EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Riskovať znamená ziskovať...
Ak by sme dali Slovákovi do ruky desaťtisíc eur, namiesto toho, aby ich investoval a zariskoval, radšej si ich uloží na bezpečné miesto. Ukazujú to čísla – takmer 35 miliárd eur majú Slováci uložených na bežných účtoch a vkladných knižkách. „Prílišná opatrnosť sa, najmä mladým ľuďom, môže vypomstiť,“ hovorí Matej Varga, vedúci úseku riadenia investícii v Prvej penzijnej správcovskej spoločnosti Poštovej banky. Čo však môže byť zlé na tom, ak si chceme sporiť peniaze bez rizika, že o ne prídeme?  Aj pri sporení sa dá prerábať „Pri dlhodobom sporení, napríklad na nové bývanie alebo na dôchodok, môžu peniaze pri nízkom úroku postupne stratiť svoju hodnotu kvôli inflácii. Ak si aj nasporíme 50-tisíc eur, ich hodnota v porovnaní s obdobím, keď sme sporiť začali, môže byť o niekoľko tisíc menej,“ dodáva Varga. Ukazuje to aj nasledujúci príklad: Len 18-ročný študent uvažuje, že si približne vo veku 33 rokov založí rodinu a bude potrebovať vlastné bývanie. S pomocou rodičov si chce na to nasporiť a mesačne si odložiť 50 eur. Sporiť si bude 15 rokov, preto hľadá najvýhodnejšie riešenie. Ak by si peniaze dával len na vkladnú knižku s úrokom napríklad 0,5 percenta, jeho výnos dosiahne 347 eur. Celý výnos a ešte čosi navyše mu však zmaže inflácia, ktorú sa centrálni bankári snažia približovať k dvom percentám.  Preto sú lepším riešením agresívnejšie, najmä akciové fondy. V jednom roku síce môžu byť v mínuse a v ďalšom sa dostať znovu do plusu, no pri horizonte, ktorý si študent stanovil, mu môžu zarobiť 8 až 9 percent ročne. Čo pri pravidelných 50 eurách predstavuje výnos 9000 eur.  Správnym investovaním si môžete nasporiť aj na byt, dom, alebo doplnky do domácnosti, ktoré kúpite TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/    
Zobraziť článok >
 
Viete si vychutnať šapanské najlepšie?
Barbar by povedal, že ide iba o drahý vzduch vo fľaši. Lenže Champagne nie len víno, kúsok zeme vo Francúzsku, na ktorom sa rodí odroda, pred ktorou sa skláňajú vinári z celého sveta. Je to kus filozofie, roky poctivej driny a cieľavedomého podnikania. Naplno ho vedia oceniť len tí, čo patria do klubu ľudí, vychutnávajúcich úspech ako vlastný tak, bez závisti aj ten cudzí. Svätá trojica Na výrobu šumivých vín, ktoré možno považovať za šampanské a nie sekt, sa používajú len tri luxusné odrody Pinot Meunier, Pinot Noir a Chardonnay. Dnes sa nám oblasť Champagne spája s bublinkami, no tieto skvostné odrody sa vo viniciach pestovali už omnoho skôr, ako sa vymyslel princíp šumivého vína. História Champagne siaha do roku 79, kedy toto územie Rimania označili za vhodné na pestovanie revy. Podľa tradície mních Dom Pérignon objavil tajomstvo bubliniek vo víne. Tvorili sa v ňom prirodzenou cestou a v snahe dostať ich z neho začal históriu klasickej výroby šampanského. Tento príbeh sa odohral v  Reims, najznámejšom meste oblasti Champagne, vzdialeného asi 150 km od Paríža. Tečú z neho najväčšie objemy vína a hneď po ňom nasleduje mestečko Epernay. Kvalita zdokonalená rokmi Hoci sa na začiatku bublinky vo víne považovali za nežiaduce, rokmi sa ich kultivácia zdokonalila na žiarivé vína plné živých bubliniek. Za približne 200 rokov sa príprava vyšperkovala do dokonalosti a dnes ju korunujú tri postupy. Liqueur de tirage, alebo tirážny likér, je presná zmes základu cukrov a kvasníc, ktorá dáva vínu