EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Chceli by ste zhodiť pár kíl? Vašu váhu ovplyvňuje len toto jediné pravidlo
Nielen ženy, rovnako aj muži chcú vyzerať dobre. A s tým sa niekedy spája túžba zhodiť pár kilogramov. Určite ste už aj vy natrafili na mnohé "zaručené" diéty či "zázračné" potraviny. S týmto pravidlom na ne však môžete zabudnúť.  Pravidlo energetickej rovnováhy Pravidlo je veľmi jednoduché a určite ste o ňom už veľakrát počuli. Napriek tomu naňho veľakrát zabúdame. Pravidlo energetickej rovnováhy hovorí o tom, že ak príjmeme toľko energie, koľko za deň spotrebujeme, naša váha bude stagnovať. Ak jej prijmeme viac, budeme priberať. Ak jej prijeme menej, budeme chudnúť. Áno, je to naozaj také jednoduché. Možno ste pred pár mesiacmi zaregistrovali prípad muža, ktorý chce platnosť tohto pravidla dokázať a 100 dní nejedol vôbec nič iné, než zmrzlinu. Necvičil, stravoval sa nezdravo. Myslíte si, že pribral? Nie. Schudol, a to celých 15 kilogramov. Jeho kalorický príjem bol totiž nižší, než jeho výdaj - a to napriek tomu, že všetky prijaté kalórie tvorila nezdravá zmrzlina.  Nemenej známym je prípad muža, ktorý 6 mesiacov nejedol nič iné, než ak v Amerike, tak aj u nás veľmi populárne jedlo z istého fast foodu. Opäť - myslíte si, že pribral? Nie, schudol, a to až neuveriteľných 28 kilogramov. Nikdy totiž neprijal viac kalórií, než ich za deň spotreboval. Fakt, že išlo o nezdravé tuky, vôbec nezavážil.  Aký je váš denný výdaj energie? Ako si aspoň zhruba vyrátať váš denný energetický výdaj? Možno vám poslúži nasledovná pomôcka. 8 hodín spánku — 260-300 kalórií 8 hodín sedavej práce — 480-500 kalórií 1 hodina cvičenia — 230-350 kalórií Ostatné (stres, chôdza, trávenie a  fyziologické procesy) — 570-800 kalórií Chudnutie nakoniec nie je až taká veda, čo poviete?  Všetko pre vaše zdravie nájdete v našom eshope zdravie.eiffeloptic.sk. 
Zobraziť článok >
 
Pozor na lyže. Nehôd na lyžiach pribúda aj u nás doma
Počty úrazov na slovenských zjazdovkách sa za posledné roky nevyvíjajú pozitívne. Podľa štatistík úrazovosti Horskej záchrannej služby nehôd na lyžiach stále pribúda. Kým pred dvomi rokmi zaevidovali 1620 úrazov na lyžiach, o rok neskôr to bolo o takmer 300 viac a v uplynulej sezóne to bolo až 2035 nehôd. „Počet úrazov na lyžiarskych svahoch každoročne stúpa. Najlepšou prevenciou je dodržiavanie pravidiel uvedených v Bielom kódexe a používanie zdravého rozumu. Najväčší deficit bezpečnosti je v rýchlej a bezohľadnej jazde lyžiarov. Už tradične sú v najväčšom počte zastúpené úrazy horných a dolných končatín, či už ide o zlomeniny alebo vykĺbenia. Pribúdajú však aj ťažké úrazy,“ povedal Jozef Richnavský z Horskej záchrannej služby. Ako ďalej dodal, nosenie lyžiarskej prilby sa udomácňuje už aj na slovenských zjazdovkách, čo je veľmi pozitívny trend. Nehôd na lyžiach pribúda aj u nás doma Počty úrazov na slovenských zjazdovkách sa za posledné roky nevyvíjajú pozitívne. Podľa štatistík úrazovosti Horskej záchrannej služby nehôd na lyžiach stále pribúda. Kým pred dvomi rokmi zaevidovali 1620 úrazov na lyžiach, o rok neskôr to bolo o takmer 300 viac a v uplynulej sezóne to bolo až 2035 nehôd. „Počet úrazov na lyžiarskych svahoch každoročne stúpa. Najlepšou prevenciou je dodržiavanie pravidiel uvedených v Bielom kódexe a používanie zdravého rozumu. Najväčší deficit bezpečnosti je v rýchlej a bezohľadnej jazde lyžiarov. Už tradične sú v najväčšom počte zastúpené úrazy horných a dolných končatín, či už ide o zlomeniny alebo vykĺbenia. Pribúdajú však aj ťažké úrazy,“ povedal Jozef Richnavský z Horskej záchrannej služby. Ako ďalej dodal, nosenie lyžiarskej prilby sa udomácňuje už aj na slovenských zjazdovkách, čo je veľmi pozitívny trend.  
