Black Friday obchodníkom na Slovensku prial, spotrebitelia míňali viac za oblečenie aj elektroniku

Zľavy v obchodoch počas tzv. Black Friday (23.11), ale následne aj soboty a nedele po ňom nalákali do obchodov výrazne viac ľudí ako je bežný priemer. Potvrdzujú to aj štatistiky ČSOB o platbách kartou v kamenných obchodoch a v eshopoch.
„Počty aj objemy platieb kartou sa postupne zvyšovali už od utorka 20. novembra, čo súviselo s tým, že niektorí obchodníci, hlavne internetoví, pripravili zľavy už počas celého týždňa, nie iba na piatok a víkend. V samotný „Black Friday“ bol počet platieb kartou o pätinu vyšší ako dlhodobý priemer a celková suma, ktorú klienti v tento deň minuli v obchodoch, bola o vyše tretinu vyššia (36%) ako bežný piatkový priemer. Klienti platili kartou nielen častejšie, ale v priemere aj vyššie sumy, a to o 12%,“ vysvetľuje hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Kartou platili klienti v priemere asi 30 eur. Nákupná horúčka pokračovala aj v sobotu a v nedeľu a počas týchto dní minuli klienti v obchodoch o 33% viac ako bežne počas roka.
Tak ako býva zvykom počas roka, aj počas „Black Friday víkendu“, klienti platili kartami najčastejšie v potravinách a na čerpacích staniciach. „No významne stúpol podiel platieb v obchodoch s módou, v sobotu 24. novembra sa dokonca dostala na druhú priečku top prevádzok. Významne viac klienti míňali aj v internetových obchodoch s elektronikou,“ dodáva Jamborová.