podhubie a v konečnom dôsledku aj silu. Degorgement - odkalovanie je najmarkantnejší znak šampanského, keď sa kal odstraňuje z fľaše priamo vypustením cez hrdlo. Počas ôsmich týždňov sa fľaše obrátené dole hlavou pravidelne otáčajú. Fáza liqueur d'expedition je čas pridávania takzvaného expedičného likéru. Cukru, melasy a rôznych látok, ktoré zjemňujú, alebo vylepšujú samotnú chuť nápoja do jeho fenomenálnej podoby. Šampanské by sa malo podávať pri teplote 9 stupňov Celzia. Teplomery, poháre aj stojany na Šampanské nájdete na: http://darceky.eiffeloptic.sk  
Zobraziť článok >
 
4 znamenia, že trpíte nedostatkom vitamínu B12
Nedostatok vitamínu B12 trápi možno aj vás. Ako to zistiť? Zlým znamením je výskyt týchto 4 problémov. Pretrvávajúca vyčerpanosť, únava Slabosť a únava sú jedným z najčastejších príznakov deficitu vitamínu B12. Keď je hladina tohto vitamínu v organizme prinízka, vaše telo produkuje menej červených krviniek, ktoré sú potrebné na šírenie kyslíka. V dôsledku toho sa cítite ospalý, unavený či vyčerpaný. Dýchavičnosť, skrátený dych Vitamín B12 prispieva k tvorbe hemoglobínu, ktorý zabezpečuje prenos kyslíka vo vašom krvnom riečisku. Nedostatok tohto vitamínu môže znížiť tok kyslíka do tkanív, čo spôsobuje anémiu, ktorá vedie k dýchavičnosti a slabosti. Žltkastá pokožka Ďalšou fyzickou indikáciou nízkej hladiny vitamínu B12 môže byť aj zažltnutie pokožky či očných bielok. Produkcia červených krviniek závisí od vitamínu B12. Nesprávna produkcia červených krviniek spôsobuje anemický stav, ktorý sa môže prejaviť aj takto. Žalúdočné problémy Existuje mnoho rôznych dôvodov, ktoré môžu spôsobiť problémy s trávením, ako napríklad zápchu alebo plynatosť a deficit vitamínu B12 je jedným z nich. Ak sa to ignoruje, nedostatok B12 môže viesť k chronickej zápche, rozrušeniu žalúdka či k strate chuti do jedla. Kvalitné výživové doplnky i vitamíny nájdete v našom e-shope zdravie.eiffeloptic.sk.
Zobraziť článok >
 
Návod, ako si do leta vypracovať sexi postavu?
Chcete dobrý a spoľahlivý návod na pekné telo v zrýchlenom režime? Ponúkame vám návod, vďaka ktorému budete vyzerať ešte do leta ako športovec. Len musíte trochu začať drieť.   Dajte si dobrý mix Zabudnite, že brucho vyformujete cvičením. Hovorí sa, že 50% pri formovaní tela je pohyb a 50% strava. Pri bruchu je to pomer 90 : 10. Môžete mať totiž brucho svalnaté ako Phil Heath, nič to nebude platné, ak máte okolo pupku omotanú pneumatiku.  Základ je zredukovať brušný tuk. Na to je najlepšie nechať si vypracovať jedalniček od profesionálneho trénera. Ak máte chuť menej platiť a niečo si doštudovať sami, je vhodné siahnuť po knihách, ktoré prinášajú návody ako sa zbaviť podkožného tuku na bruchu.  Prípadne obsahujú hotové recepty. Jedným zo základných systémov pálenia tuku je aj zníženie príjmu sacharidov. O tom je napríklad paleo diéta.  Vďaka tomu bude vaše snaženie v posilňovni aj vidieť. Správne sa hýbte Brušné svaly sú jediné, ktoré sa neupínajú na kosti. Preto je omnoho lepšie ako silové zaťaženie pre nich statické napätie. Kontrakcia svalov sa na bruchu dosahuje ich maximálnym zmrštením, uvoľnením a natiahnutím. Vtedy rastú. Preto sú účinné cviky s vlastnou váhou, ale napríklad aj beh na mieste, dvíhanie kolien, klasický HIIT tréning, ktorý rysuje. Dokonalý je plank, ten doslova brucho vypaľuje. Nepodceňte kardio Ak ide o brucho, je kardio cvičenie alfa a omega úspechu. Beh a veslovanie napríklad výborne posilňujú samotné svaly brucha a zároveň likvidujú tuk. No pozor! Kardio si doprajte vždy po silovom tréningu. Inak nemá tak veľký účinok na spaľovanie a pripraví o fyzické sily. Nezabudnite ísť v miernom tepe, takže žiadne zadýchavanie. Tuk sa spaľuje najlepšie pri takej intenzite, počas ktorej môžete v pohode rozprávať s kamarátom a nelapáte po dychu. Príkladom je turistika, alebo rýchla chôdza. Správnu zdravú výživu na podporu zdravia a cvičenia nájdete aj na: http://zdravie.