EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Slow fashion v interiérovom dizajne
Pre tých, ktorí sa zaujímajú o ekológiu a chránia svoje okolie, nie je pojem slow fashion žiadna novinka. V dešnej dobe, keď každá priemerná domácnosť mení svoje interiérové doplnky aspoň trikrát ročne, má upcycling a ekologické myslenie svoj zmysel – pochopiteľne z vážnych dôvodov - zachrániť aspoň kúsok nášho sveta. Často v duchu urobiť niečo dobré, kupujeme zbytočné alebo nekvalitné veci, ktoré možno ani nepotrebujeme a tak produkujeme iba odpad. Darmo si kúpime eko - bio produkty vyrobené na druhom konci zemegule, keď transport a logistika k nám, produkujú viac škôd a odpadu, ako keby sme tú danú vec kupovali z neekologického, bežného hospodárstva. Dôležitá edukácia Slow fashion sa odzrkadľuje aj v interiérovom dizajne. Návrhári po celom svete sa snažia edukovať klientelu, aby kupovali produkty od lokálnych výrobcov. Tým nielen podporujú ekonomiku, ale aj domácu kreatívnu tvorbu. Veľký dôraz sa kladie aj na samotné materiály, medzi ktorými nechýba napríklad organická bavlna, ľan, bambus a hodváb. Buďme ohľaduplní Ohľaduplnosť v našom bývaní môžeme praktizovať viacerými spôsobmi. Nemusíme sa hneď pustiť do pestovania biobavlny, nemusíme vlastniť ani stolársku dieľňu. Túto prácu nechajme na profesionálov. Podporou a kúpou lokálnych výrobcov urobíme viac ako dosť. Ďalšia možnosť je využívanie second hand bazárov. Priaznivci recyklovanej módy nemôžu dopustiť na hodnotné úlovky kúpené v garážových výpredajoch a niekedy nájdeme aj naozaj kvalitné, málo používané veci, ktoré nám môžu ešte dlho a dobre slúžiť. Nie každému sú však sympatické veci z druhej ruky. V niektorých prípadoch sa ani neodporúča kupovať second - hand z hygienických dôvodov. Domáci trh nám ponúka dostatok kvalitných interiérových doplnkov, z ktorých sa môžeme tešiť dlhé roky.  
Zobraziť článok >
 
Ceny bytov už nebudú prinášať obrovské zhodnotenie
Národná banka Slovenska zverejnila údaje cien nehnuteľností na bývanie za 2Q18. Priemerné ceny nehnuteľností na Slovensku stúpli v apríli až júni tohto roka o 4,5 % medziročne, čo  predstavuje mierne spomalenie oproti začiatku roka  (4,8 %), avšak celkovo je to miernejšie tempo rastu ako bol priemer roka 2017 (6,3 %). Ich rast už však nebude tak markantný. Ako je to s cenami? V medzikvartálnom porovnaní sa priemerná cena nehnuteľností na bývanie zvýšila o 2,5 %, o kúsok pomalšie ako v predchádzajúcom štvrťroku. Priemerná cena nehnuteľností na Slovensku dosiahla úroveň 1431 EUR/m2, o EUR 35 viac ako na začiatku roka. Medzikvartálny rast bol zaznamenaný vo všetkých krajoch, pričom najvýraznejší bol v Nitrianskom (4,9 % q/q) a Prešovskom kraji (4,8 % q/q). Medziročne však vzrástli ceny nehnuteľností najvýraznejšie v Trnavskom kraji (o 11 % r/r). Na medziročnom raste cien sa podieľali najmä byty, ktoré v 2Q18 zdraželi o 8,2 % r/r (2,3 % medzikvartálne) v priemere, čo predstavuje mierne zrýchlenie tempa oproti predchádzajúcemu kvartálu. Ceny domov medziročne vzrástli o 2,3 % (2,5 % q/q medzikvartálne).  Dramatický rast je na konci Ceny nehnuteľností po kríze šesť rokov za sebou klesali (2009-14) a až v roku 2015 prišlo k miernemu rastu cien nehnuteľností na Slovensku (o 0,9 % v priemere). Postupne tempo rastu cien nehnuteľností zrýchlilo, ale naďalej sa ceny nehnuteľností na bývanie nachádzajú pod svojou predkrízovou úrovňou 1549 EUR/m2 z polovice roka 2008 (priemer 2008 bol 1511 EUR/m2). V roku 2008 dosiahla priemerná cena bývania svoj vrchol, pričom v súčasnosti sa nachádza približne 8 % pod ním. Na druhej strane, priemerná cena bytov už svoj predkrízový vrchol prekonala o 6 %. 
Zobraziť článok >
 
