EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Pri turistike pozor na bezpečie
Ako sa hovorí, nešťastie nechodí síce po horách, ale často sa môže stať, že ho na horách stretnete. Pozor na zranenia Ak sa zraníte v slovenských horách, lekárske ošetrenie máte pokryté zo zdravotného poistenia. Ak sa však dostanete do problémov a pomáhať Vám bude Horská záchranná služba, akciu budete musieť zaplatiť - výnimku tvoria iba deti. Za zásah horskej služby sa platí priemerne okolo 350 EUR, ak je potrebné pátranie a vyslobodzovanie s nasadením vrtuľníka, cena sa môže vyšplhať až do niekoľko tisíc EUR. Tí, ktorí vyhľadávajú náročný terén, by si preto určite mali uzatvoriť poistenie do hôr, ktoré pokrýva práve náklady na zásah horskej služby vrátane prepravy vrtuľníkom. „ Aj zdanlivo nenáročná túra sa môže skončiť záchrannou akciou, stačí, ak zablúdite, uviaznete v ťažkom teréne, zraníte sa alebo Vás jednoducho dobodá hmyz a máte alergickú reakciu a je nevyhnutný zásah horskej služby,“  hovorí riaditeľka oddelenia komunikácie UNIQA poisťovne Silvia Vlasková. Aj poistení milovníci vysokohorskej turistiky by však mali chodiť po vyznačených chodníkoch a pri náročnejších výstupoch  dodržiavať pokyny horskej služby. „V prípade, že sa pri niektorých výstupoch vyžaduje sprievodca, musia to turisti rešpektovať a treba mať takúto aktivitu osobitne pripoistenú, „ upozorňuje S. Vlasková  z UNIQA poisťovne.
Zobraziť článok >
 
Slováci stále žijú na dlh
Rok 2017 bol vo finančnom meradle výnimočným rokom. Napriek rastúcemu politickému napätiu to bol priam dokonalý rok pre investorov a sporiteľov, keď na celom svete vrcholilo ekonomické oživenie a finančným trhom sa darilo, najmä tým akciovým. Výsledkom bol rast finančného majetku domácností v celosvetovom meradle o 7,7 %. Dlhy vo svete stúpli o 6 %. Opačný trend zaznamenali slovenské domácnosti, ktoré aj minulý rok pokračovali v rekordnom zadlžovaní. V regióne strednej a východnej Európy sme sa stali unikátom, keď naše dlhy prevyšujú naše úspory. Aj tieto závery priniesla 9. štúdia bohatstva národov Allianz Global Wealth Report 2018, ktorá si pod mikroskop zobrala finančný majetok a dlhy domácnosti v 53 krajinách sveta. „Bolo to výnimočne priaznivé obdobie, no časy, keď mimoriadne expanzívna menová politika zabezpečovala trvalý a stabilný rast na finančných trhoch, sú nadobro preč. Prvé nepriaznivé znaky sú už tu: rastúce úrokové miery, obchodné konflikty a aj čoraz populistickejšia politika spôsobujúca napätie a turbulencie. Prvý mesiac tohto roka už ukázal zlú predtuchu,“ konštatuje hlavný ekonóm Allianz Michael Heise. Slováci stále žijú na sekeru Achillovou pätou slovenských domácností je aj naďalej vysoká úverová zadlženosť. Dopyt po úveroch už od roku 2010 stúpa u Slovákov výraznejšie ako je priemer v regióne. Minulý rok naše dlhy stúpli o 10,3 %, každý Slovák tak v priemere dlžil 6 792 eur, kým priemer regiónu je 4 564 eur. 
Zobraziť článok >
 