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Kultúra stagnuje, no treba to zlepšiť
 Podľa posledných údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat minuli na tieto účely Európania za rok 2017 viac ako 710 miliárd eur, čo predstavuje 4,6 % z únijného hrubého domáceho produktu. V prepočte to vychádza na 1400 eur ročne na jedného obyvateľa. Kým v roku 2007 výdavky na rekreáciu a kultúru tvorili vyše 9 % z celkových mesačných výdavkov domácností, v roku 2017 to kleslo na 8,5 %. Paradoxne práve na Slovensku výdavky na rekreáciu a kultúru od roku 2007 rástli, a to ako v jednej z mála európskych krajín. Slovensko sa dostalo do top európskej päťky, pričom v rámci krajín V4 práve Slováci míňajú na kultúru a rekreáciu najviac peňazí. „Za ostatných viac ako 10 rokov pozorujeme na Slovensku mierne citeľný nárast cien v segmente rekreácia a kultúra. Súvisí to aj s tým, že sme mali vyššie daňové zaťaženie ako ostatné krajiny. Mnohé štáty práve DPH na tento segment v posledných rokoch znižovali. Dlhé roky sme mali druhú najvyššiu 20-percentnú DPH po Dánoch, ktorý majú v tomto segmente daň na úrovni 25 %,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. Od začiatku tohto roka na Slovensku platí znížená daň z pridanej hodnoty na  ubytovacie. 10-percentná sadzba sa vzťahuje na hotelové a turistické ubytovacie služby, kempy, ale aj na ubytovanie na internátoch a robotníckych ubytovniach. Dánsko (11,5 %) a Švédsko (11 %) míňajú spomedzi krajín EÚ najviac peňazí práve na rekreáciu a kultúru, Gréci, naopak, míňajú najmenej, a to na úrovni 4,6 %. Menej vynakladajú na rekreáciu a kultúru v porovnaní so Slovenskom v Rakúsku (10 %), v Českej republike (9 %), Poľsku (8 %) či Maďarsku (7,2 %). Slovensko je naprieč všetkými segmentmi ôsmou najlacnejšou krajinou v rámci EÚ. „Ak sa pozrieme na jednotlivé segmenty spotrebného koša, tak najviac sme za posledné roky poskočili v tabuľke v prípade oblečenia a obuvi. Treba však povedať, že Eurostat robil toto porovnanie k celkovému priemeru EÚ, a v tomto prípade je spotrebiteľský kôš za sledované obdobie 2000 až 2017 drahší a aj jednotlivé segmenty v ňom. V rámci 28 krajín EÚ sme  v prípade oblečenia a obuvi na 15 mieste, pričom sme tesne nad priemerom EÚ. Pritom v roku 2003 sme boli ešte na štvrtom mieste- ceny boli o takmer 16 % nižšie ako priemer EÚ,“ doplnila Buchláková.  Je to spôsobené zrejme tým, že v ostatných krajinách tento segment spotrebného koša zlacňoval. Najvyššie ceny oblečenia a obuvi majú v porovnaní s priemerom EÚ Švédi. Výraznejšie draželi aj potraviny, čo je zrejme spôsobené takisto ako v prípade oblečenia a obuvi, že v ostatných krajinách ich ceny išli nižšie ako u nás, prípadne majú nižšiu DPH na potraviny. Nárast v tabuľke v porovnaní s priemerom EÚ za ostatné roky je spôsobený aj tým, že v rámci EÚ pribudli krajiny, ktoré boli chudobnejšie, a preto ten posun na vyššie pozície v cenách.  