Našich zákazníkov sa snažíme obslúžiť čo najskôr
Zmeny a zvyšovanie rýchlosti obrátky tovaru vplýva aj na off-line retailerov, ktorí musia držať krok s e-commerce. Náročnú a rýchlu logistiku a plánovanie kamenných obchodov s potravinami kopírujú napríklad predajcovia odevov, obuvi a doplnkov (angl. fashion). Kedysi fungovali na štyri sezóny, v súčasnosti sa obrátkovosť zrýchľuje. Fashion retaileri zmenšujú sklady a naopak viac tovaru vystavujú na ploche predajne. Tovar dopĺňajú aj viackrát denne podľa odbytu. Doručenie v rovnaký deň ako vznikla on-line objednávka testuje napríklad reťazec H&M. Zatiaľ teda iba v Berlíne, ale ak bude pilotný projekt úspešný, tak sa rozšíri aj do iných miest v Nemecku a v Európe. SAEC a Nielsen Admosphere v prieskume zistili, že tí respondenti, ktorí v uplynulých 12 mesiacoch nakúpili na internete, nakupovali najčastejšie oblečenie a obuv (48 %), za nimi nasledujú knihy a produkty pre zdravie a krásu, kozmetika, drogéria, parfumy (približne po 30 %). „Službu dodania v rovnaký deň ponúkame aj v Bratislave. Aktuálne ju využíva jeden z najväčších maloobchodníkov s parfumami a kozmetikou Notino, predtým Parfums.sk,“ hovorí Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa.sk a spresňuje: „Služba sa volá „Expresný večerný kuriér“, keďže zásielky doručujeme večer medzi 18. a 22. hodinou, po telefonickej dohode s príjemcom. Čas sa osvedčil, nakoľko zákazníci už sú zvyčajne doma z práce o môžu si zásielky prevziať.“ Takmer polovica respondentov spomínaného prieskumu SAEC by bola ochotná nakúpiť v e-shope, ktorý tovar neponúka najlacnejšie, pokiaľ v ňom už predtým nakupovali, a pokiaľ e-shop ponúka najpohodlnejšiu formu doručenia tovaru (45 %). Z prieskumu vyplýva i to, že 39 % nakupujúcim prekáža nutnosť byť na adrese doručenia (a čakať na kuriéra), 26 % vadí časová obmedzenosť. „Z našich skúseností vyplýva, že „same-day delivery“ bude zohrávať stále dôležitejšiu úlohu a pre tie e-shopy, ktoré rýchle doručenie ponúknu zákazníkom ako prvé, bude konkurenčnou výhodou,“ uvádza Alexander Jančo.
Zobraziť článok >
 
