EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Cez internet najviac utrácame na stávkovanie

Publikované od Majk

Bratislava, 25. januára 2019 - Pohodlnosť a rýchlosť – to sú najväčšie benefity nákupov cez internet, ktorým na chuť prichádza čoraz viac našincov. V Poštovej banke sme sa pozreli na online míňanie našich klientov počas posledných piatich rokov. Počet transakcií a suma, ktorú týmto spôsobom utratili, sa zvýšili viac ako päťnásobne. V súvislosti s blížiacim sa Svetovým dňom pre bezpečnejší internet sme sa pozreli na možné nástrahy nakupovania cez internet.

Slováci milujú online nákupy. Skúsenosti s nimi má takmer každý Slovák (92 % mužov a 90 % žien). Prieskum ukázal, že tretina našincov takto nakupuje každý alebo takmer každý mesiac.* Najčastejšie uvádzaným dôvodom je pohodlie a, predovšetkým podľa žien, výhodná cena. Respondenti vyzdvihli aj úsporu času, to, že nákup cez internet im umožňuje rýchlo porovnať ceny podobných produktov, ponúka väčší výber, online obchody nemajú otváracie hodiny, ale zato umožňujú vrátenie tovaru v určitej lehote. V spontánnych odpovediach sa vyskytli aj priznania, že zákazníci sa tak vyhnú nepríjemným a otravným predajcom.

Kým v roku 2014 klienti Poštovej banky z pohodlia domova zrealizovali takmer 200-tisíc nákupov, vlani ich bolo viac ako milión. Pred piatimi rokmi takto minuli niečo cez 5,5 milióna eur, minulý rok to bolo vyše 26,5 milióna eur. „Vo všeobecnosti sú väčšími online nákupnými maniakmi  muži. Vlani utratili o 3,5 milióna eur viac než ženy. Sledované pohyby na účtoch ukázali, že dokonca aj počas predvianočných nákupov a novoročných výpredajov sa v internetových obchodoch viac realizujú chlapi,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.