Zobraziť článok >
 
Ľudia prvýkrát zaplatili BEZkontaktne viac, ako si vybrali z bankomatov
Potrebujeme hotovosť. Taká bola ešte donedávna jedna z najdôležitejších myšlienok, ak sme išli na festival. Na tohtoročnej Pohode to už neplatilo, stačilo mať mobil, kartu či hodinky. Keďže ľudia sa nebránia technologickým inováciám, prvýkrát v histórii festivalu zaplatili viac, ako si vybrali z bankomatov. Zmena v správaní je pritom obrovská. Kým vlani zaplatili Pohoďáci na termináloch obchodníkov 295 tisíc eur, tento rok to bolo až 815 tisíc. Aj vďaka tomu má Pohoda ďalší rekord – viac ako milión minutých eur (celkovo 1,16 milióna). Ešte pred dvomi rokmi sa na najväčšom slovenskom festivale platilo najmä hotovosťou, kartou minuli návštevníci len 82 tisíc eur. Aj preto sa Slovenská sporiteľňa ako slovenská banková jednotka rozhodla spraviť platenie na Pohode rýchle, bezpečné a pohodlné. Takmer desaťnásobný nárast za dva roky je obrovským úspechom. „Tešíme sa, že Pohoda bola naozaj BEZ starostí s kešom. Pre nás, ako pre digitálneho lídra, je dôležité prinášať moderné platenie a vidíme, že ho Slováci chcú a radi využívajú. Platby mobilom prinášajú nový zážitok platenia – sú rýchlejšie, bezpečnejšie a prispievajú aj k transparentnej ekonomike. Vďaka rýchlym bezkontaktným platbám v takmer všetkých gastro prevádzkach, a tiež výmene náramkov v našich pobočkách, bola tohtoročná Pohoda nielen BEZ kešu, ale aj BEZ čakania v rade Oceňujeme, že Pohoda sa vybrala na túto cestu spolu s nami,“ vraví Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne.  
Zobraziť článok >
 
Hľadáte kam, výhodne investovať? Skúste umenie!
Umenie je nielen možnosťou, ako sa potešiť niečím atraktívnym. Ako si zaobstarať pekný ľudský výtvor, ale aj zhodnotiť úspory. Umenie sa totiž v minulom roku zhodnocovalo naozaj expresne výhodne.  Investícia roka Ak ste sa rozhodli niekde investovať peniaze, tak je vhodné nájsť príležitosť, ktorá bude rásť a zhodnocovať sa. Reality už hlásia prehrievanie trhu, čo je znak, že nie je najlepšie utratiť za ne voľné prostriedky. Naopak umenie je niečo, čo má stále svoju cenu. Napríklad je absolútne nepravdepodobné, že obraz známeho maliara klesne na cene. Dôvera investorov v umenie je dôvodom, prečo minulý rok najrýchlejšie rástli ceny umenia, ktoré sa posunuli nahor podľa dát z aukcií analyzovaných Art Market Researchom o 21 percent. Rast po poklese Ak by sme povedali, že umenie bude rásť, klamali by sme, ale svoju cenu nestratí nikdy. Krízové obdobia v umení sú vrak dôvodom na výhodnejšie nákupy. Pokles cien v roku 2016 využili mnohí kupci na nákupy za výhodné ceny, pričom trh hnal hore aj dopyt veľkých galérií ako napríklad Louvre, ktorý otvoril pobočku v Abu Zabí.  Minuloročné rekordy „V minulom roku padol aj nový dražobný rekord, keď obraz Spasiteľ sveta talianskeho renesančného maliara Leonarda Da Vinciho zmenil majiteľov za 450,3 milióna dolárov. Očakáva sa, že  diela starých majstrov by mohli rásť aj v tomto roku popri najlepších dielach z 19. a 20. storočia,“ hovorí Stanislav Pánis, analytik J&T Banky. Rekordy boli prepisované aj v kategórii diamantov, hoci agregátne ako trieda aktív stagnovali.  59,6- karátový Pink Star diamant bol predaný za 71 miliónov dolárov, čím zosadil z trónu  51 miliónový Oppenheimer Blue z roku 2016. Ak chcete investovať do umenia, určite si najprv naštudujte pár publikácií o umení, ktoré nájdete na: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Tretina mladých si z finančných dôvodov nemôže dovoliť kultúrne a športové aktivity
Až tretina mladých ľudí vo veku 16 až 24 rokov si  u nás z finančných dôvodov nemôže dovoliť kultúrne a športové aktivity. Najviac podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat u nás strádajú stredoškoláci, z ktorých štvrtina v prieskume povedala, že okrem nedostatku financií majú aj nedostatok záujmu o podobné aktivity. Menej financií majú spomedzi stredoškolákov na tieto aktivity chlapci (25 %) ako dievčatá (21 %).  „Stredoškoláci majú v priemere mesačne do 100 eur. Peniaze majú prevažne z vreckového. Mnohí rodičia či starí rodičia však pri obdarovaní dieťaťa volia práve finančný darček, čo im vylepšuje ich finančnú situáciu. Mladí si z týchto peňazí platia za desiatu či obed, dokonca výlety či posedenia s kamarátmi. Často si za to kupujú aj elektroniku, teda nový model počítača či telefónu,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. Práve deti a mladí z nižších príjmových domácností dostávajú nízke alebo žiadne vreckové, preto si kultúrne a športové aktivity mimo školy nemôžu dovoliť. Mnohí si privyrábajú brigádami. Brigádovať môžu všetci tí, ktorí skončili povinnú školskú dochádzku a dovŕšili vek 15 rokov. ,,V tomto prípade takisto platí, že čím ekonomicky vyspelejšia krajina, tým je aj viac ľudí, ktorí vyhľadávajú aktivity typu návšteva kina, divadla či športového podujatia. V mnohých prípadoch ale štáty uplatňujú práve na tieto aktivity nižšiu daň z pridanej hodnoty (DPH), ako napríklad Luxembursko, kde popri štandardnej 17-percentnej DPH je 3-percentná daň na ubytovacie služby, kultúrne a športové podujatia či knihy,“ skonštatovala Buchláková.
Zobraziť článok >
 
Ženy si vyberajú autá podľa farby. Mali by to robiť aj chlapi!
Muži si dávajú záležať na tom, že poznajú značky, výkon, konskú silu aj všetky parametre pred tým, ako sa rozhodnú pre automobil. Ženy sa často riadia inštinktívne a podľa farby. No aj muži, ktorí zatiaľ nemajú partnerku by si mohli začať vyberať auto rozumnejšie ako podľa noriem a tabuliek. Muži aj ženú zaberajú na farby Výskumy medzi mužmi a ženami prenikajú stále do väčších podrobností. Dnes sa otvorené hovorí o tom, že chceme vidieť šoféra, alebo šoférku auta, ktoré nás omnoho viac záujem typom a farbou, ako technickými parametrami. No a keďže zvieratá v prírode vábia polovičky na krásne sfarbenie, u nás často túto funkciu musí prebrať auto. Ženy chcú čiernych jazdcov Podľa štúdie ženy priťahujú najviac muži, ktorí šoférujú čierny masívny pick up od Fordu. Teda v klasickej bielej dodávke, ktoré panuje slovenským cestám dojem neurobíte. Červená je čistý adrenalín Ženy majú rady nadupaných samcov a k tomu prispieva aj farba auta. Preto omnoho lepší dojem spraví muž v červenom športovom aute ako na zelenom rodinnom vozidle. Nechcú chlapov v ženských autách Aby to nebolo len o farbe. V ankete na University of California v Davise ženy otvorene priznali, že by mali problém chodiť s mužom, ktorý jazdí na vyslovene ženskom aute. Takže sem môžeme napríklad zaradiť Fiat 500, alebo klasického chrobáka, či smarta. Poriadok na prvom mieste Ak sedí farba aj značka, na to, aby si nová kosť sadla do vášho auta potrebujete auto mať upratané. Ženy odmietajú chodiť špinavým autom. Preto má každý správny muž okrem prezervatívov pripravený aj prenosný autovysávač. Vďaka nemu zbalíte omnoho viac žien. Zaujímavé doplnky do auta hľadajte aj na: http://darceky.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >