EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Kedy je čas dávať deťom vreckové?
Deti a peniaze. Dosť dôležitá kapitola východy. Kedy a ako začať deti vychovávať k finančnej zodpovednosti? Naučte vnímať hodnotu peňazí Rodičia by sa mali rozprávať sa s deťmi o peniazoch, ich hodnote a učiť ich s nimi narábať čím skôr. Od útleho detstva by mali rodičia viesť svoje ratolesti k finančnej gramotnosti. Práve nástup do prvého ročníka základnej školy je moment, od ktorého je vhodné dávať dieťaťu pravidelne malé vreckové, aby sa naučilo vnímať hodnotu peňazí. Vo veku 6 až 7 rokov je to suma do 5 eur mesačne.  „Vždy je lepšie, aby dieťa malo reálne skúsenosti s reálnymi peniazmi. Zo začiatku môžu deti dostávať len symbolické vreckové. Jeho míňanie by mali rodičia kontrolovať, a prípadne dieťaťu vysvetliť, ako si sporiť do budúcnosti,“ povedala analytička Slovenskej sporiteľne Lenka Buchláková. Najlepšie je dávať deťom vreckové pravidelne každý týždeň, pretože najmä menšie deti majú tendenciu minúť naraz väčšiu sumu na nepotrebné veci či sladkosti  Na cesty je lepšia bezhotovosť Pre deti staršie ako 10 rokov sa odporúča založiť detskú kartu, na ktorú im rodičia môžu posielať vreckové či iné pravidelné alebo nepravidelné príspevky. Navyše, rodičia majú prostredníctvom internetbankingu prehľad o výdavkoch dieťaťa a môžu mu nastaviť primeraný mesačný limit, ktorý ho naučí rozumne hospodáriť.  „Karta je užitočná aj v prípadoch, ak je dieťa mimo domova (napr. v tábore alebo na školskom výlete) a potrebuje peniaze na nečakané výdavky. Rodič mu ich tak môže rýchlo prevodom poslať. Na zriadenie karty štandardne stačí, ak rodič príde do banky s rodným listom svojho dieťaťa,“ doplnila Buchláková.    
Zobraziť článok >
 
Bedári do ucha. Skvelý príbeh skvelé počúvanie
Jedna z najznámejších kníh s príbehom, ktorý si podmanil nielen Francúzsko, ale celý svet. Dnes nemusíte čítať tisíce strán textu, môžete si ho vypočuť. Dramatizácia svetoznámeho príbehu utečeného trestanca Jeana Valjeana z Francúzska 19. storočia. Ako spravodlivý je svet, v ktorom o celom tvojom živote rozhodne krádež jedného bochníka chleba? Román Les Misérables napísal a v roku 1862 nechal vydať Victor Hugo.  V slovenskom preklade sa úplne zažil názov Bedári, hoci k téme knihy by sa skôr hodil neskoršie preklad Marie Majerovej, ktorá hlavných hrdinov nazvala úbožiak. Zaslúži si totiž skôr našu ľútosť, než opovrhnutie: napriek všetkej svojej snahe a ľudským kvalitám totiž v ich svete nie je možné odčiniť jediný hriech mladosti.  Hlavnou postavou v spleti figúr a figúrok Hugova dodnes známeho románu je trestanec Jean Valjean, pôvodne klestič stromov. Ten sa z núdze vláme do domu, aby ukradol bochník chleba. Je chytený a zatvorený na päť rokov na galeje. Tým je pre celý život ociachovaný, svoj trest si navyše predĺži neustálymi pokusmi o útek. Keď je konečne prepustený, má už svoje najlepšie roky dávno za sebou a výsledkom justičnej "prevýchovy" je zhrubnutý a drsný muž, ktorého zmení až stretnutie s biskupom Myrielem, ktorý mu bez podmienok a vrelo ponúkne pohostinstvá a neudá ho ani v okamihu, keď mu Valjean ukradne strieborné príbory. Bývalý trestanec sa pod vplyvom tejto príhody rozhodne žiť lepší život - rameno spravodlivosti je však neľútostné a na nič sa neobzerá. Nech žije Valjean sebectnostněji, stále má v pätách komisára Javert ...
Zobraziť článok >
 
Máme super rýchlosť dorurčenia. Je to výhoda pre vás
Zlaté pravidlo obchodu znie: ak neobslúžite zákazníka vy, urobí to vaša konkurencia. Obchodníci, najmä v on-line, kde vládne tvrdý boj o každé kliknutie, sa preto profilujú okrem šírky sortimentu, špecializácie aj rýchlosťou dodania. Nákupy a náááááááááááákpy Podľa veľkého prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere je pre zákazníkov e-shopov dôležitá okrem ceny a kvality aj rýchlosť a doba doručenia (15 %). Medziročne sa tiež zvyšuje podiel nákupov zrealizovaných prostredníctvom mobilného telefónu (41 %). Možno povedať, že ide o spontánne nákupy a nákupy, pri ktorých zákazník očakáva aj expresné dodanie tovaru. Inak povedané, rýchla a intuitívna objednávka má korešpondovať s rýchlym doručením. Na spôsob telefonického objednania pizze. Neprekvapuje, že mobilný telefón k nákupu na internete používajú najviac respondenti vo vekovej skupine 15- 24 rokov. To sú terajší, ale aj budúci zákazníci e-shopov, ktorí budú navyše ekonomicky činní. Mladí, rýchli, dynamickí, spontánni a užívajúci si okamihy. Inšpirácie vo svete Motorom zmien je najväčší maloobchodník na svete, Amazon, ktorý službu „same-day delivery“, teda doručenie v deň vzniku objednávky, ponúka v niekoľkých miestach v zahraničí. Zatiaľ je len pre členov Amazon Prime a zákazníkov on-line potravinového supermarketu AmazonFresh. Práve s rozvojom doručovania potravín objednaných on-line bude stále rásť aj požiadavka na doručovanie objednávok ešte v deň objednania. Podobné služby na Slovensku ponúkajú Tesco Potraviny domov alebo eDelia. Stále je však potrebné objednať si do určitého časového limitu (napr. do 10.00, do 12.00), inak budú objednávky vybavené až v nasledujúci deň. Najviac v obľube vedú obchody, kde je možné objednanie kedykoľvek a expresne rýchle doručenie. Napríklad aj cez vlastnú pobočkovú sieť ZADARMO.    
Zobraziť článok >
 
Viete správne nosiť kravatu?
Byť za fešáka znamená nepokaziť si imidž nedbanlivosťou. Správny chlap vie, že kravatu si netreba nielen kúpiť, ale ju aj nosiť tak, aby v nej nevyzeral ako podivín, čo mu trčí slama z topánok. Čo s uzlom? Viazanie uzlov je pre mnohých chlapov módnou maturitou. Nie je však najdôležitejšie správne ho len utiahnuť, ale aj zrežírovať. V praxi to znamená, že musí byť pekne vytvarovaný. Nezáleží na type, ale na tom, že skutočne nebude zaviazaný ledabolo. Platí pravidlo, že medzi uzlom a prvým gombíkom na košeli nesmie byť medzera. Preto štýl viazania kravaty nemáme nastavený na všeobecný, ale na ten, ktorý sa aktuálne hodí do strihu košele. Ideálna farba Jedna kravata rozhodne nestačí. Teda ak neplánujete chodiť v obleku len na pohreby. V tejto oblasti mnoho chlapov robí chybu a dobrovoľne sa oberajú o šarm. Ak sa neviete rozhodnúť, ako sa zladiť farby, všeobecná zásada, ktorou nič nepokazíte znie: Kravata vždy musí ladiť s oblekom a košeľou. Ak bude naozaj zle, k čiernemu obleku a bielej košeli sa hodí kravata akejkoľvek farby. Obľúbené farby sú tmavomodrá a červená , ktoré vzbudzujú dojem dôvery. Ak sa chystáte na menej formálnu akciu, môžete si dovoliť aj svetlejšie farby. Vrcholom je ladenie farby so šatami vašej partnerky. Zásada, že kravaty by mala byť vždy tmavšia ako oblek a košeľa platí prirodzene pri farebnejších sakách. Správna dĺžka Sväté pravidlo každej kravaty je, že končí v strede opasku. Všetko, čo je mimo tejto zóny, je móde fax pas. Mnoho mužov ignoruje, že vekom sa postava mení a kravaty nosia neustále rovnakej dĺžky. Jediným možným riešením, ak sa nechcete zbaviť krátkej kravaty, je nosenie vesty. Tu sa pripúšťa aj kratšie viazanie, pretože vesta zakryje neprimerané zakončenie. Voľba šírky Treba ju zohľadniť k výške aj zvyšnému oblečeniu. V princípe platí, že šírka kravaty by mala byť totožná s klopu na saku. Ak chcete vyzerať ako z módneho magazínu, je fajn počítať aj s telesnými proporciami. Pri vysokých a štíhlych telách sa hodí užší strih a mohutnejšie postavy znesú aj širšie prevedenie. Pravidlo pri výbere vzoru Na komplikované splietanie prvkov oblečenia sú stvorené ženy. Chlapovi, na to aby bol správne oblečený, stačí poznať jediné pravidlo. Vzor kravaty by sa nemal vyskytovať nikde inde na zvyšku oblečenia. Takže v praxi bude pruhovaná košeľa vyzerať vynikajúco s  bodkovanou kravatou, ale rozhodne nie s prúžkovanou. Ak si nie ste istí voľbou, riešením je jednofarebná kravata, ktorou jednoducho nemáte čo pokaziť. Krásne kravaty na každú príležitosť nájdete TU: https://moda.eiffeloptic.sk/        
Zobraziť článok >
 
Prevoňajte si byt na počkanie
Vône sú niečím, čo nás sprevádza celý život. Vieme podľa nich rozlišovať, čo je chutné, zdravé, alebo pokazené. Vôňa je to, čo ovplyvní náš postoj k iným ľuďom, alebo k prostrediu. Z dovoleniek si pamätáme krásne vône a práve vône vedia ovplyvňovať náš život, pocit pohody, alebo atmosféru doma. Stačí pár minút Ideálne na okamžité a rýchle navodenie pocitu pohody je využitie vonných tyčiniek. Sú dostatočne silné, aby sme ich zacítili a harmonizujú myseľ. Používali sa už pred stovkami rokov a dodnes sú pre mnohé krajiny základnou ingredienciou, ktorou sú doslova nasiaknuté. Dobrým príkladom je myrtha, ktorá patrí k vznešeným. Blahodárne pôsobí na náš organizmus a uvoľní človeka aj po najťažšom dni v práci. Pozor na silu Hoci obrazy zo Srí Lanky, alebo z Indie v nás evokujú túžbu zapáliť viacero tyčiniek a užívať si ich ňu, pre použitie v domácnosti a v interiéri je zásada využiť len jednu tyčinku a ani tá nemusí dohorieť celá. Ak totiž vône bude príliš, môže spôsobovať závraty, či bolesti hlavy. Ideálne na použitie Ak chcete z vonných tyčiniek dostať maximum, zapichujte ich do misky s pieskom. Tým zapojíte k elementu vzduchu, ohňa aj zem. To znamená, že príjemné pôsobia aj na pohľad. Navyše ak chcete tyčinku zahasiť, stačí jej horúci knôt otočiť na pár sekúnd do piesku a zhasne. Môžete ju potom použiť opätovne a vrcholček neostane vlhký ako pri hasení vo vode. Spríjemnite si domácnosť príjemnými vôňami. Vonné tyčinky aj ďalšie príjemné doplnky nájdete na: https://domacnost.eiffeloptic.sk/ 
Zobraziť článok >
 
Chystáte sa na jesennú turistiku? Určite nezabudnite na...
Hory sú na jeseň krásne, ale aj zradné. Turistika je jedna z aktivít, ktorá láka každého muža. No neoplatí sa chodiť do slovenských hôr ako český turista, pretože tí väčšinou nevedia o nástrahách a končia tragicky. Vždy majte pri sebe chlapskú výbavu Jednou zo základov je určite karta prežitia. V horách je vám na nič karta kreditná aj bankomatová, zlatá, či strieborná, niekedy je na dve veci aj sim karta. Karta prežitia vás však dokáže skutočne zachrániť život. Dokáže píliť, rezať odvárať nápoje, merať, je pevná a množstvo využití nájdete aj sami. Pritom sa pohodlne zmestí do peňaženky.   Nezabudnite sa chrániť Vždy si do lesov zoberte aj pršiplášť. Je vhodnou ochranou, najmä v horách, kde sa mení počasie doslova z minúty na minútu. A nezaberá toľko miesta ako dáždnik. Poistite sa Aj chlapi sa do hôr poisťujú. Prečo? pretože aj pri tej najlepšej výbave a zručnosti sa vám môže pošmyknúť noha. A záchrana v horskom teréne stojí tisíce. Zdravotné poistenie nestačí a tak poistenie do hôr budete potrebovať, ak sa vydáte do týchto oblastí: Belianske Tatry Malá Fatra Nízke Tatry Pieniny Stredné Beskydy Slovenský raj Veľká Fatra Vysoké Tatry Západné Tatry Viac o horách, knihy aj mapy nájdete na: http://knihy.eiffeloptic.sk/  a praktickú výbavu do hôr na: http://darceky.eiffeloptic.sk
Zobraziť článok >
 
Slovnesko je siedmou najlacnejšou krajinou EÚ
Takmer každého z nás zaujímajú ceny tovarov v obchodoch, či ceny služieb. Tie totižto zvykneme porovnávať s cenami v iných krajinách, kam cestujeme na dovolenky, výlety, resp. so susednými krajinami, kde často vyrážame za nákupmi. Práve preto sme sa pozreli na to, aká je celková cenová hladina u nás a v ostatných európskych krajinách.  Ako hovorí Lucia Dovallová z Poštovej banky: "Vychádzali sme z najnovších údajov Eurostatu za rok 2017. V rámci celej Európy je najlacnejšou krajinou Macedónsko a v Európskej únii je najlacnejšie Bulharsko." V Macedónsku je celková priemerná cenová hladina nižšia až o - 32 % v porovnaní s tou našou a v Bulharsku sú priemerné ceny o -30 % nižšie ako u nás. Aj napriek tomu sa aj Slovensko zaraďuje medzi najlacnejšie krajiny EÚ. Len v šiestich krajinách únie je totiž lacnejšie ako u nás. Nižšie ceny tovarov a služieb v porovnaní s tými našimi nájdeme v už spomínanom Bulharsku, ďalej v Rumunsku, v krajinách V4, v Litve a v Chorvátsku.  Spomedzi susedných krajín je najvýraznejší rozdiel medzi nami a Poľskom. V Poľsku sú priemerné ceny tovarov a služieb o -19 % nižšie ako u nás. Menej zaplatíme aj u našich južných susedov v Maďarsku, a to o -10 %. A naši českí bratia majú už porovnateľnú cenovú hladinu s tou našou. V EÚ sú celkovo ceny tovarov a služieb vyššie približne o 45% vyšie ako na Slovnesku.
Zobraziť článok >
 
Dve tretiny Slovákov sú na sociálnych sieťach. Pripojení na internet rastie
Záujem o sociálne siete na Slovensku ako aj v ostatných krajinách Európskej únie z roka na rok rastie. Kým pred ôsmimi rokmi ich nebola ani polovica, v roku 2018 využívalo sociálne siete až 60 percent Slovákov. Vo vekovej kategórii 16 až 24 rokov je to až 93 percent. „Na Slovensku má pripojenie na internet 80 percent domácností. Najviac internetových pripojení majú na západnom Slovensku, najmenej na strednom. Ešte pred desiatimi rokmi malo internet doma 58 percent domácností. Ruka v ruke s tým u nás postupne narastá aj digitálna gramotnosť,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.  Podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat v rámci 28 krajín Európskej únie využívalo za rok 2018 sociálne siete až 56 percent ľudí vo veku 16 až 74 rokov. Aj v tomto prípade ide o nárast, nakoľko ešte v roku 2011 bolo pripojených na sociálnych sieťach len 38 percent Európanov. „Využívanie sociálnych sietí v tomto prípade zahŕňa vytvorenie si profilu na Facebooku či Whatsappe, posielanie si správ či zdieľanie príspevkov. Najväčšiu aktivitu na sociálnych sieťach majú Dáni (79 %), Belgičania (73 %), Švédi a Veľká Británia (obe 70 %). Na opačnom konci rebríčka, s využitím sociálnych sietí pod 50 percent, je vo Francúzsku (42 %), Taliansku (46 %) a Slovinsku (49 %),“ spresnila Buchláková. Sociálne siete najviac využívajú mladí ľudia vo veku 16 až 24 rokov, a to až každý deviaty z 10 mladých má účet na nejakej sociálnej sieti. Čo sa týka staršej generácie vo veku 65 až 74 rokov, aj tam je viditeľný nárast používateľov za posledných osem rokov. Aktuálne sa takýmto spôsobom socializuje v únii v priemere 19 % dôchodcov. Na Slovensku to bolo za rok 2018 približne 12 percent seniorov.
Zobraziť článok >