Trombóza je nenápadná. Následky môžu byť fatálne
Dĺžka ciev, teda tepien, žíl a vlásočníc je v ľudskom tele asi 100 až 150 tisíc kilometrov. Ak by sme si ich predstavili ako diaľnice, cesty I., II. a III. triedy či poľné cesty, srdce a pľúca ako náš domov, kam sa každý deň vraciame a našu krv ako premávku, ktorá môže byť hustejšia i priechodnejšia, šanca, že sa niekde stane „nehoda“, je pomerne vysoká. Keď sa „upchá“ cesta, tak nás to v tom lepšom prípade zdrží, horšie je, ak sme účastníkmi nehody. Prvý problém je nedokrvenie Nášmu srdcu trvá približne minútu, kým okysličí celý objem našej krvi. Táto sa následne musí dostať ku všetkým orgánom a tkanivám. Ak sa na ich ceste „do práce“ vytvorí trombóza, vzniká nedokrvenie daného tkaniva alebo orgánu. V prípade, že sa jedná o srdcovú tepnu, prejaví sa to srdcovým infarktom, v prípade mozgovej tepny cievnou mozgovou príhodou. Uvoľnenie ja nový druh rizika Na spiatočnej ceste môže krvná zrazenina zablokovať žilu, ktorá odvádza odkysličenú krv z tkanív naspäť do srdca a pľúc, teda žilová trombóza. Tá môže byť nebezpečná tým, že sa môže uvoľniť, z miesta svojho vzniku vycestovať a zaplávať v smere prúdenia krvi do pľúc a spôsobiť pľúcnu embóliu, ktorá môže byť aj život ohrozujúca. Ak teda na cestách nepremávajú vozidlá tak, ako by mali a vznikajú zápchy, tak aj pri žilovej trombóze krv neprúdi v žilách tak ako by mala. Stagnujte, až sa v určitom mieste vyzráža. Lekári poznajú tri základné predpoklady pre vznik žilovej trombózy, a to zmena v zložení krvi (napr. vplyvom ochorenia, častokrát onkologického), zmena kvality cievnej steny (poškodenie jej výstelky, narušenie jej nezmáčavého povrchu), alebo spomalenie prúdenia krvi v žile (t.j. stáza, stagnácia prietoku krvi). „Žilová trombóza je ochorenie, ktoré nikoho ‚nediskriminuje‘ a vybrať si môže každého z nás. Dôležité je vedieť, kedy môžeme byť ohrození a komunikovať o tom so svojím lekárom. Všeobecne sa za vysoké riziko považuje dlhodobý pobyt v nemocnici s upútaním na lôžko, chirurgický zákrok, napríklad  operácia bedrového kĺbu alebo kolena, onkologické ochorenie, predovšetkým ak je spojené aj s potrebou užívania chemoterapie, ale aj srdcové zlyhávanie“ hovorí doc. MUDr. Juraj Maďarič z Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb v Bratislave: „Rizikom  sú však aj dlhé lety alebo dlhá cesta automobilom, ktoré sú spojené s nedostatkom pohybu, ak sa trombóza objavuje aj v blízkej rodine, ale aj užívanie medikamentov na báze estrogénu, obezita, tehotenstvo, či fajčenie.“
Zobraziť článok >
 
Čaj Matcha – ideálny na každý deň
Pozitíva zeleného čaju sú dobre známe tisíce rokov. No každý produkt má to najlepšie z najlepšieho a ak sa hovorí o zelenom čaji, tak to skutočne najlepšie z najlepšieho je matcha. Japonský čaj, ktorý obsahuje unikátny katechíny a aminokyseliny. Absolútny unikát chutí aj vitamínov Prečo je matcha čaj tak unikátny pochopíte len čo sa pozrieme na jeho zloženie. Je to čajový prášok, ale na rozdiel od porciovaných čajov, ktoré majú často tiež práškovú konzistenciu tu ide o prášok, ktorý sa priamo konzumuje. To znamená, že sa vo vode vyšľahá a vypijete ho ako nápoj. Tým do tela dostanete skutočnú potravu zeleného čaju. Nič sa nevýluhuje, nič sa nevyhadzuje, čaj priamo skonzumujete. Pozor na matchu Ako všetko na svete, čo je skutočne hodnotné a kvalitné sa falšuje. Tak je to aj s matchou. Na originál sa používajú špeciálne druhy čajovníka, ktoré sú aj špeciálne tienené, aby obsahovali maximum prospešných látok. Pretože nie každý nadrobno pomletý čaj je matcha. Ani z fejkového matcha čaju sa vám nič nestane, no účinok na telo je podstatne slabší. Ako si správne pripraviť matchu? Nie je to nič zložité. Zoberiete vodu studenú  alebo teplú, maximálne horúcu na 80 stupňov. Podľa toho, či chcete čaj studený, alebo teplý. Potom už len vymiešate metličkou, alebo poriadne rozhrkáte v šejkri a môžete piť. Chuť je príjemná, osviežujúca a lahodná.
Zobraziť článok >
 