Zákazníci stále viac dôverujú e-shopom
Zo štatistík Zásielkovňa.sk, SAEC a ďalších renomovaných spoločností vyplýva, že zákazníci na Slovensku stále väčšmi dôverujú on-line nakupovaniu. Oceňujú široký výber, pohodlné prezeranie z domu, alebo smartfónu a tiež lepšie ceny, ako v kamenných obchodoch. Stúpa tiež využívanie služieb komfortného doručenia a vyzdvihnutia v blízkosti bydliska. „Z obrovskej konkurencie vyše 11 000 e-shopov pôsobiacich na slovenskom trhu profituje zákazník. Navyše dnes už do on-line retailu vstúpili takmer všetky kamenné siete, ktoré musia prispôsobovať svoj biznis model dravému trhu e-commerce. Darí sa tým, ktorí dodržiavajú sľuby dané zákazníkom. Samozrejmosťou pri úspešných e-shopoch sú užívateľsky prívetivý dizajn, viac spôsobov platby a dopravy a kvalitná zákaznícka podpora,“ uvádza Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa.sk. Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40% platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá. Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok. „Zákazníci vo veľkých mestách využívajú oproti slovenskému priemeru trojnásobne viac osobný odber a dvojnásobne viac služby Zásielkovne. V súčasnosti pracujeme na tom, aby mohli pri vyzdvihnutí zásielok v odbernom mieste Zásielkovne.sk platiť kartou. Stanovili sme si ambiciózny termín zapojenia terminálov, a to koniec tohto roka,“ uvádza Alexander Jančo.
Zobraziť článok >
 
Dovolenkárov trápi trávenie a úrazy
Od začiatku júna, kedy Slováci najviac dovolenkujú v zahraničí, nahlásili klienti Allianz – Slovenskej  poisťovni už 1664 poistných udalostí. Najviac hlásení prichádza z Turecka, Egypta a Grécka, ale pomerne veľa hlásení je aj zo Slovenska. „Dovolenkári nám najčastejšie hlásia tráviace a žalúdočné ťažkosti a drobné a stredné úrazy, ktoré vzniknú pri športových aktivitách alebo pri kúpaní a evidujeme aj viacero zlomenín končatín, najmä u detí. Riešili sme aj niekoľko seknutí v krížoch a krku, ktoré boli spôsobené nielen športovými aktivitami, ale najmä častým striedaním horúceho podnebia s vychladenými klimatizovanými priestormi.  Túto dovolenkovú sezónu evidujeme aj zvýšený počet žalúdočných a tráviacich problémov z exotickejších arabských krajín, najmä z Ománu,“ konštatuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová. Poisťovňa riešila aj dva infarkty Slovákov dovolenkujúcich v Grécku a v Thajsku. V oboch prípadoch išlo o ľudí po šesťdesiatke. „Odporúčame, aby zvlášť opatrní boli starší ľudia dovolenkujúci v horúcich prímorských krajinách, a nevystavovali sa priamemu slnečnému žiareniu, dodržiavali pravidelný pitný režim, nezabúdali na užívanie liekov, ktoré majú predpísané, prípadne aby sa pred vycestovaním poradili so svojím ošetrujúcim lekárom,“ upozorňuje L. Muthová.
Zobraziť článok >
 
V eshopoch je nakupovanie bezpečné
Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere (realizovaný bol v období 28.5.2017 – 4.6.2018) až 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru (služby), 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a dobu dodania. „Dôležitým atribútom, ktorý zákazník zohľadňuje pri výbere on-line predajcu, je možnosť osobného vyzdvihnutia zásielky, napríklad cestou z práce, alebo v blízkosti svojho bydliska. V súčasnosti sú on-line zákazníkom k dispozícii naše výdajne v každom meste na Slovensku s viac ako 5000 obyvateľmi,“ komentuje prieskum Alexander Jančo.zo spolčnosti Zasielkovna.sk Dôkazom stúpajúcej dôvery v e-commerce, je výška útraty. Tí, ktorí nakúpili za tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201-500€, ale až 25 % respondentov tam minulo viac ako 500€ (v minulom roku to bolo 21 %). Kvalifikovaný odhad vychádzajúci z údajov cenových porovnávačov hovorí, že celkové tržby on-line za rok 2017 atakovali hranicu jednej miliardy eur. Ak sa pozrieme na presné dôvody nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o vadách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne. Dve tretiny opýtaných (67 %) uviedli, že poznajú, že je internetový obchod seriózny a dôveryhodný podľa skúseností a odporúčaní iných používateľov. Vplyv na zvýšenie dôveryhodnosti určite bude mať aj nová legislatíva o ochrane osobných údajov známa pod skratkou GDPR, rôzne certifikáty a pečate kvality od nezávislých autorít. Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia.
Zobraziť článok >