnosť zo všetkých variant dofinancovania. Medziúver môžete získať s úrokom napríklad 4,59 % p.a. bez založenia nehnuteľnost, ak ste hypotéku čerpali v banke spriaznenej so stavebnou sporiteľňou. Inak je úrok zvyčajne výrazne vyšší. Najväčšou výhodou takýchto úverov je jednoznačne ich splatnosť 20 – 30 rokov, vďaka ktorej je ich splátka prijateľne nízka.   Mladým ľuďom môžu  rodičia pomôcť nielen tým, že ich naučia sporiť, ale aj dočasným založením rodičovskej nehnuteľnosti. Tým mladí získajú 100 % hypotéku, ktorá je za bežných okolností už nedostupná. Keď výška zostatku hypotéky po čase klesne, možno toto záložné právo zrušiť. Kedy to je možné, posudzuje vždy banka.   Spotrebný úver dnes ľudia využívajú najviac. Zďaleka však nejde o najlepšiu možnosť. Jeho nevýhodou je veľmi krátka splatnosť maximálne 8 rokov, čo výrazne zvyšuje splátku. Existujúce úvery, ktoré eviduje NBS, majú veľmi vysoký priemerný úrok 8 %. Dobrou správou však je, že nové úvery (často predschválené zároveň s hypotékou) sú v ponuke už od 2,9 %. Avšak len pre klientov s dobrou bonitou – pre ostatných žiadateľov sú ponúkané úroky vyššie. Každopádne, kvôli vysokej splátke, ktorá enormne zaťažuje rodinný rozpočet je treba spotrebný úver obmedziť len na nevyhnutnú výšku.  
Zobraziť článok >
 
Našich zákazníkov sa snažíme obslúžiť čo najskôr
Zmeny a zvyšovanie rýchlosti obrátky tovaru vplýva aj na off-line retailerov, ktorí musia držať krok s e-commerce. Náročnú a rýchlu logistiku a plánovanie kamenných obchodov s potravinami kopírujú napríklad predajcovia odevov, obuvi a doplnkov (angl. fashion). Kedysi fungovali na štyri sezóny, v súčasnosti sa obrátkovosť zrýchľuje. Fashion retaileri zmenšujú sklady a naopak viac tovaru vystavujú na ploche predajne. Tovar dopĺňajú aj viackrát denne podľa odbytu. Doručenie v rovnaký deň ako vznikla on-line objednávka testuje napríklad reťazec H&M. Zatiaľ teda iba v Berlíne, ale ak bude pilotný projekt úspešný, tak sa rozšíri aj do iných miest v Nemecku a v Európe. SAEC a Nielsen Admosphere v prieskume zistili, že tí respondenti, ktorí v uplynulých 12 mesiacoch nakúpili na internete, nakupovali najčastejšie oblečenie a obuv (48 %), za nimi nasledujú knihy a produkty pre zdravie a krásu, kozmetika, drogéria, parfumy (približne po 30 %). „Službu dodania v rovnaký deň ponúkame aj v Bratislave. Aktuálne ju využíva jeden z najväčších maloobchodníkov s parfumami a kozmetikou Notino, predtým Parfums.sk,“ hovorí Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa.sk a spresňuje: „Služba sa volá „Expresný večerný kuriér“, keďže zásielky doručujeme večer medzi 18. a 22. hodinou, po telefonickej dohode s príjemcom. Čas sa osvedčil, nakoľko zákazníci už sú zvyčajne doma z práce o môžu si zásielky prevziať.“ Takmer polovica respondentov spomínaného prieskumu SAEC by bola ochotná nakúpiť v e-shope, ktorý tovar neponúka najlacnejšie, pokiaľ v ňom už predtým nakupovali, a pokiaľ e-shop ponúka najpohodlnejšiu formu doručenia tovaru (45 %). Z prieskumu vyplýva i to, že 39 % nakupujúcim prekáža nutnosť byť na adrese doručenia (a čakať na kuriéra), 26 % vadí časová obmedzenosť. „Z našich skúseností vyplýva, že „same-day delivery“ bude zohrávať stále dôležitejšiu úlohu a pre tie e-shopy, ktoré rýchle doručenie ponúknu zákazníkom ako prvé, bude konkurenčnou výhodou,“ uvádza Alexander Jančo.