Lacoste - značka, ktorá má šmrnc
Samotné logo krokodíla reprezentujúce módnu značku Lacoste naznačuje istý stupeň rebélie. Ňou bol povestný aj jej zakladateľ. Ako prvý totiž vypovedal poslušnosť nepohodlnej tenisovej móde a postavil ju naruby. Len tak mimochodom naštartoval svoj brand štýlom, ktorý by nezvládli lepšie ani dnešní moderní supermarketéri. Šampión na kurte S menom Lacoste si súčasníci spájajú oblečenie, tenisky, hodinky, kolekcie vôní, ale pred pár desiatkami rokov boli týmto menom ovenčené nejedny noviny. A nebola to reklama no nové tenisky. René Lacoste bol špičkový tenista. Svojho času svetová jednotka. Tušil, že na vrchole rebríčka sa nedá žiť večne a tak koketoval s myšlienkou rozšíriť svoje príjmy aj o iné zdroje financií, ako je iba naháňanie sa za loptou. Práve tu sa zjavuje prvý raz v histórii logo krokodíla. Niektorí tvrdia, že symbolizuje jeho dravosť, správny odhad, alebo skrátka len enormnú silu, dravosť a chuť viťaziť. Prevrat vo svete módy V dvadsiatych rokoch sa hrával tenis v dlhých flanelových nohaviciach, nepohodlných košeliach s dlhým rukávom a dokonca kravatou. Tak extrémne vyzerala snaha dostať tenis na úroveň najsnobskejšieho športu. René Lacoste, ako svetový šampión, si však mohol dovoliť porušovať pravidlá a tak sa jedného dňa v roku 1935 zjavil na kurte v tričku s golierom, s krátkymi rukávmi a prirodzene bolo iba v bielej farbe. Okamžite rozvlnil vody záujmu a jeho kolekcia pod názvom Lacoste Tennis Shirt sa začala šíriť ako lavína. Koniec - koncov bolo to prvý raz, čo tenisti vôbec začali promovať akúkoľvek značku. Tričko sa stalo kultové a preniklo aj do iných odvetví ako golf, či polo.
Zobraziť článok >
 
Štúdium dieťaťa je drahé, aj nákup pomôcok
Náklady pri nástupe dieťaťa do základnej školy sú pre rodičov veľkou záťažou. To isté platí aj pri úprave izby, keď vaše dieťa „vyrastie“ z nábytku, ktorý ste mu kúpili ako bábätku. Máme pre vás niekoľko rád, ako finančne zvládnuť obe situácie a kde ušetriť. Plánujte dostatočne včas Nároky dieťaťa na zariadenie izby sa v priebehu rokov výrazne menia. Rodičia by s tým mali počítať už pri prvom zariaďovaní izby. Pri rozumnom plánovaní sa dá vybrať nábytok, ktorý slúži dlhšie ako rozprávkovo ladené, pestrofarebné zostavy, ktoré dieťa možno už o rok prestanú baviť. Preto je lepšie vybrať univerzálny nábytok a „doladiť“ ho dekoráciami napríklad vo forme nálepiek, ktoré môžete kedykoľvek vymeniť. Uvažujte Výdavky na nábytok sa hýbu v stovkách eur a ak siahnete po prírodných materiáloch, bez problémov dokážu „preskočiť“ aj hranicu tisíc eur. „Ak chcete ušetriť pri zariaďovaní izby školáka, je najdôležitejšie tento krok plánovať dlho dopredu. Keď si začnete odkladať financie na zariadenie od nástupu do škôlky, dokážete si za tri roky na nový nábytok našetriť. Naopak, ak kúpite na poslednú chvíľu všetko naraz a bez úspor, detský nábytok sa v dôsledku úveru predraží minimálne o polovicu. Pretože úrokové sadzby sú pri nákupe kreditnou kartou alebo prečerpaní účtu stále vysoké. Pohybujú sa okolo hranice dvadsať percent a patria vôbec medzi najdrahšie pôžičky“ hovorí Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko. Najjednoduchší spôsob, ako začať šetriť, je zriadiť si trvalý prevodný príkaz a malé čiastky posielať každý mesiac na samostatný sporiaci účet. V internet bankingu si účet môžete aj premenovať podľa účelu. „Ak si sporenie založíte dostatočne skoro, stačí vám odkladať napríklad 20 eur mesačne. To je suma, ktorú bez problémov oželiete. O to ľahšie si nasporíte na jednorazové výdavky pre vášho školáka,“ vysvetľuje M. Búlik.    
Zobraziť článok >
 
Na Slovensku za posledné roky najviac zdraželo oblečenie a obuv. V našom obchode ostávajú nízke ceny
Slovensko bolo v roku 2017 spomedzi krajín EÚ ôsmou najlacnejšou krajinou čo sa týka sledovaných spotrebných tovarov a služieb  v rámci spotrebného koša. Ešte v roku 2000 však bola krajina po Bulharsku a Rumunsku na treťom mieste.  ,,Najvýraznejší nárast cien podľa Eurostatu možno na Slovensku sledovať od roku 2003 v prípade oblečenia a obuvi. Napriek tomu, ak sa pozrieme na spotrebný kôš ako taký, Slováci vynakladajú mesačne najviac peňazí na bývanie. V rámci spotrebného koša tvoria výdavky na bývanie, vodu, elektrinu či plyn až štvrtinu. Druhou najväčšou položkou sú potraviny (17 %). Podľa údajov Štatistického úradu SR míňajú Slováci najmenej na vzdelávanie, a to necelé 2 %,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. Rozdiely v Európe sú vysoké Cenové hladiny spotrebných tovarov a služieb sa v rámci krajín Európskej únie značne líšia. Podľa aktuálnych údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat mali za rok 2017 najvyššie spotrebiteľské ceny v Dánsku a Luxembursku (141 % priemeru EÚ), za nimi nasleduje Švédsko (135 %) či Fínsko (123 %). Naopak na opačnom konci rebríčka sa ocitlo Bulharsko (44 % priemeru EÚ), Rumunsko (48 %) či Poľsko (53 %). Slovensko bolo za rok 2017 ôsmou najlacnejšou krajinou (65 %), ešte v roku 2000  to bolo 38 % priemeru EÚ.  V Čechách je lacnejšie   ,,Ak sa porovnávame so susednou Českou republikou, tak vyššie cenové hladiny oproti Slovensku boli v prípade poštových a telekomunikačných služieb, vo vzdelávaní, v prípade bývania a alkoholických nápojov a tabaku, v ostatných položkách majú Česi za sledované obdobie o niečo nižšie ceny ako Slovensku,“ dodala Buchláková. Eurostat v rámci spotrebného koša sleduje potraviny a nealkoholické nápoje, alkoholické nápoje a tabak, odevy a obuv, bývanie, voda, elektrina, plyn a iné palivá, nábytok, bytové zariadenia a bežná údržba domu, zdravotníctvo, doprava, pošty a spoje, rekreácia a kultúra, vzdelávanie, reštaurácia a hotely a rozličné tovary a služby.    
Zobraziť článok >
 
Mobil môže byť pomocník proti kyberšikane
Silnejúci fenomén internetu a sociálnych sietí spôsobil nárast kyberšikany a poškodzovania dobrého mena na internete. Zasielanie útočných mailov, vytváranie dehonestujúcich stránok a blogov, zverejňovanie fotiek a videí s cieľom poškodiť inej osobe, či ohováranie v diskusných fórach. Kým v minulosti boli deti šikanované najmä v reálnom živote,  s nástupom digitálnych technológií sa prípady zraňovania či zosmiešňovania presunuli do virtuálneho sveta najmä u tínedžerov. Detskí psychológovia dokonca upozorňujú, že na internete dokážu byť deti krutejšie ako v reálnom živote. Šikana cez internet sa deje najčastejšie cez hanlivé komentáre k fotografiám, zastrašovanie a vydieranie cez správy či neoprávnené zverejňovanie intímnych fotografií či videí na internete. Čo robiť, ak sa stanete obeťou kyberšikany To, že kyberšikana sa stala  skutočným strašiakom dokazuje aj prieskum UNIQA poisťovne. Podľa neho sa až 60% opýtaných obáva toho, aby o ňom na internete nekolovali nepravdivé informácie. Prieskum zároveň ukázal, že najmä deti ani rodičia často nevedia, ako sa proti šikanovaniu cez sociálne siete alebo internet brániť. „Naše skúsenosti hovoria, že telefonát právnika poisťovne býva veľmi efektívny pri riešení takýchto citlivých sporov. Určite by sme zabezpečili mazanie dotyčných správ, blokovanie profilu a poskytli by sme právnu a IT asistenciu,“ tvrdí R. Koch. Zabezpečiť sa pred kyberšikanou dá aj používaním ochranných programov na mobily a tablety.    
Zobraziť článok >
 
6 rád, podľa ktorých si vyberiete kvalitného finančného sprostredkovateľa:
1.       Má dobré referencie od klientov Pýtajte si tipy od rodiny aj známych, referencie fungujú aj pri odborníkoch na financie. Tí kvalitní sa totiž nielen vyznajú, ale dokáže svoje znalosti uplatniť v praxi a ušiť vám finančný plán na mieru. 2.       Zaujíma ho vaša aktuálna situácia, existujúce portfólio produktov a plány do budúcnosti Kvalitný odborník nepredáva produkty, ale rieši vaše potreby a súčasne sa pozerá do budúcnosti. Ak potrebujete bývať, nemalo by vaše riešenie spočívať iba v nájdení najvýhodnejšej hypotéky. Súbežne so zadlžením sa napríklad treba zabezpečiť voči nečakaným udalostiam a dlhodobým výpadkom príjmu, ktoré vám môžu zobrať strechu nad hlavou. A to minimálne vo výške zostatku úveru. 3.       Ponúka vždy viacero riešení (dáva vám na výber) Najmä v životnom poistení sa produkty líšia v podstatných detailoch ako napríklad v progresii pri trvalých následkoch úrazu, počte poistených kritických chorôb v balíčku, v počte výluk z poistenia alebo v tom, či ide o pripoistenie s klesajúcou alebo konštantnou poistnou sumou a podobne. Kvalitný odborník vám vysvetlí možnosti a odporučí riešenie, ale výber je na vás. 4.       Necháva dostatok času na rozhodnutie Finančný plán je dôležitý krok, ktorý vám má dlhodobo pomôcť. Je prirodzené, že človek potrebuje na rozhodnutie nejaký čas. Kvalitný odborník na vás netlačí, ale dopraje vám dostatok času a dá vám možnosť pýtať sa aj dodatočne na všetko, čomu nerozumiete. 5.       Pripomenie sa aspoň 1x ročne s cieľom zistiť zmeny v životnej situácii a prispôsobiť nastavenie produktov Finančné produkty sa vyvíjajú a z tejto zmeny môžete profitovať. Napríklad nové pripoistenia pri životnom poistení majú širšie krytie, a to nezriedka za nižšie poistné. Preto je dobré stretnúť sa s odborníkom aspoň raz ročne a prehodnotiť vašu rodinnú situáciu a pozrieť sa na produkty, ktoré máte vo finančnom pláne. 6.       Nenúti vás do zrušenia starej a uzavretia novej zmluvy Prehodnotiť zmluvy neznamená, že umelo vypoviete starú a hneď uzavriete identickú novú zmluvu. To je praktika neserióznych poradcov. Sú zmluvy, ktoré netreba nikdy rušiť (napríklad staré kapitálové životné poistenie), ale aj zmluvy, ktoré si môžete ponechať, ale pritom viete vymeniť niektoré pripoistenia alebo zmeniť ich nastavenie.
Zobraziť článok >
 
Ako sa vyznať v peniazoch?
S peniazmi sa dostáva do kontaktu denne každý človek. Väčšina z nás si myslí, že s nimi vie zaobchádzať, realita je však úplne iná – čo dokazujú napríklad prieskumy finančnej gramotnosti žiakov a študentov, ale aj dospelých. Najvypuklejšie sa tento omyl prejavuje pri plánovaní: ak si z dvoch ľudí s rovnakým príjmom jeden nechá poradiť od profesionála – odborníka na financie – bude na tom s vysokou pravdepodobnosťou do budúcnosti finančne lepšie.   Sami si často poradíme zle Prieskumy hovoria jasnou rečou – Slováci sa vo finančných produktoch a službách nevyznajú. Prieskum bratislavskej Ekonomickej univerzity medzi druhákmi na vysokých školách ukázal prehnané sebavedomie: 70 % si myslelo, že sa vo financiách vyzná, v skutočnosti však boli ich vedomosti podobne nízke ako v menej sebavedomej menšine. „Omylom mladých ľudí sú najmä chybné očakávania, ktoré produkt nedokáže naplniť alebo príliš rýchle jednanie, keď siahnu po prvej ponuke a nemajú chuť urobiť si porovnanie,“ vysvetľuje Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko. Prieskum OVB na 500 študentoch stredných škôl zase ukázal, že mladí majú o finančných produktoch mylné predstavy zdeformované reklamou. Napríklad o nákupe na splátky si až tretina myslí, že nejde o úver. Podobne zlé je to pri hypotékach: keďže reklama sa orientuje najmä na úrokové sadzby, posudzuje až 48 % výhodnosť úverov prostredníctvom tohto parametru. Študenti nerozumejú ani produktom, ktoré používajú. Napríklad rozdiel medzi debetnou a kreditnou kartou dokáže popísať len polovica študentov napriek tomu, že kartu k bežnému účtu využíva 73 % z nich.   Európsky prieskum poisťovne NN zase zistil, že finančným produktom a súvislostiam rozumie len šokujúcich 9 % Slovákov. Vo finančnej gramotnosti za nami v Európe skončili už len Španieli a Turci. Prieskum spoločnosti KRUK zase ukázal, že význam skratky RPMN nepozná takmer 85 % ľudí. A to napriek tomu, že promovaniu tohto úverového parametra sa venuje pozornosť celé roky.
Zobraziť článok >