EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Kontroverzná taxislužba aj globálny ubytovateľ vstupujú na burzu
Rok 2019 by mal byť pre verejný úpis akcií (IPO) podobne priaznivý ako uplynulých 12 mesiacov. Hoci ich počet medziročne klesol približne o pätinu, hodnota vzrástla o 6 % na vyše 200 mld. USD (štvorročné maximum). „Vlani vstúpilo na globálne akciové trhy vyše 1 350 spoločností pôsobiacich najmä v technológiách, zdravotníctve a v priemysle (celkovo až 652 IPO). Medzi nimi napr. webové úložisko Dropbox či hudobná a streamovacia spoločnosť Spotify,“ povedal Jakub Rosa, analytik Across Private Investments. V roku 2019 si IPO geograficky podelia regióny Ázie a USA, pričom prevládať bude technologický sektor.  Uber Žiadna súkromná spoločnosť nevyvolala za posledné obdobie viac pozornosti než Uber. Taxikárske služby cez smartphone sa rýchlo rozšírili a získali obľubu po celom svete. Na druhej strane však narušili biznis tradičných taxislužieb a nahnevali mnoho regulátorov. „Uber sa aktuálne zotavuje zo série škandálov i súdnych sporov a snaží sa zlepšiť si imidž. Pokiaľ by sa potvrdilo ocenenie na úrovni 120 mld. USD, patril by medzi 5 najväčších IPO v USA,“ upozornil J. Rosa. Lyft Analytik konštatuje, že dvojka v sektore prepravných služieb a menší konkurent Uberu sa snahou o zalistovanie na burze snaží vyťažiť z legislatívnych problémov jeho konkurenta. Keďže podiel Lyftu na trhu dosahuje len 30 %, priestor na rast a „ujedanie z koláča Uberu“ je omnoho vyšší. „Pôsobnosť v USA rozširuje Lyft službami zdieľaných bicyklov a elektrických skútrov. Pri zavádzaní nových technológií však nie je taký agresívny ako Uber, a to aj napriek partnerstvu s General Motors či Fordom. Tento rozdiel vysvetľuje oveľa menšie ohodnotenie firmy, ktoré by malo dosiahnuť približne 15 mld. USD,“ dodal Rosa.
Zobraziť článok >
 
Kočiar, s ktorým ch chlap vyzerá chlapsky
Kočíkovať dieťa je rozkošná činnosť, ale pravda je taká, že chodiť s ružovým kočiarikom nie je práve pre muža atraktívna predstava. Preto je fajn staviť na kočík, ktorý je funkčný nadčasový a atraktívny. Silver Cross Wave s novinkou na mnoho rokov Najnovší model kočíka značky Silver Cross Wave ponúka úplne unikátne riešenie pre postupne rastúce mladé rodiny. Kočík s vaničkou a sedákom pre jedno dieťa premeníte bez dokupovania ďalších doplnkov v kočík pre dve deti. Ak teda plánujete, že vášmu novorodenému bábätku budete chcieť čoskoro zaobstarať mladšieho súrodenca, s kočíkom Wave budete na túto ďalšiu etapu vašej rodiny od začiatku pripravení. Všetko, čo potrebujete v jednom balení Základná zostava, ktorú zakúpite pri narodení vášho prvého dieťaťa, obsahuje podvozok, vaničku, športové sedadlo, dve pláštenky, dve sieťky proti hmyzu, tendemové adaptéry a adaptéry na autosedačku. Táto zostava vám umožní voziť dieťa od narodenia vo vaničke, prípadne po dokúpení autosedačky v autosedačke a od cca 6 mesiacov v športovom sedáka. Ak sa vám narodí druhé dieťa skôr, než starší súrodenec prestane kočík potrebovať, stačí iba na podvozok kočíka so sedákom pripevniť vaničku pre novorodencov. . Vďaka predným otočným kolesám s možnosťou uzamknutia otáčania a rukoväte nastaviteľné do 5-výškových polôh sa kočík veľmi ľahko ovláda. Hlboká vanička s nánožníkom a vyberateľnou matracov bola navrhnutá tak, aby poskytovala bábätku maximálne pohodlie a bezpečie a je vhodná aj pre nočné prespanie. Ideálny pre každého ocka, ktorý si napríklad chce ísť s kočíkom a prechádzku a cestou sa zastaviť aj na pivo.
Zobraziť článok >
 
Financie vedia poriadne zakývať vzťahmi. Dávajte si na to pozor
Láska sa nemeria peniazmi, ale práve financie stoja za nejednou partnerskou hádkou. Ženy priznávajú, že ich nositeľmi do domácností sú prevažne muži a tí sa práve preto dožadujú väčšieho rozhodovacieho práva, ako sa s nimi naloží. Spoločné účty partnerov žijúcich pod jednou strechou nie sú bežné. *Má ich iba štvrtina ľudí žijúcich v spoločnej domácnosti. Sú preferované najmä staršími ľuďmi, priznala sa k nim tretina párov v dôchodkovom veku. Väčšina partnerov prispieva na spoločný účet proporčne výške svojho príjmu a pätina rovnakou sumou. Viac ako polovica mužov a žien však uviedla, že má svoj vlastný účet. „Ľudia však vo veľkej miere využívajú možnosť zriadiť disponenta na manipuláciu so svojim účtom. Má ho viac ako polovica našich klientov,“ dodáva hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.  Napriek tomu, že spoločné účty u nás nie sú populárne, pre slovenské páry je typické spoločné hospodárenie a rozhodovanie o financiách, ktoré podlieha diskusii a dohode. Deje sa tak vo väčšine domácností bez ohľadu na to, akou mierou sa partneri podieľajú na zveľadení rodinného rozpočtu. Platí to najmä pre väčšie plánované výdavky, ale aj pre úverové a sporiace produkty od banky. Výnimkou niekedy býva elektronika a automobil, kde majú hlavné slovo muži, ale aj v tomto prípade konečné rozhodnutie býva záležitosťou dvojice.  Takmer tretina žien a  jeden z desiatich mužov uviedli, že ich partner/partnerka zarába viac. Kým väčšine mužov nevadí, ak ich polovička prispieva do rodinného rozpočtu významnejšou sumou, ženám prekáža, ak partner nosí domov menšiu výplatu ako ony. Zdá sa, že financie vedia poriadne zakývať vzťahmi. „Samotné peniaze nemusia byť problém, všímam si však, že nenaplnené očakávania medzi partnermi, súvisiace s peniazmi a rozpočtom, dokážu spolunažívanie v manželstve veľmi znepríjemniť. Treba si ale uvedomiť, že do vzťahu prinášame omnoho viac ako len peniaze,“ dodáva psychologička Lenka Uherová.
Zobraziť článok >
 
Vedu stále ovládajú muži.
Svetu vedy a techniky už roky dominujú muži. V  Európskej únii je ich dokopy podľa najnovších údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat takmer 18 miliónov, čo je 59 % zo všetkých vedeckých pracovníkov. Na Slovensku sa situácia postupne v prípade žien zlepšuje. Kým v roku 2016 bola u nás žien - vedkýň iba tretina, v roku 2017 ich počet stúpol o viac ako 6,5 tisíc na úroveň 38 tisíc. S podielom 40 % sme sa tak dotiahli takmer na európsky priemer (41 %). V susedných krajinách pracuje vo vedeckej oblasti viac žien v Českej republike, Maďarsku aj Poľsku. „Prieskumy ukazujú, že nerovnosť mužov a žien vo vzdelávaní v odboroch veda, technológie, inžinierstvo a matematika sa prehlbuje. Ženy v rámci krajín G20 vlastnia len 10 % vedeckých patentov. Ak by tento trend pokračoval, mužov by dohnali až v roku 2080. Len 10 % z inovatívnych startupov (začínajúcich firiem), ktoré hľadajú investície do rizikového kapitálu, bolo založených ženami. Začínajúce podniky vo vlastníctve žien dostávajú od investorov o 23 % menej finančných prostriedkov ako tie založené mužmi,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. V piatich krajinách EÚ majú prevahu v oblasti vedy a techniky práve ženy, a to v Lotyšsku (57 % žien), Bulharsko a Litve (obe 53 % žien), Portugalsku (51 %) a Dánsku (viac ako 50 %). Menej ako tretinu z celkového počtu vedcov a inžinierov tvoria ženy v Maďarsku a Luxembursku (obe 25 %), Fínsku (29 %) a Nemecku (33 %). „Slovensko sa postupne zlepšuje v celkovej inovatívnosti, stále však patrí k prvej päťdesiatke najinovatívnejších krajín sveta. Podľa Globálneho inovačného indexu, ktorý každoročne vydáva OECD patrí za rok 2018 krajine 36. priečka.  Index sleduje napríklad inovatívne vstupy a výstupy krajiny, koľko do výskumov investujú samotné univerzity či počet patentov,“ doplnila Buchláková.  
Zobraziť článok >
 
V priemere každé štvrté euro smeruje do zahraničného eshopu
Viac ako tri štvrtiny objemu platieb (78%) v internetových obchodoch realizujú klienti v „domácich“ eshopoch*. Štatistiky ČSOB o transakciách kartou zároveň potvrdzujú, že v nich platia aj výrazne vyššie sumy, ako pri nákupoch zo zahraničia. Nie je prekvapením, že spomedzi zahraničných eshopov je aj medzi slovenskými spotrebiteľmi najpopulárnejší AliExpress.  Kým v slovenských a českých obchodoch* platia klienti kartou najčastejšie sumu okolo 32 eur, v prípade zahraničných je to až 9 krát menej, medián predstavoval vlani len 3,70 eura. V oboch prípadoch sa priemerná výška zvyšovala v závere roka, v novembri a decembri, čo pravdepodobne súviselo s nákupom vianočných darčekov. „Ak sa pozrieme na popularitu jednotlivých zahraničných eshopov z pohľadu počtu nákupov, jednoznačne dominuje AliExpress. Až 97% vlaňajších platieb v zahraničných eshopoch klienti realizovali u tohto obchodníka. Ak by sme sa pozreli na všetky transakcie v eshopoch, vrátane tých slovenských, Aliexpress mal 69-% zastúpenie z pohľadu ich počtu. Tieto čísla však treba vnímať v kontexte toho, že spotrebitelia tento web využívajú skôr na drobné nákupy a od viacerých obchodníkov, čo zvyšuje počet realizovaných platieb. Priemerná výška jednej transakcie je veľmi nízka, najčastejšie okolo 3,50 eura. Druhý najpopulárnejší bol vlani Amazon,“ vysvetľuje Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB.
Zobraziť článok >
 
Rady ako nakupovať bezpečne cez internet
„Elektronické služby, ktoré banka poskytuje či už cez internetbankig alebo mobilnú aplikáciu, sú bezpečné. Banka investuje nemalé prostriedky do bezpečnostných opatrení, aby boli peniaze našich klientov chránené,“ zdôrazňuje L. Žáčková. Pre dosiahnutie vysokej ochrany je však nevyhnutné, aby aj klienti dodržiavali základné pravidlá bezpečných online platobných transakcií: Nikdy neprezrádzajte svoje identifikačné údaje ako PIN, prihlasovacie heslá, a to ani rodinným príslušníkom. Neukladajte si prihlasovacie údaje do pamäte počítača a nepoužívajte ľahko uhádnuteľné heslá, alebo rovnaké heslo aké používate do iných aplikácií a služieb. Neodporúčame pripájať sa do internetbankingu cez verejné WiFi siete. V prípade nainštalovania podvodného softwaru tak môže dôjsť k úniku citlivých údajov a hesiel. Používajte len chránené počítače, ktoré majú nainštalované aktuálne verzie antivírusových programov. Odporúčame aplikácie mobil bankingu sťahovať si výlučne zo špecializovaných obchodov na to určených ako je Google Play a App Store. Najčastejšou praktikou internetových podvodníkov je fishing. Ide o činnosť, pri ktorej sa podvodník snaží vylákať od používateľov heslá alebo prihlasovacie údaje, aby sa dostal k ich bankovému účtu. Väčšinou postupuje tak, že založí webovú stránku, ktorá vyzerá ako presná kópia už existujúcej stránky internetbankingu konkrétnej banky. Podvodník následne pošle klientom falošný email, v ktorom ich zdvorilo žiada, aby v záujme vlastnej bezpečnosti zadali na (podvodnej) stránke prihlasovacie údaje do internetbankingu, vďaka čomu sa môže prihlásil do ich účtov. „Prihlasovacie alebo citlivé údaje klienta banka od klienta nikdy nežiada prostredníctvom mailu či telefonátu. Klientov preto upozorňujeme, aby nedôverovali emailom a stránkam, ktoré ich od nich chcú vylákať práve touto cestou,“ uzatvára hovorkyňa Poštovej banky.  
Zobraziť článok >
 
Zima ešte neskončila pozor na snehové kalamity
Začiatok roka 2019 bol mrazivý a zasnežený a snehová nádielka skomplikovala život Slovákom prakticky na celom Slovensku. Klienti najväčšej poisťovne na trhu denne nahlasujú desiatky nových škôd spôsobených tiažou snehu, mrazom, ale aj topiacim sa snehom. „Aktuálne evidujeme až 609 poistných udalostí spôsobených januárovou snehovou kalamitou. 560 škôd sa týka privátneho majetku, najčastejšie domov, garáží a plotov. Výšku škôd sme vyčíslili predbežne na 300-tisíc eur,“ bilancuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová. Najviac hlásení prišlo zo severu Slovenska, z okresov Námestovo, Čadca a Žilina, kde je situácia najkritickejšia. „Klienti nám najčastejšie hlásia poškodené strechy od náporu snehu a ľadu, poškodené prístrešky a samostatne stojace garáže či hospodárske budovy, odtrhnuté či poškodené odkvapové žľaby na rodinných domoch, ale aj spadnuté a poškodené oplotenia. Veľmi časté sú aj poškodené maľovky a zatečené steny a stropy z poškodených striech a topiaceho sa snehu,“ dopĺňa L. Muthová. Výšky jednotlivých škôd sa v závislosti od rozsahu poškodenia majetku pohybujú v stovkách až tisíckach eur. Najväčšou škodou, ktorú Allianz – SP eviduje, je kompletne zničená strecha rodinného domu po preborení tiažou snehu vo výške 20-tisíc eur. „Očakávame, že počet poistných udalostí ešte narastie. S oteplením totiž pribúdajú hlásenia škôd spôsobených atmosférickými zrážkami a topiacim sa snehom. Majiteľom nehnuteľnosti preto odporúčame pravidelne kontrolovať a odstraňovať nápor snehu na strechách,“ radí L. Muthová.    
Zobraziť článok >
 
Cez internet najviac utrácame na stávkovanie
Bratislava, 25. januára 2019 - Pohodlnosť a rýchlosť – to sú najväčšie benefity nákupov cez internet, ktorým na chuť prichádza čoraz viac našincov. V Poštovej banke sme sa pozreli na online míňanie našich klientov počas posledných piatich rokov. Počet transakcií a suma, ktorú týmto spôsobom utratili, sa zvýšili viac ako päťnásobne. V súvislosti s blížiacim sa Svetovým dňom pre bezpečnejší internet sme sa pozreli na možné nástrahy nakupovania cez internet. Slováci milujú online nákupy. Skúsenosti s nimi má takmer každý Slovák (92 % mužov a 90 % žien). Prieskum ukázal, že tretina našincov takto nakupuje každý alebo takmer každý mesiac.* Najčastejšie uvádzaným dôvodom je pohodlie a, predovšetkým podľa žien, výhodná cena. Respondenti vyzdvihli aj úsporu času, to, že nákup cez internet im umožňuje rýchlo porovnať ceny podobných produktov, ponúka väčší výber, online obchody nemajú otváracie hodiny, ale zato umožňujú vrátenie tovaru v určitej lehote. V spontánnych odpovediach sa vyskytli aj priznania, že zákazníci sa tak vyhnú nepríjemným a otravným predajcom. Kým v roku 2014 klienti Poštovej banky z pohodlia domova zrealizovali takmer 200-tisíc nákupov, vlani ich bolo viac ako milión. Pred piatimi rokmi takto minuli niečo cez 5,5 milióna eur, minulý rok to bolo vyše 26,5 milióna eur. „Vo všeobecnosti sú väčšími online nákupnými maniakmi  muži. Vlani utratili o 3,5 milióna eur viac než ženy. Sledované pohyby na účtoch ukázali, že dokonca aj počas predvianočných nákupov a novoročných výpredajov sa v internetových obchodoch viac realizujú chlapi,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.  
Zobraziť článok >
 
Výhody a nevýhody spoločného účtu partnerov
Premýšľate, či mať s partnerom jeden, alebo dva účty? Možno vám pomôžeme sa rozhodnúť Mať spoločný účet je ekonomickejšie, platíte iba jeden mesačný poplatok a máte prehľad o finančných transakciách svojho partnera. Nevýhodou je, že ak chcete vykonať akúkoľvek zmenu v súvislosti so spoločným účtom, potrebujete podpis aj druhého partnera. Pri spoločnom účte platí, že po úmrtí jedného z majiteľov spadá polovica zostatku ku dňu úmrtia do dedičského konania. Stáva sa, že v rámci dedičského konania môže iný dedič zdediť celý zostatok a tu môžu vznikať problémy. Pri dedení sa totiž rozlišujú línie/skupiny, kde sa v prvom rade riešia nároky manžela/manželky a detí a až v druhej línii sú rodičia, druh/družka. V prípade druh/družka teda platí, že ak majú deti, tie majú ako prvé nárok na dedičstvo. Aj preto odporúčame, aby každý s partnerov mal svoj vlastný účet, je to prehľadnejšie, jednoduchšie, bezpečnejšie, dostupnejšie.  Inou možnosťou je zriadiť si k svojmu účtu disponenta. Aj tu však treba počítať s tým, že po úmrtí majiteľa účtu stráca disponent nárok na disponovanie s účtom a musí počkať na dedičské konanie. Preto je lepšie keď aj disponent má svoj vlastný účet. Niekomu sa môže zdať čudné, ak partneri zdieľajú všetko okrem spoločného účtu. Iní považujú za čudné práve to, keď si partneri navzájom kontrolujú každý jeden výdavok, ktorý odchádza zo spoločnej kôpky peňazí. „Ľudia sú rôzni, majú rôzne potreby, preto nemusí všetkým vyhovovať spoločná kasa, ale pre niektoré vzťahy je práve spoločný účet zásadnou vecou pre ich fungovanie. Rozprávať sa o peniazoch je omnoho dôležitejšie, ako mať ich na jednej kope. V rodine nikdy nesmú byť tabu,“ radí psychologička. Na spoločných či oddelených účtoch teda nie je nič zvláštne. Omnoho čudnejšie je mať svoje peniaze iba na bežnom účte. V záujme zveľaďovania rodinného rozpočtu je rozumnejšie zhodnocovať ich v iných produktoch.
Zobraziť článok >