Zobraziť článok >
 
Návod: Ako sa vyhnúť trestu za stočené kilometre
Stočili ste kilometre a prišiel zákon s likvidačnými pokutami. Čo robiť, ak už nechcete auto rovno potichu zošrotovať a zároveň sa vyhnúť kriminalizácii. Nový zákon je totiž o niečo miernejší ako predchádzajúca úprava a má pár kľučiek, ako vyviaznuť s čistou kožou. Novinka na trhu Nový zákon o prevádzke vozidiel v cestnej premávke prináša podstatné zmeny aj pre právnické osoby a fyzické osoby – podnikateľov. Súčasný zákon im zakazoval uvádzať, sprístupňovať, ponúkať na trhu v SR vozidlá, na ktorých prišlo k neoprávnenej manipulácii so zobrazovanou hodnotou odometra alebo k neoprávnenej manipulácii s odometrom. lenže v praxi to obchodníci často ani nemali ako zistiť. Takžeto už nebude od 20 mája tak celkom platiť. No exituje na to jedna podmeinka. je nutné, aby informácia o neoprávnenej manipulácii so zobrazovanou hodnotou odometra alebo o neoprávnenej manipulácii s odometrom bola zverejnená pred uvedením, sprístupnením alebo sprostredkovaním predaja a k vozidlu je pripojený výpis z registra prevádzkových záznamov vozidla. Môžete sa priznať Ak ste už stočili kilometre a nechcete mať problém, je potrebné to priznať. Stáčanie kilometrov je totiž podvodom iba vtedy, ak slúži na obohatenie na úkor kupujúceho, čiže bez jeho vedomia. To v praxi znamená, že pokiaľ predávajúci informáciu o stočenom odometri zverejní vopred a podloží ju výpisom, je už len na zvážení kupca, či takéto auto kúpi. V princípe sa tak dokážete vyhnúť trestu, ale na druhej strane hrozí, že auto nepredáte. Alebo ho predáte pod cenu, ktorú ste chceli stočenými kilometrami dosiahnuť. Na druhej strane to tak trochu bude amnestia pre vaše svedomie aj trestuhodné správanie. Sedačky do auta kúpite na: https://pre-deti.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Dve tretiny Slovákov sú na sociálnych sieťach. Pripojení na internet rastie
Záujem o sociálne siete na Slovensku ako aj v ostatných krajinách Európskej únie z roka na rok rastie. Kým pred ôsmimi rokmi ich nebola ani polovica, v roku 2018 využívalo sociálne siete až 60 percent Slovákov. Vo vekovej kategórii 16 až 24 rokov je to až 93 percent. „Na Slovensku má pripojenie na internet 80 percent domácností. Najviac internetových pripojení majú na západnom Slovensku, najmenej na strednom. Ešte pred desiatimi rokmi malo internet doma 58 percent domácností. Ruka v ruke s tým u nás postupne narastá aj digitálna gramotnosť,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.  Podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat v rámci 28 krajín Európskej únie využívalo za rok 2018 sociálne siete až 56 percent ľudí vo veku 16 až 74 rokov. Aj v tomto prípade ide o nárast, nakoľko ešte v roku 2011 bolo pripojených na sociálnych sieťach len 38 percent Európanov. „Využívanie sociálnych sietí v tomto prípade zahŕňa vytvorenie si profilu na Facebooku či Whatsappe, posielanie si správ či zdieľanie príspevkov. Najväčšiu aktivitu na sociálnych sieťach majú Dáni (79 %), Belgičania (73 %), Švédi a Veľká Británia (obe 70 %). Na opačnom konci rebríčka, s využitím sociálnych sietí pod 50 percent, je vo Francúzsku (42 %), Taliansku (46 %) a Slovinsku (49 %),“ spresnila Buchláková. Sociálne siete najviac využívajú mladí ľudia vo veku 16 až 24 rokov, a to až každý deviaty z 10 mladých má účet na nejakej sociálnej sieti. Čo sa týka staršej generácie vo veku 65 až 74 rokov, aj tam je viditeľný nárast používateľov za posledných osem rokov. Aktuálne sa takýmto spôsobom socializuje v únii v priemere 19 % dôchodcov. Na Slovensku to bolo za rok 2018 približne 12 percent seniorov.
