EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.SK Pre mužov Pre ženy Zľavy a akcie

Každý den nové články o produktech z našeho e-shopu

 
Žien v Európe je viac, muži podnikajú dvakrát častejšie
Napriek tomu, že v Európe je viac žien ako mužov, ženy podnikateľky tvoria iba tretinu zo všetkých samostatne zárobkovo činných osôb v Európskej únii. Existujú totiž mnohé faktory, napríklad zosúladenie podnikania a rodiny, ktoré robia z podnikania menej príťažlivú možnosť pre ženy ako pre mužov. „Ženy predstavujú 52 % celkovej európskej populácie, ale iba 34,4 % zo samostatne zárobkovo činných osôb v EÚ a len 30 % z európskych začínajúcich podnikateľov,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. Podľa údajov európskeho štatistického úradu Eurostatu na Slovensku ku koncu druhého štvrťroka 2018 podnikalo 365 tisíc ľudí. Podnikateľov bolo takmer 260- tisíc, kým podnikateliek niečo vyše 106 tisíc. „Ak súčasný stav porovnávame medziročne, tak ide o pokles, ale to platí u mužov aj u žien. Kým celkovo v rokoch 2014 až 2016 počet podnikateľov na Slovensku vzrástol o takmer 10 %, za posledný rok a pol ich je o vyše 6 % menej,“ poznamenala Buchláková. Úbytok sa najviac dotkol oblasti financií a poisťovníctva, v ktorej počet podnikateľov klesol o viac ako 40 %, či zdravotníctva a sociálnej pomoci (-28 %). Naopak, najviac rástli podnikatelia v oblasti nehnuteľností (+50 %), v administratíve a podporných službách (+28 %) a v poľnohospodárstve, lesníctve a rybolove (+8 %). Od roku 2008 síce v Európe celkovo narástol počet žien podnikateliek, ale ide len o mierny, 3 % nárast. Ženy podnikajú najčastejšie samé ako jednoosobové s.r.o. či živnostníčky a najčastejšie v odvetviach ako zdravotníctvo, sociálna práca, služby, administratíva a vzdelávanie. Nelichotivé štatistiky zaznamenávajú ženy aj pri udelených patentoch – iba 8,3 %  z udelených patentov Európskym patentovým úradom sú v priemere udeľované ženám. Iba pätina podnikov v EÚ, ktoré začali ako startupy (začínajúce podniky s inovatívnym nápadom) s rizikovým kapitálom, patrí ženám. Ženy podľa Európskej komisie takisto v biznise menej inovujú ako muži.  
Zobraziť článok >
 
Ako si udržať mentálne zdravie
V súčasnom svete je to stále zložitejšie. Stres, nervozita, hypotéky, splátky, neistota v práci. Ako si udržať teda tú správne psychické nastavenie, ktoré nám bude vyhovovať a nebude škodiť ani na duši, ani na tele. Pretože psychika aj telo sú ako dve spojené nádoby. Kvalitný spánok Jedným zo základných atribútov na držanie psychickej kondície je  schopnosť spomaliť a odpočívať má vplyv na dobrý spánok.  „Veľmi dôležitú úlohu pri mentálnej rovnováhe hrá kvalita spánku, vymedzenie času na relaxáciu aj takzvaný. aktívny oddych akým sú prechádzky, cvičenie, varenie alebo pečenie,“ vysvetľuje nutričná špecialistka Judita Páleníková. Práve kvalita spánku má vplyv na úroveň fyzickej energie, duševnú sviežosť a schopnosť koncentrácie v priebehu dňa. Skúste mikromeditáciu Mnoho ľudí sa sťažuje, že na seba nemá čas a práve tu sa začínajú problémy. Nemajú čas čítať knihu, cvičiť, venovať sa samým seba. Lenže základom psychickej pohody je, aby ste si pre seba vyhradili každý deň aspoň 20 minút, aj keby ste mali len počúvať vašu obľúbenú hudbu so zatvorenými očami. Koučka Zora Inka Grohoľová pri nedostatku času odporúča krátke minútové cvičenie, ktoré vám napomôže sa uvoľniť a lepšie zvládať napäté situácie. „Na zvládanie stresu je účinná aj mikromeditácia. Počas 1 minúty stíšte všetky telefóny, notebooky, vypnite hluk okolo seba. Sadnite si pohodlne, zavrite oči a vnímajte všetko, čo v tom momente zmyslovo cítime. Sústreďte sa samostatne na zvuky, ako aj na ticho, chuť v ústach, telesné pocity – či vás niečo bolí, dotyk stoličky, pocit tepla alebo chladu, dotyk látky na tele, či  na vône. Uvedomte si prítomný moment a aspoň na zlomok sekundy sa naň sústreďte. V tomto pocite vám stačí sa jedenkrát pokojne nadýchnuť a vydýchnuť. Budete prekvapení, o koľko lepšie sa budete potom cítiť.“   Naučiť sa meditovať je možné aj z knižiek, ktoré kúpite tu: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Super smart hodinky od Xiaomi vám vyrazia dych
Kombinuje sa v nich dokonalá  elegancia, spoľahlivosť, dizajn, výkon a špičková cena. Ak siahnete po týchto smart hodinkách, vôbec vám nebude vadiť, že pochádzajú z Číny. Zatienia totiž aj vlajkové lode amerických a kórejských výrobcov. Super smart  Xiaomi Amazfit Verge Smarthodinky Amazfit Verge sú praktickým doplnkom ako pre voľný čas či športové aktivity, tak aj pracovný život. Vďaka klasickému prevedenie je zladíte skutočne s akýmkoľvek outfitom a budete si ich môcť vziať úplne kamkoľvek. Displej ktorý neprehliadnete Hodinkám Amazfit Verge dominuje guľatý 1,3 "AMOLED displej s rozlíšením 360 × 360 pixelov. Iste oceníte, že displej je chránený tvrdený sklom Gorilla Glass 3. Taktiež sa môžu pochváliť certifikáciou IP68 - teda odolnosťou voči prachu, a predovšetkým striekajúcej vode. Keď vás teda zastihne dážď, môžete mať istotu, že hodinkám sa nič nestane. Displej môže zobrazovať jeden z trinástich predprogramovaných číselníkov, z ktorých tri vznikli v spolupráci s dizajnovým štúdiom Territory zo San Franciska. Extra dávka energie Hodinky zaručujú životnosť batérie až 5 dní, a to aj pri celodennom sledovaní tepovej frekvencie a občasným zapnutím GPS či GLONASS. Iste oceníte aj NFC (iba pre Alipay). O ich skvelý výkon sa stará dvojjadrový procesor, doplnený 512 MB veľkou RAM pamäťou a 4 GB úložiskom.
Zobraziť článok >
 
Aston Martin – auto s tlkotom úspechu
Predstavuje tradíciu britského džentlmena, pritom sa na cestách prejavuje ako dravý bonviván. Dve mená pre jedno auto. Ako Dr. Jekyll a pán Hyde, vie byť štýlovo jemné a divoko drsné. Dýcha históriou a vziať do rúk volant tohto tátoša znamená spojiť sa s tradíciou a zošliapnuť plynový pedál na maximum. Symbol, ktorý spojil úspech Nie nadarmo sa radí luxusné vozidlo Aston Martin k jasným ukazovateľom úspechu. Prvé auto tejto značky vyšlo z garáže v roku 1914, v úplne malej dielni v meste Kensingtone. Bolo prototypom a splneným snom dvoch mužov Lionela Martina a Roberta Bramforda. Obvykle sa automobily pomenovávajú po tvorcoch, no v tomto prípade je to pravda len z polovice. Aston Martin nesie síce meno zakladateľa, ale zároveň aj meno preteku v Aston Clintone, kde Martin rok pred uvedením ich automobilu na trh žal vavríny. Šesť rokov trvalo dvom mladým nadšencom a milovníkom rýchlostí, kým dozrel čas, aby sa automobil dostal do sériovej výroby. Obaja boli presvedčení, že aj vysoko športové vozidlo môže byť klasických tvarov a určené aj ľuďom, ktorí nebrázdia závodné okruhy, ale bulváre hlavných miest po celom svete. Aston Martin sa tak stalo pravým vozidlom britskej aristokracie a malo namierené do sveta. Unikátny koncept Auto Aston Martin malo byť od kolesa až po výfuk postavené na atraktívnej platforme. V prvých automobiloch bol vodič nízko pri zemi a okoloidúci videli len hlavu. Často usmiatu, pretože veľmi skoro po rozprúdení výroby sa podarilo dosiahnuť vytúženú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Ako to už v živote chodí, nie