Zobraziť článok >
 
Bývanie s rodičmi Slovákov stále baví
Postupne sa vek, kedy mladí Slováci sťahujú od rodičov predlžuje. Na vine nie je len nedostatok vlastného bývania, ale aj pohodlie, ktoré sa s bývaním s rodičmi spája. Podľa Eurostatu sa vek odchodu z „rodičovského hniezda“ sa zvyšuje. Kým v roku 2004 sa mladí na Slovensku sťahovali od rodičov, keď mali v priemere 29,5 roka, aktuálne je to 30,8 roka. O niečo skôr a krátko pred tridsiatkou sa sťahujú od rodičov ženy (29,4 roka), zatiaľ čo v prípade mužov priemerný vek presahuje 32 rokov (32,2 roka). „Tento vývoj kopírujú aj naše štatistiky záujmu o úvery na bývanie. Napríklad o hypotéku pre mladých žiadali vlani najčastejšie mladí tesne pred tridsiatkou, ktorí riešili svoje prvé vlastné bývanie,“ uviedla Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB.  Nie je za tým len ekonomika Slováci odchádzajú od rodičov najpomalšie. Ako prvá sa dostanú z rodičovských domov Švédi, ktorí zamávajú domovu niečo po dvadsiatke. Za nami je už iba Malta a Chorvátsko, kde odchádzajú mladí ešte o niečo neskôr. Sme však ďaleko za priemerom EÚ, kde mladí opúšťajú rodičov ako 26 roční. Spomedzi krajín V4 tak Slováci zostávajú bývať s rodičmi najdlhší čas. Pre porovnanie, mladí Česi opúšťajú rodičovskú domácnosť, keď majú v priemere 26,4 roka, v Maďarsku o rok neskôr (27,4 roka) a v Poľsku v priemere, keď majú 27,7 roka.  „Dôvodov môže byť samozrejme viacero, a to tak sociálnych ako aj ekonomických. Mladí Slováci zostávajú s rodičmi vo všeobecnosti dlhšie, ničím nezvyčajným nie sú ani viacgeneračné domácnosti. V pokrízovom období možno čakali na rozšírenie ponuky bývania. V rámci EÚ 28 totiž patríme stále ku krajinám s najmenším počtom bytov na 1000 obyvateľov. Avšak dôvodmi môže byť napríklad  aj menšia ochota sťahovať sa, či finančné dôvody,“ vysvetľuje dôvody Marek Gábriš, hlavný ekonóm ČSOB.   Zariaďujete sa v novom domove? Skúste bytové doplnky, ktoré vám ho osviežia. Nájdete ich TU: https://domacnost.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
VIDEO: Pozrite sa do podzemných tunelov ISIS. Budujú mesto pod povrchom!
Voda, zásoby jedla na dlhé mesiace a dokonca aj chladnička. Bojovníci Islamského štátu sú takmer neporaziteľní pre unikátnu sieť chodieb, ktoré majú pod povrchom. Ako krtkovia žijú v norách celé mesiace, aby mohli v správnej chvíli udrieť. Jarmila Štuková a Lenka Klicperová sú známe dobrodružné baby, ktorým by guráž mohol závidieť nejeden chlap. Tentoraz sa v spoločnosti irackej oslobodzovacej armády rozhodli pozrieť do najnebezpečnejšej vojnovej zóny. Do čerstvo oslobodeného predmestia mesta Mosul. Bojovníci odhalili sieť chodieb, ktoré museli byť budované dlhé mesiace, ak nie roky. Na chodbách sú potraviny aj chladničky, ktoré sa každý bojí otvoriť. V chodbách sa ešte dodnes preháňajú ozbrojení militanti a preto je pohyb v nich extrémne nebezpečný. Ani samotní muži so samopalmi netušia, čo ich čaká za ďalším rohom.     Video dokazuje, ako sú bojovníci ochotní žiť doslova ako potkany celé dni na umelej strave, bez svetla, čerstvého vzduchu a slnečných lúčov Niet sa preto čo čudovať, že to nemajú v hlave všetko v poriadku. Po pár mesiacoch v podzemných kobkách by nejednému z nás nadobro preplo. Ak vás téma bojov a hlavne ďalekých krajín zaujíma viac. Nazrite aj do cestopisov, ktoré prinášajú často rovnako mrazivé zážitky a výpovede z ďalekých miest.   foto: youtube.com
Zobraziť článok >
 
Prekročili ste rýchlosť? Je možné vyhnúť sa pokute!
Stane sa to každému. Zrazu za vami zabliká policajt a chce zaplatiť pokutu za prekročenie rýchlosti. No zo skúsenosti vodičov len málokedy podáva dôkaz. A vtedy je vodič v práve. Musí byť dôkaz Policajt síce nemusí okamžite preukázať dôkaz o prekročení rýchlosti, ale ak chce vašu vinu dokázať, potrebuje mať dôkaz. To znamená, že bežné policajné auto nemá dokaz, že ste išli rýchlo, aj keby ste o kolo neho v dedine prefrčali stovkou. No na to, aby ste teda mohli vyviaznuť bez škody musíte odmietnuť priestupok aj zaplatenie pokuty a požiadať o posunutie do právneho konania. Vtedy sa končí prvý boj výhrou, mnoho priestupkov tam muži zákone neposunú, ak vedia, že im chýbajú práve dôkazy. Šikovné zastupovanie Priestupok musí byť navyše zaznamenaný certifikovaným meračom rýchlosti. A práve tu býva aj kameň úrazu. Šikovní právnici často v správnom konaní stavia práve na tento fakt. Nie vždy je totiž komplikovaný merač rýchlosti použitý správne, alebo policajti mohli spraviť chybu, prípadne nemusel byť správne často servisovaný, alebo kontrolovaný a validovaný. Tých možností, ktorými šikovný právnik dokáže napadnúť meranie je niekoľko. Preto sa pokojne môže stať, že namiesto pokuty tak vyviaznete s čistým štítom. Správny orgán môže navrhnúť nižšiu pokutu, alebo priamo konanie zastaviť. Je to vtedy, ak nemá na preukázanie viny dostatočné dôkazy, alebo dôkazom chýba jasnosť. No ak raz zaplatíte pokutu na mieste, potvrdzujete svoju vinu a už nie je možné ďalšie konanie, ani vrátenie peňazí.   Vždy správny smer nájdete so správnou automapou Slovenska. Kúpite ju na: http://knihy.eiffeloptic.sk/        
Zobraziť článok >
 
Tatranská Lomnica má obnovenú dominantu
Každý, kto navštívil v uplynulých rokoch Tatranskú Lomnicu ho nemohol minúť. Schátraný, zničený a odstrašujúco pôsobiaci hotel Lomnica priam bil do očí. Mnohí sa pýtali, ako je možné, že tento najstarší tatranský hotel skončil ako ruina. V súčasnosti konečne začína slúžiť verejnosti. Priamo v centre Tatranskej Lomnice dlhodobo kazil scenériu. Pritom išlo o najstarší tatranský hotel, ktorého história sa začala písať už v roku 1893, jeho dejiny sú späté s najväčšou slávou Tatier. V dobe svojho otvorenia to bol jeden z najkrajších hotelov nielen na Slovensku, ale stal sa oficiálnej najhonosnejším hotelom vtedajšieho Rakúsko – Uhorska. Preto mnoho pamätníkov, ktorý ešte pamätajú jeho niekdajšiu slávu len s nevôľou pozeralo, ako hotel chátra a mení sa na ruinu. Veľakrát zmenil majiteľov a nikto mu nedokázal vdýchnuť nový život. Rekonštrukciu do istej miery obmedzovalo aj to, že hotel bol už 20 rokov vyhlásenou kultúrnou pamiatkou, čo nevítali investori s radikálnymi plánmi na prestavbu. V súčasnosti sa však podarilo zachovať charakter historickej budovy, ale otvoriť novým možnostiam. Hotel tak už dnes nešpatí Lomnicu, ale opäť sa premenil na jeden z najhonosnejších hotelov aspoň v rádiuse Tatier. Ak sa chcete vydať na skusy, zimná turistika v Tatrách je jedna z najkrajších. Nezabudnite si mapu a na horúci čaj sa môžete zastaviť práve v Lomnici.   Viac kníh o tatrách a máp nájdete v časti: http://knihy.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
Aston Martin – auto s tlkotom úspechu
Predstavuje tradíciu britského džentlmena, pritom sa na cestách prejavuje ako dravý bonviván. Dve mená pre jedno auto. Ako Dr. Jekyll a pán Hyde, vie byť štýlovo jemné a divoko drsné. Dýcha históriou a vziať do rúk volant tohto tátoša znamená spojiť sa s tradíciou a zošliapnuť plynový pedál na maximum. Symbol, ktorý spojil úspech Nie nadarmo sa radí luxusné vozidlo Aston Martin k jasným ukazovateľom úspechu. Prvé auto tejto značky vyšlo z garáže v roku 1914, v úplne malej dielni v meste Kensingtone. Bolo prototypom a splneným snom dvoch mužov Lionela Martina a Roberta Bramforda. Obvykle sa automobily pomenovávajú po tvorcoch, no v tomto prípade je to pravda len z polovice. Aston Martin nesie síce meno zakladateľa, ale zároveň aj meno preteku v Aston Clintone, kde Martin rok pred uvedením ich automobilu na trh žal vavríny. Šesť rokov trvalo dvom mladým nadšencom a milovníkom rýchlostí, kým dozrel čas, aby sa automobil dostal do sériovej výroby. Obaja boli presvedčení, že aj vysoko športové vozidlo môže byť klasických tvarov a určené aj ľuďom, ktorí nebrázdia závodné okruhy, ale bulváre hlavných miest po celom svete. Aston Martin sa tak stalo pravým vozidlom britskej aristokracie a malo namierené do sveta. Unikátny koncept Auto Aston Martin malo byť od kolesa až po výfuk postavené na atraktívnej platforme. V prvých automobiloch bol vodič nízko pri zemi a okoloidúci videli len hlavu. Často usmiatu, pretože veľmi skoro po rozprúdení výroby sa podarilo dosiahnuť vytúženú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Ako to už v živote chodí, nie vždy svieti slnko a pre finančné problémy nakoniec automobilku kúpil W.S. Renvisk, ale nadviazal na dielo automobilových majstrov a pod jeho hlavičkou sa vyrábali vozidlá až do roku 1957 a 1,5 l motor, ktorý patril k srdcu celého konceptu, začal nachádzať svoje atraktívnejšie uplatnenie. Kvalitná hlava valcov, premyslená aerodynamika, to všetko dávalo nádej, že v stajni Aston Martin sa bude konať automobilový prevrat. V znamení Bonda Nová etapa nastala v roku 1947, keď sa o značku začala starať automobilka Davida Browna. Práve on dokázal uviesť na trh fenomenálne vozidlo DB1. Nasledoval Aston Martin DB3 a ďalšie modely, ktoré sú nesmierne obľúbenými vo verejnosti a nahrávali mu aj víťazstvá v športových pretekoch. Najslávnejší model predstavoval DB5, ktorý sa stal kultovým autom anglického agenta Jamesa Bonda, no rozhodne nebolo posledným typom, ktorý tento stelesnený muž elegancie, šarmu a úspechu ovládal. Vo verzii DB4 GT motor ustajnil 300 koní a tie rozdúchali pneumatiky na 270 kilometrov za hodinu. V roku 1984 však úspešná línia DB končí, aby ju mohla nahradiť fenomenálna Vantage. Počet koní stúpa na 557 a auto vstupuje do zlatého veku. Zrodenie dravca V roku 1994 prichádza absolútne nový model DB 7, nasledujú kalibre V12 Vanquish a Vanquish S excelovalo vďaka filmu Dnes neumieraj. 330 kilometrov z hodinu rozhodí účes nejednému plážovému frajerovi a tento automobil si vyžaduje skutočného chlapa. Aj vďaka bondovkám sa kult Aston Martin rozšíril prakticky do celého sveta a dnes predstavuje prototypy, ktoré si doprajú len skutoční znalci automobilizmu. Tomu prispieva aj štýl, ktorý razí samotná automobilka a ku každému jednotlivému vozidlu pristupuje osobitne. Je malým originálom v rukách skutočne svojských mužov. Aston Martin, nie je lacné vozidlo, ale ak chcete siahnuť na skutočné hviezdy, automobilka vyrobila One-77, model predstavujúci najdrahšie vozidlo so znakom AM a cenovkou 1 150 000.
Zobraziť článok >
 
Divadelné hry a úspešné knihy Patrika Hartla dokážu dojať i rozosmiať
Divadelný režisér, scenárista a spisovateľ Patrik Hartl sa narodil 10. septembra 1976 v Olomouci, vyštudoval pražskú FAMU, ktorú v roku 2000 zakončil absolventským krátkometrážnym filmom "Adam a Eva 2001". Do širšieho povedomia divákov sa dostal vďaka réžii divadelnej hry "Otvorené manželstvo", ktorá mala premiéru v pražskom Braníckom divadle v januári 2002. Divadelná inscenácia "Otvorené manželstvo" s Karlom Rodenom a Janou Krausovou v hlavných úlohách si medzi publikom získala takú popularitu, že sa hrá dodnes. I po štrnástich rokoch ju môžete vidieť na doskách pražského divadla Studio DVA, kde je Patrik Hartl v súčasnosti umeleckým šéfom. Medzi najúspešnejšie divadelné hry Studia Dva patria práve tie, ktoré Patrik Hartl sám napísal a režíroval. Divácky atraktívne sú divadelné komediálne show písané priamo "na telo" konkrétnym hercom. V roku 2013 mala premiéru one woman show "Hviezda" s Evou Holubovou v hlavnej úlohe, vlani zas one man show "Vysávač" s Bobom Kleplom. Aktuálnym hitom v repertoári divadla Studio DVA je komédia "4 SESTRY", ktorej premiéra sa uskutočnila 11. júla 2016 v rámci projektu "Metropolitné leto hereckých osobností" na Letnej scéne Vyšehrad. O hru bol taký veľký záujem, že sa kompletne vypredalo všetkých 22 repríz. Do hlavných rolí komédie o štyroch ženách na pokraji nervového zrútenia autor a režisér obsadil Ivanu Chýlkovú, Annu Šiškovú, Bereniku Kohoutovú a Janu Strykovú. Sám Patrik Hartl o hre hovorí, že ide o komédiu miestami streštenú, niekedy drzo provokatívnu a zároveň dojemne citovú. V roku 2012 vyšla Patrikovi Hartlovi jeho literárna prvotina, román "Prvok, Šampón, Tečka (Bodka) a Karel". O dva roky neskôr nasledoval "Malý pražský erotikon", kniha, ktorá vzbudila u čitateľov nadšenie. Knihy od Patrika Hartla sa totiž čítajú jedným dychom, nájdu sa v nich tak muži, ako aj ženy, a vôbec nezáleží na tom , či majú dvadsať alebo štyridsať rokov. Pred pár dňami oslávil Patrik Hartl okrúhle narodeniny a dopísal svoj tretí román. A jeho čitatelia sa naozaj majú na čo tešiť, bude to totiž niečo, čo sa na poli českej literárnej tvorby dosiaľ neobjavilo - dvojromán nazvaný "Okamžiky šťastia". Je to príbeh brata a sestry a má dve titulné obálky.  A to znamená jediné, že sa bude dať čítať z oboch strán. Záleží na tom, či si čitateľ vyberie príbeh napísaný z pohľadu muža alebo ženy. Netrpezlivo očakávaný román Patrika Hartla "Okamžiky šťastia" vyjde 1. novembra 2016. Zaobstarajte si aj vy niektorú zo zaujímavých kníh na voľné chvíle.
Zobraziť článok >