Zobraziť článok >
 
Výhody a nevýhody spoločného účtu partnerov
Premýšľate, či mať s partnerom jeden, alebo dva účty? Možno vám pomôžeme sa rozhodnúť Mať spoločný účet je ekonomickejšie, platíte iba jeden mesačný poplatok a máte prehľad o finančných transakciách svojho partnera. Nevýhodou je, že ak chcete vykonať akúkoľvek zmenu v súvislosti so spoločným účtom, potrebujete podpis aj druhého partnera. Pri spoločnom účte platí, že po úmrtí jedného z majiteľov spadá polovica zostatku ku dňu úmrtia do dedičského konania. Stáva sa, že v rámci dedičského konania môže iný dedič zdediť celý zostatok a tu môžu vznikať problémy. Pri dedení sa totiž rozlišujú línie/skupiny, kde sa v prvom rade riešia nároky manžela/manželky a detí a až v druhej línii sú rodičia, druh/družka. V prípade druh/družka teda platí, že ak majú deti, tie majú ako prvé nárok na dedičstvo. Aj preto odporúčame, aby každý s partnerov mal svoj vlastný účet, je to prehľadnejšie, jednoduchšie, bezpečnejšie, dostupnejšie.  Inou možnosťou je zriadiť si k svojmu účtu disponenta. Aj tu však treba počítať s tým, že po úmrtí majiteľa účtu stráca disponent nárok na disponovanie s účtom a musí počkať na dedičské konanie. Preto je lepšie keď aj disponent má svoj vlastný účet. Niekomu sa môže zdať čudné, ak partneri zdieľajú všetko okrem spoločného účtu. Iní považujú za čudné práve to, keď si partneri navzájom kontrolujú každý jeden výdavok, ktorý odchádza zo spoločnej kôpky peňazí. „Ľudia sú rôzni, majú rôzne potreby, preto nemusí všetkým vyhovovať spoločná kasa, ale pre niektoré vzťahy je práve spoločný účet zásadnou vecou pre ich fungovanie. Rozprávať sa o peniazoch je omnoho dôležitejšie, ako mať ich na jednej kope. V rodine nikdy nesmú byť tabu,“ radí psychologička. Na spoločných či oddelených účtoch teda nie je nič zvláštne. Omnoho čudnejšie je mať svoje peniaze iba na bežnom účte. V záujme zveľaďovania rodinného rozpočtu je rozumnejšie zhodnocovať ich v iných produktoch.
Zobraziť článok >
 
Čo ste možno nevedeli o používaní autosedačiek!