vždy svieti slnko a pre finančné problémy nakoniec automobilku kúpil W.S. Renvisk, ale nadviazal na dielo automobilových majstrov a pod jeho hlavičkou sa vyrábali vozidlá až do roku 1957 a 1,5 l motor, ktorý patril k srdcu celého konceptu, začal nachádzať svoje atraktívnejšie uplatnenie. Kvalitná hlava valcov, premyslená aerodynamika, to všetko dávalo nádej, že v stajni Aston Martin sa bude konať automobilový prevrat. V znamení Bonda Nová etapa nastala v roku 1947, keď sa o značku začala starať automobilka Davida Browna. Práve on dokázal uviesť na trh fenomenálne vozidlo DB1. Nasledoval Aston Martin DB3 a ďalšie modely, ktoré sú nesmierne obľúbenými vo verejnosti a nahrávali mu aj víťazstvá v športových pretekoch. Najslávnejší model predstavoval DB5, ktorý sa stal kultovým autom anglického agenta Jamesa Bonda, no rozhodne nebolo posledným typom, ktorý tento stelesnený muž elegancie, šarmu a úspechu ovládal. Vo verzii DB4 GT motor ustajnil 300 koní a tie rozdúchali pneumatiky na 270 kilometrov za hodinu. V roku 1984 však úspešná línia DB končí, aby ju mohla nahradiť fenomenálna Vantage. Počet koní stúpa na 557 a auto vstupuje do zlatého veku. Zrodenie dravca V roku 1994 prichádza absolútne nový model DB 7, nasledujú kalibre V12 Vanquish a Vanquish S excelovalo vďaka filmu Dnes neumieraj. 330 kilometrov z hodinu rozhodí účes nejednému plážovému frajerovi a tento automobil si vyžaduje skutočného chlapa. Aj vďaka bondovkám sa kult Aston Martin rozšíril prakticky do celého sveta a dnes predstavuje prototypy, ktoré si doprajú len skutoční znalci automobilizmu. Tomu prispieva aj štýl, ktorý razí samotná automobilka a ku každému jednotlivému vozidlu pristupuje osobitne. Je malým originálom v rukách skutočne svojských mužov. Aston Martin, nie je lacné vozidlo, ale ak chcete siahnuť na skutočné hviezdy, automobilka vyrobila One-77, model predstavujúci najdrahšie vozidlo so znakom AM a cenovkou 1 150 000.
Zobraziť článok >
 
Akú vzdialenosť by ste mali denne pešo prejsť, aby ste si udržali pevné zdravie?
Povedzme si úprimne - väčšina ľudí dnes neprejde pešo ani 1/10 zo "zdravotného minima". Všade chodíme autom a ak si môžeme vybrať medzi schodmi a eskalátorom či výťahom, naša voľba je väčšinou jasná. Momentálne sa síce možno nič nedeje, no z dlhodobého hľadiska svojmu zdraviu veľmi ubližujeme.  Odporúča sa, že denne by sme mali prejsť aspoň 10 000 krokov, čo predstavuje vzdialenosť cca 8 km. Dodržiava túto normu? Väčšina ľudí s ňou totiž má problém. Následne zvaľujeme problémy s boľavou chrbticou, migrénami či problémy s trávením na sedavé zamestnanie. Pravdou však je, že ak by sme ho kompenzovali dostatkom pohybu, tieto problémy by nás až natoľko netrápili. Ak by ste chceli začať jednoducho chodiť viac, existuje zopár jednoduchých tipov, ktoré vám s tým môžu pomôcť. Inšpirujte sa napríklad nasledovnými: Ak je to možné, choďte do práce pešo. Ak to možné nie je, skúste aspoň zaparkovať ďalej alebo vystúpiť skôr o niekoľko zastávok. Ani si neuvedomíte, ako rýchle "naženiete" nejaké kroky navyše. Miesto výťahu a eskalátora si vždy zvoľte schody. Máte psa? Ak áno, predĺžte si prechádzky s ním. Choďte sa prejsť s priateľmi. Počúvajte pri prechádzke svoju obľúbenú hudbu alebo nejakú audioknihu. Čas vám tak neuveriteľne rýchle zbehne.  Vyberte sa pešo spoznávať nové mieste, vyberajte si cesty, ktoré nepoznáte. Ako vidíte, nie je to až také ťažké. Tak, ako všetko "dobré" v živote si to však vyžaduje pevnú vôľu. Držíme vám však palce!  Všetko pre vaše zdravie nájdete v našom eshope zdravie.eiffeloptic.sk. 
Zobraziť článok >
 
Ekonomika má dobré správy. Neustále rastie
Podľa predbežného odhadu dosiahol rast slovenskej ekonomiky v prvom štvrťroku 2018 medziročné tempo 3,6 %, v súlade s našimi očakávaniami. Predstavuje to mierne zrýchlenie medziročného rastu oproti koncu vlaňajška (3,5 % r/r). Hospodársky rast si udržal medzikvartálne tempo 0,9 % (po sezónnom očistení). Zamestnanosť v 1Q18 sa medziročne zvýšila o 2,2 %, rovnakým tempom ako ku koncu minulého roka. Sezónne očistený medzikvartálny rast zamestnanosti jemne spomalil na 0,4 %. Porastie spotreba „Očakáva sa, že motorom rastu bol domáci dopyt, najmä spotreba domácností a investície. Silnej spotrebe domácností pomáha priaznivý vývoj na trhu práce – pokles miery nezamestnanosti, rast zamestnanosti a reálnych miezd – ktorý prispieva k zvyšovaniu disponibilného príjmu domácností,“ hovorí Katarína Muchová zo Slovenskej sporiteľne. Investície by tiež mohli pozitívne prispieť k rastu HDP a napriek volatilnej dynamike zahraničného obchodu by príspevok čistých vývozov mohol napomáhať rastu hospodárstva. Darí sa celej Európe Eurozóne sa na začiatku tohto roka darilo dobre, aspoň podľa prvého rýchleho odhadu Eurostatu. Medzikvartálny rast naplnil očakávania mierneho spomalenia tempa a dosiahol úroveň 0,4 % q/q (oproti 0,7 % q/q ku koncu minulého roka). Medziročný rast v 1Q18 dosiahol tempo 2,5 % (oproti 2,8 % r/r v 4Q17). Celkovo vlani eurozóna vzrástla o 2,4 %, najrýchlejšie za poslednú dekádu, a po dynamickom závere roka 2017 naznačovali predstihové ukazovatele zmiernenie tempa rastu na začiatku tohto roka.  Presnejšie údaje po jednotlivých krajinách spolu so štruktúrou rastu budú zverejnené v júni. Celkovo je výhľad rastu eurozóny na tento rok priaznivý. Slušne sa darilo aj nášmu hlavnému obchodnému partnerovi, Nemecku. Aj keď rast nemeckého HDP spomalil v 1Q18 na 0,3 % medzikvartálne a v medziročnom porovnaní vzrástol taktiež pomalšie (2,3 %, kalendárne očistené), spomalenie by malo byť skôr dočasné a sčasti bolo očakávané pre slabší zahraničný obchod. Chcete vedieť viac o ekonomike? Kvalitné knihy z ekonomickej oblasti nájdete TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/ 
Zobraziť článok >
 
Koľko by mal pracovať zdravý človek?
Práca je niečo, čo človeka živý aj napĺňa. V ideálnom prípade ho aj baví. No netreba to s ňou preháňať. Vedci prišli na to, že aj práca môže škodiť. A to dosť výrazne. Dnes pritom dokonca pracujeme toľko, že nás to skutočne začína ničiť a pripravuje o rozum. Po štyridsiatke je to o život Výskumy hovoria, že ľudia po štyridsiatke by už mali pracovať iba tri dni v týždni. Alebo môžu pokojne aj púť, ale iba päť hodín denne. Výskum na univerzite v Melbourn sa tím svetových vedcov zhodol na tom, že spravia výskum dopadov práce na ľudí po štyridsiatke. A zistili, že im nesmierne vplýva na mozog. Ľudia, ktorí pracovali približne 35 hodín týždenne mali mozog v špičkovej kondícii Schopný sa tešiť zo života, učiť nové veci, mali záujem o život okolo seba. Ľudia, ktorí nepracovali veľa, alebo pracovali viac ako 50 hodín týždenne začínali intelektuálne výrazne zaostávať. Pozor už v mladosti Patogénne následky na mozgu, ktorý teda začal byť opotrebovaný, prispieva aj k skoršej demencii a podobne sa začal prejavovať u ľudí nad 40 rokov, no už aj u mladších vysoké pracovné napätie spôsobuje negatívne odozvy. Zvyšuje sa riziko depresie, nechuti so životom vyhorenia. Pracovať menej pomôže žiť. Starajte sa mozog Staráme so o svaly, lebo ich vidieť, o našu tvár aj výzor a na mozog zabúdame. Dodať mu výživu znamená predlžovať si jeho výkon, triezvy úsudok, udržiavať pamäť aj sviežosť myslenia. Najviac mozgu pomáhajú omega 3-mastné kyseliny, ktoré bežne konzumujeme v potrave na vlastnú škodu dosť málo a výborné na pamäť aj výkon mozgu je ginko. Pracujte menej a doprajte svojmu mozgu výživu. To je základ správneho života. Výživu pre mozog nájdete na: http://zdravie.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Ako si predĺžiť hodnotu auta?
Málokto z nás si dokáže predstaviť život bez auta. Robí ho jednoduchším, príjemnejším, slobodnejším. Jeho kúpa nebýva lacná záležitosť, o to viac škrie, že auto po opustení showroomu stráca na hodnote každým dňom a každým poškodením. Aj drobným škrabancom. Súdy sú zahltené prípadmi ohľadom zničenia auta po autonehode, vykradnutí alebo vandalizme. Poškodení sa súdia s tými, ktorí im ujmu spôsobili (druhý vodič, zlodej, vandal), alebo s poisťovňami, ktoré by mali hradiť vzniknutú škodu, presnejšie povedané, náklady na opravu. Avšak, akosi niet toho, kto by uhradil rozdiel v hodnote vozidla, ktorá sa po takomto akte zníži. Raz darmo, nabúrané, aj keď relatívne nové auto má inú trhovú hodnotu ako auto s rovnako dlhou prevádzkou alebo s podobným počtom najazdených kilometrov. Alebo by ste pri jeho kúpe brali do úvahy, že hoci bolo búrané, má všetky diely nahradené a opravené? Poistka nestačí Samozrejme, nikto netvrdí, že poistka je zlá vec, práve naopak. Realita však ukazuje, že keď už raz investujeme do nového auta, mali by sme zároveň investovať aj do predĺženia jeho životnosti a zvýšiť jeho ochranu na maximum. Bezpečnostné systémy a alarmy určite sťažia prácu zlodejov a vystrašia vandalov, no ako sa uchrániť napríklad pred „dobrou dušou“ alebo pubertiakom, ktorý len tak z dlhej chvíle prejde po laku vášho auta kľúčom? Alarm ho nezaznamená, urobí malú ryhu, no škoda sa na niektorých značkách áut môže vyšplhať aj na niekoľko tisíc eur. Toľko peňazí za tenkú súvislú čiaru pozdĺž polovice auta! A to sme ešte nespomenuli stovky drobných kamienkov, ktoré lak „schytá“ na cestách, krupobitie alebo pravdepodobnejší vtáčí trus. Ten výrazne znehodnocuje lak, a preto znižuje hodnotu auta rovnako ako anonymní vandali. Zopakujte si zásady správnej jazdy z knižiek, ktoré nájdete TU: https://knihy.eiffeloptic.sk/
Zobraziť článok >
 
Šialené sexuálne povery, ktorým ľudia kedysi verili!
Áno, aj dnes sa ešte nájdu ľudia, ktorí veria mýtu, že na veľkosti prirodzenia záleží. Je to síce do neba volajúca hlúposť, no v porovnaní s historickými šialenosťami, ide o vcelku úsmevnú záležitosť. Erotika bola vždy zahalená istým stupňom tabu a preto sa darilo poverám, ktoré mali často až vražednú príchuť. Ortuťou proti kvapavke Dnes už pravú, poctivú a hlavne jedovatú ortuť nenájdete ani v teplomeroch. V 16. storočí sa však ortuť používala na liečenie kvapavky. Išlo  o vcelku rozšírené ochorenie, ktoré sa prenášalo značne rýchlo, pretože kľučka vo verejných domoch bola námorníkmi križujúcimi svet vcelku obchytaná. Moreplavci, ktorí sa vylodili v prístave si tak väčšinou z lovu okrem spomienok na nové baby odnášali aj „kvapkajúce potrubie“. Na anglickej lodi sa táto choroba liečila vstrekovaním ortuti do močovej trubice. Kde sa hrabe doktor Mengele? Námorníkov však kvapavka skutočne prestala trápiť. Problém bol akurát so skladovaním ich mŕtvych tiel. Masturbácia vysáva život Okolo sebaukájania sa narobilo vždy mnoho rečí. Raz mala spôsobovať neplodnosť, potom atrofiu mozgu, mala viesť dokonca aj k pomalému vypudeniu duše z tela a pomalej strate života. Boli to vskutku odstrašujúce príklady, pre ktoré mladí muži váhali, či si siahnuť do rozkroku. Väčšina sa však tejto bohumilej činnosti oddávala radšej ako riskovať pohlavnú chorobu a tak postupne povyvracali aj mýty o jej obľúbenej činnosti. Prípadne skúste poriadne pikantné príbehy. Po ich prečítaní sa dobre zaspáva a prichádzajú zaujímavé sny.  
Zobraziť článok >