V princípe všetci vedia, že deti do 150 centimetrov, do 12 rokov a 36 kilogramov potrebujú do auta autosedačky. Prirodzene treba používať certifikovanú autosedačku zodpovedajúcu veku a váhe dieťaťa. Mnoho zaujímavostí však o sedačkách pre deti motoristi ani netušia. A v záujme bezpečnosti vlastného dieťaťa by mali. Najbezpečnejšie miesto Najbezpečnejšie miesto na prepravu dieťaťa je na zadnom sedadle v takzvanej bezpečnej detskej zóne, ktorá sa nachádza za sedadlom spolujazdca. Toto je ideálne a najbezpečnejšie miesto na uloženie autosedačky. Dieťa je samozrejme pripútané. Taxíkom bez sedačky Ak ste sa rozhodli k lekárovi, alebo do škôlky vycestovať taxíkom, nemusíte so sebou brať autosedačku. Tu je deťom povolené sedenie bez nej, pokiaľ sa chodí v obci. Mimo obce je autosedačka povinná. Stačí aj podsedák Naň sa môžu umiestniť iba deti, ktoré už presiahli hmotnosť a výšku pre detské autosedačky, no nikdy nie skôr. Autosedačky sa delia do týchto kategórií: ·                       kategória 0: pre deti do hmotnosti 10 kg, vek 0-9 mesiacov ·                       kategória 0+: pre deti do hmotnosti 13 kg, vek 0-15 mesiacov ·                       kategória I: pre deti hmotnosti 9-18 kg, vek 9 mesiacov-4 roky ·                       kategória II (podsedák):  pre deti hmotnosti 15-25 kg, vek 4-7 rokov ·                       kategória III (podsedák): pre deti hmotnosti 22-36 kg, vek 6-14 rokov Ako je to v zahraničí? V okolitých štátoch platia mierne odlišné pravidlá na prepravu detí. V Českej republike je autosedačka povinná pre deti do 36 kilogramov a do výšky 150 centimetrov. V Maďarsku môžu deti do troch rokov sedieť na prednom sedadle v autosedačke otočenej proti smeru jazdy a pri vypnutom airbagu. V Rakúsku je potrebné mať deti do 150 centimetrov a 14 rokov zabezpečené špeciálnym bezpečnostným zariadením, teda autosedačkou, alebo sedákom. To najlepšie pre bezpečnosť detí nájdete na: http://babatko.eiffeloptic.sk  
Zobraziť článok >
 
Slovákom trvá založenie rodiny dlhšie ako v minulosti
Slováci sa so svadbou neponáhľajú. Priemerný vek ženíchov prevyšuje 31 rokov a hranicu 30 rokov prekračujú už aj nevesty. V 90. rokoch sa štyridsiatničky pomaly pripravovali na úlohu starej mamy, dnes v tomto veku kupujú výbavičku pre svoje deti. Ako vyplynulo z  prieskumu Poštovej banky, až 76 % Slovákov od 15 do 30 rokov žije s rodičmi. Mladí sa osamostatňujú väčšinou až v momente keď si nájdu životného partnera, s ktorým si budujú rodinu a zabezpečujú domov. Do banky prichádzajú s cieľom financovať svoje bývanie po tridsiatke. „Priemerný vek žiadateľov o úver na bývanie v Poštovej banke za účelom nadobudnutia nehnuteľnosti je 33 rokov. Tento krok súčasná generácia čoraz viac odďaľuje. Najviac žiadateľov o úver je vo vekovej kategórii 31 – 40 rokov,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. V roku 2007 si spoločné „áno“ povedalo 27 437 párov, v roku 2016  ich bolo 29 897. Za posledných desať rokov sa zvýšil nielen záujem o manželstvo, ale aj vek sobášených snúbencov, ktorý bol v minulosti dlhodobo nízky. Kým priemerný vek nevesty pred desiatimi rokmi bol 28,2 roka, teraz sa dostal nad hranicu 30 rokov. Priemerný vek snúbencov pri sobáši sa za uplynulé desaťročie zvýšil o 2,4 roka u mužov a o 2,5 roka u žien, keď páni mali v deň „D“ v roku 2016 priemerne 33,6 roka a dámy 30,7 roka. Ak aj vy plánujete vstup do manželstva, určite sa pozrite po krásnom snubnom prsteni. Ten vždy ostáva ako dlhodobá spomienka na znak lásky. Šperky aj obrúčky kúpite na: https://sperky.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Popularita online nákupov narastá, problémy súvisia najčastejšie s doručením tovaru
Podľa Eurostatu až 60 % Európanov nakupuje online a na Slovensku je to len o 1 % menej. Patríme pritom ku krajinám s najväčším nárastom ľudí nakupujúcich cez internet. Väčšina nákupov prebehne v poriadku, najčastejšie problémy súvisia s doručením tovaru. Pri neserióznych obchodníkoch tieto situácie končia často až na súdoch. Pomôcť môže aj moderné poistenie.  Medzinárodné štatistiky ukazujú, že viac ako dve tretiny ľudí nakupujúcich online nezaznamenali pri nákupoch žiaden problém. Približne 17 % už zažilo pomalšie dodanie tovaru, 11 % technické problémy s webstánkou e-shopu pri platení. „Aj napriek tomu, že drvivá väčšina nákupov prebehne veľmi ľahko a bezproblémovo, stretávame sa so situáciami, keď kupujúci reklamujú nedodaný či poškodený tovar. Takúto situáciu podľa štatistík zažil takmer každý desiaty nakupujúci. Preto sme sa rozhodli, že ľuďom ponúkneme pomoc,“ hovorí Slávek Mynář, produktový riaditeľ Slovenskej sporiteľne. Riešením je Poistenie osobných vecí a karty, ktoré  Slovenská sporiteľňa ponúka v dvoch podobách. Zatiaľ čo základný balík kryje riziká strát a krádeží vo fyzickom svete, rozšírený balík chráni aj vo svete digitálnom. Pri online nákupoch ho klient využijete v situáciách, keď mu príde poškodený alebo nesprávny tovar, prípadne tovar nepríde vôbec. V prípade, že klient neuspeje v reklamačnom konaní, poisťovňa mu vyplatí až 2 000 eur. Poistenie tiež pomôže pri zneužití elektronických platieb, poškodení dobrého mena na internete a finančne kryje aj IT podporu vrátane preplatenia obnovy cenných dát či právnej asistencie. Moderné poistenie je možné získať jednoducho prostredníctvom všetkých kanálov banky – cez Georgea, webstránku, call centrum či v pobočke. Môžu si ho zriadiť aj tí, ktorí nie sú klientmi Slovenskej sporiteľne. Poistné krytie sa vzťahuje aj na udalosti v zahraničí. Slovenská sporiteľňa ho ponúka v spolupráci s poisťovňou BNP Paribas Cardif.  
Zobraziť článok >
 
Na rok do Indonézie zadarmo! Stačí sa prihlásiť
Ak máš od 17 do 35 rokov a chuť skúsiť Indonéziu inak ako turista, nezabudni, že vláda tejto krajiny dáva mladým ľuďom šancu zavítať k nim, spoznať krajinu, niečo sa naučiť a k tomu dostaneš mesačné vreckové. DARMASISWA je unikátna štipendijný program Indonézie, ktorá ponúka záujemcom z celého sveta možnosť žiť v Indonézii, študovať a dostávať honorár. Ide o študijné a umelecké pobyty. Uzávierka podávania prihlášok  je do 9. februára 2017, takže ešte má každý šancu zažiť krajiny ako Bali, či Sumatra a ďalšie exotické kúsky kraja na vlastnej koži. Približne každý rok je v hre okolo 800 miest pre štipendiá. Uprednostňovaní sú síce študenti univerzít, ale prakticky sa môže prihlásiť každý, do 35 rokov. Toto štipendium sa udeľuje už viac ako 40 rokov a má vo svete slušné renomé. Počas celého roka je možné študovať na množstve univerzít, ktoré uchádzači po úspešnom absolvovaní pohovorov majú k dispozícii. Učiť sa môžete okrem Indonézštiny aj tradičnú kultúru Indonézie, kulinárstvo, prípravu domácich výrobkom, alebo napríklad bylinkovú medicínu, skrátka všetko, aby ste prenikli týmto končinám skutočne pod kožu. Stačí pritom pár dokumentov , životopis a silnú motiváciu. Všetky informácie aj priamu možnosť podať si žiadosť nájdete na adrese: apply.darmasiswa.kemdikbud.go.id. Takúto príležitosť si netreba nechať ujsť! Viac knižiek o Indonézii nájdeš na: http://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >